Mikko Tuomi

SUIO:n tilasta (OLI: Ilmailuliitossa isoja muutoksia)

357 viestiä aiheessa

Tarkoitukseni ei ole heitellä arvoituksia ilmaan.

Peter, oletko viimeaikoina heitellyt arvoituksellisia väitteitä tällä foorumilla, ja sitten poistanut niitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö sitten asiat olis ekana pitänyt selvittää, eikä heitellä sillin hallitukse jäsenenä (vaikkakin yksityshenkilönä) kummaa varjoa SUIO:n ja sen johtokunnan päälle.

Nyt viimeistää jonkun pitää puhdistaa ilma, kertoa totuus ja vastata siitä - vaikka raastuvassa. Epämääräisten vijailujen aika on ohi!!!

Pitäisköhän sen pohjalaisen purjelentäjänkin vetää happea keuhkoihinsa pari syvää henkosta ja rauhoittua? Riippuen siitä, mitä selvittelyistä paljastuu, nää viestit saattaa näyttää jossain vaiheessa naurettavilta, niinkuin on tapahtunut foorumin historiassa jo useampaan otteeseen.

Juurihan Peter kumosi muutamia omia kirjoitteluitaan ja kertoi perehtyvänsä asiaan. SIL tiedottaa sitten sitä oikeaa tietoa ja totuutta, kunhan se on selvillä.

Totuutta tässä on odoteltu. Ei ole näkynyt eikä kuulunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuossa kraateriasiassaihmetyttääse  että josopistollaon kraaterin omistamia koneita tai kone käytössä niin miksi salatasitten tuovuokran maksu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuossa kraateriasiassaihmetyttääse  että josopistollaon kraaterin omistamia koneita tai kone käytössä niin miksi salatasitten tuovuokran maksu.

Minulla on se käsitys, että

a) opistolla EI ole Kraaterin koneita käytössä.

b) Kraaterin omistamia koneita on ollut tarjolla vuokralle opiston "asiakkaille"

c) opisto ei ole maksanut Kraaterille rahaa. Siis niistä purjekoneiden lennoista.

d) Kraaterin postiosoite oli aiemmin sama kuin SUIO:n

e) eräillä Kraaterin omistamilla koneilla oli ilma-alusrekisterissä käyttäjänä opisto.

Minulla oli se käsitys että opisto ei olisi maksanut Kraaterille ylipäätään rahaa.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitukseni ei ole heitellä arvoituksia ilmaan.

Peter, huomasitko että kysyin sinulta että oletko esittänyt viimeaikoina "arvoituksia" tällä foorumilla ja sitten poistanut näitä viestejäsi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peter, huomasitko että kysyin sinulta että oletko esittänyt viimeaikoina "arvoituksia" tällä foorumilla ja sitten poistanut näitä viestejäsi?

Kimmo,

kyllä huomasin että kysyit minulta että olenko esittänyt viimeaikoina "arvoituksia" tällä foorumilla ja sitten poistanut näitä viestejäni?.

Huomasitko, että en vastannut sinulle?

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kimmo,

kyllä huomasin että kysyit minulta että olenko esittänyt viimeaikoina "arvoituksia" tällä foorumilla ja sitten poistanut näitä viestejäni?.

Huomasitko, että en vastannut sinulle?

Peter

Tulkitsen vastauksesi niin, että olet poistanut lähettämiäsi viestejä.

Miksi olet poistanut lähettämiäsi viestejä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitkä  noissa Tähtisen vieesteissä onollutsitten noita arvoituksia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Kimmo Hytönen,

en tule tällä palstalla komentoimaan esittämääsi väitettä. Olen aiemmin pyytänyt asianosaisille työrauhaa. Toivon että ymmärrät ja jaksat hillitä uteliaisuuttasi.

Ystävällisesti

Peter Tähtinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulkitsen kysymyksesi niin että yrität siirtää keskustelua pois itse aiheesta.

Miksi yrität siirtää keskustelua pois aiheesta?

/Samuli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä Kimmo Hytönen,

en tule tällä palstalla komentoimaan esittämääsi väitettä. Olen aiemmin pyytänyt asianosaisille työrauhaa. Toivon että ymmärrät ja jaksat hillitä uteliaisuuttasi.

Ystävällisesti

Peter Tähtinen

Peter, tällä ketjulla on häkellyttävät 74.000+ lukukertaa. Tämä on vähän niinkuin pienen paikallisradion lähetys.

Viestiesi poistaminen ei ole tapahtunut ilman syytä.

