Pentti Hirvonen

Finnair käytetyt A340

67 viestiä aiheessa

Lentääkö Finnairin käytettynä hankitut A340 jotain vakioreittejä, vai onko ihan sekaisin kaikilla reiteillä? Voinko joutua SIN-busineksessa johonkin paskahärveliin missä ei ole nykyaikaista businesta?

 

Kiitos etukäteen, liput elokuussa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eivät lennä vakioreittejä, mutta jos löydät busineksen istuinpaikkakartasta rivin 8, niin saat allesi ex-Air Francen LQF:n tai LQG:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentääkö Finnairin käytettynä hankitut A340 jotain vakioreittejä, vai onko ihan sekaisin kaikilla reiteillä? Voinko joutua SIN-busineksessa johonkin paskahärveliin missä ei ole nykyaikaista businesta?

 

Kiitos etukäteen, liput elokuussa

 

Yksi näkökulma tähän voisi olla, että kannattaa ehkä joka tapauksessa suosia kotimaista? Tarjolla on kuitenkin joka tapauksessa suora lento ja voi vain miettiä kuinka monesta Euroopan pienemmästä kaupungista