Syyn ilmoittaminen olisi paikallaan, koska viestisi on luettu laajasti enenkuin olet ne poistanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peter,

Voisitkohan avaamaan sen verran, että osallistuvatko sekä SIL ry:n hallituksessa, että Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n hallituksessa istuvat kaksi henkilöä tälläkin hetkellä normaalisti SIL ry:n hallitustyöskentelyyn ja päätöksentekoon, kun on kyse Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n liittyvistä asioista?

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitkä viestit on poistettu?  Ja on muitakin tahoja kuin Peter jotka voivat poistaa viestejä.....

Ne on tuolla arkistossa:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peter,

Voisitkohan avaamaan sen verran, että osallistuvatko sekä SIL ry:n hallituksessa, että Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n hallituksessa istuvat kaksi henkilöä tälläkin hetkellä normaalisti SIL ry:n hallitustyöskentelyyn ja päätöksentekoon, kun on kyse Suomen Urheiluilmailuopisto Oy:n liittyvistä asioista?

Harri

Liiton toimintaa koskeviin kysymyksiin vastaa tj Timo Latikka.

Toiminnanjohtaja

Timo Latikka

040 579 1817

timo.latikka(ät)ilmailuliitto.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne on tuolla arkistossa:

Ihan täältä pientareelta: Hyvä Peter! Tuo evergreen aina kyllä rentouttaa kummasti!   Ja muuten,kukapa täältä ei joskus ole poistanut viestejään,käsi ylös!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis mitkäviestit on poistettu?  Ja on muitakin tahoja kuinpeterjotkavoivat poistaa viestejä.....

Ja joitain viestejä ei pitäisi koskaan kirjoittaakkaan  :-[

Kaikki syyllistyvät joskus muiden pilkkaan kaveripiirissään. Ihminen on laumaeläin ja tämä on anteeksiannettavaa.

Jos kuitenkin käy niin, että sattuu mopo karkaamaan käsistä julkisuudessa, olisi korrektia myöntää virhe. Kaikkein reiluinta olisi liittää anteeksipyyntö viestiin, jonka on harkitsemattomasti kirjoittanut, jotta viestin lukeneet tietävät mikä meni pieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja joitain viestejä ei pitäisi koskaan kirjoittaakkaan  :-[

Kaikki syyllistyvät joskus muiden pilkkaan kaveripiirissään. Ihminen on laumaeläin ja tämä on anteeksiannettavaa.

Jos kuitenkin käy niin, että sattuu mopo karkaamaan käsistä julkisuudessa, olisi korrektia myöntää virhe. Kaikkein reiluinta olisi liittää anteeksipyyntö viestiin, jonka on harkitsemattomasti kirjoittanut, jotta viestin lukeneet tietävät mikä meni pieleen.

Kimmo,

näytäpä nyt itse käytännön esimerkkiä aiheesta.  Aineistoa kyllä riittää.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kimmo,

näytäpä nyt itse käytännön esimerkkiä aiheesta.  Aineistoa kyllä riittää.

Peter

Mikäli olen sinua tai jotakuta muuta loukannut jollain viestilläni, pyydän että ystävällisesti ilmoitatte mistä on kyse. Voin sitten kertoa, miksi olen kyseisen kommentin kirjoittanut, ja pyytää anteeksi. En ole yhtään viestiäni poistanut julkaisemisen jälkeen, enkä ole tietoinen että moderaattoritkaan olisivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäli olen sinua tai jotakuta muuta loukannut jollain viestilläni, pyydän että ystävällisesti ilmoitatte mistä on kyse. Voin sitten kertoa, miksi olen kyseisen kommentin kirjoittanut, ja pyytää anteeksi. En ole yhtään viestiäni poistanut julkaisemisen jälkeen, enkä ole tietoinen että moderaattoritkaan olisivat.

"Kaikkein reiluinta olisi liittää anteeksipyyntö viestiin, jonka on harkitsemattomasti kirjoittanut" - kirjoitat.  Kritiikitön hulvattoman velanottamisen ylistäminen kuuluu minun ymmärrykseni mukaan nimenomaan tähän kategoriaan.

Ja tämä asian osa on tällä minun osaltani loppuun käsitelty. Kiitos.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Kaikkein reiluinta olisi liittää anteeksipyyntö viestiin, jonka on harkitsemattomasti kirjoittanut" - kirjoitat.  Kritiikitön hulvattoman velanottamisen ylistäminen kuuluu minun ymmärrykseni mukaan nimenomaan tähän kategoriaan.

Ja tämä asian osa on tällä minun osaltani loppuun käsitelty. Kiitos.

Peter

No hyvä, tuon kanssa voin elää.

- Mielestäni velan määrää yhtiössä on verrattava sillä hankitun omaisuuden määrää, eikä johtopäätöksiä voi vetää ilman tarkempaa tietoa.

- Koska opistolle on annettu hankinta-avustuksia, joilla on katettu osa omaisuuden hankintamenoista, pidän hyvinkin mahdollisena että velanotolle on ollut järkeenkäyvät perusteet.

- Opisto on taho, jolle annetaan vuosittain avustusta paitsi kaluston hankintaan myös sen operointiin. Sen arviointi normaalin yrityksen kriteerein ei ole arvioni mukaan aikea tapa.

En voi ottaa kantaa tulevaan velanottoon yksittäisissä tapauksissa ilman tietoa suunnitellun investoinnin muusta rahoituksesta, ja olen samaa mieltä siitä, että toiminnan kulut on syytä pitää sillä tasolla, joka pystytään keskimäärin tulevina vuosina kattamaan toiminnan tuotoin ja saatavin avustuksin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hyvä, tuon kanssa voin elää.

- Mielestäni velan määrää yhtiössä on verrattava sillä hankitun omaisuuden määrää, eikä johtopäätöksiä voi vetää ilman tarkempaa tietoa.

- Koska opistolle on annettu hankinta-avustuksia, joilla on katettu osa omaisuuden hankintamenoista, pidän hyvinkin mahdollisena että velanotolle on ollut järkeenkäyvät perusteet.

- Opisto on taho, jolle annetaan vuosittain avustusta paitsi kaluston hankintaan myös sen operointiin. Sen arviointi normaalin yrityksen kriteerein ei ole arvioni mukaan aikea tapa.

En voi ottaa kantaa tulevaan velanottoon yksittäisissä tapauksissa ilman tietoa suunnitellun investoinnin muusta rahoituksesta, ja olen samaa mieltä siitä, että toiminnan kulut on syytä pitää sillä tasolla, joka pystytään keskimäärin tulevina vuosina kattamaan toiminnan tuotoin ja saatavin avustuksin.

Koska avustuskäytännöstä on täällä selvästi spekulatiivista tietoa, täsmennän.  Kun SUIO saa ns kohdeavustuksen esim kopiokoneen, lentokoneen, lentokonehallin tms rahoitukseen, se joutuu itse rahoittamaan ko. hankintojen hinnasta aina osan, koska OKM ei rahoita kohteita avustuksella 100%-sesti.

Lisäksi SUIO on saanut vuotuista toiminta-avustusta runsaat 200.000 euroa jolla summalla saadaan maksaa toiminnasta aiheutuvia juoksevia kuluja kuten palkat, vuokrat, sähkö, kopiointi jne.  Tästä avustuksesta ei voida käyttää osaakaan kohdeavustuksella rahoitettujen investointien hankintalainojen loppuosan maksamiseen vaan rahat lainojen lyhennykseen on kerättävä omalla toiminnalla.

Viimeaikainen tuloskehitys näyttää siltä, että nykymenolla ei liikevaihdosta (siitä oman toiminna tuotoista joka on muuta kuin avustusta) jää rahoituskatetta jolla maksettaisiin lainojen lyhennyksiä.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska asia näyttää olevan sinulle hyvin tärkeä, niin ehdotan että istut netin ääressä 24/7 ja talletat heti P.T:n viestit. Ymmärrän hyvin tuskasi kun et ehtinytkään nälväisemään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska avustuskäytännöstä on täällä selvästi spekulatiivista tietoa, täsmennän.  Kun SUIO saa ns kohdeavustuksen esim kopiokoneen, lentokoneen, lentokonehallin tms rahoitukseen, se joutuu itse rahoittamaan ko. hankintojen hinnasta aina osan, koska OKM ei rahoita kohteita avustuksella 100%-sesti.

Lisäksi SUIO on saanut vuotuista toiminta-avustusta runsaat 200.000 euroa jolla summalla saadaan maksaa toiminnasta aiheutuvia juoksevia kuluja kuten palkat, vuokrat, sähkö, kopiointi jne.  Tästä avustuksesta ei voida käyttää osaakaan kohdeavustuksella rahoitettujen investointien hankintalainojen loppuosan maksamiseen vaan rahat lainojen lyhennykseen on kerättävä omalla toiminnalla.

Viimeaikainen tuloskehitys näyttää siltä, että nykymenolla ei liikevaihdosta (siitä oman toiminna tuotoista joka on muuta kuin avustusta) jää rahoituskatetta jolla maksettaisiin lainojen lyhennyksiä.

Peter

Tuo oli hyvin ja tyhjentävästi sanottu.

Nähtäväksi jää, pystytäänkö hankitulla/hankittavalla uudella kalustolla/tiloilla saamaan lisää tuloja. Kun opiston toimintaa on kehitetty, ollaan ehkä aiemminkin oltu tilanteessa jossa uusien investointien myötä on toimintaa pitänyt lisätä. SIL johtokunta tarttunee asiaan tarvittavalla tarmolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään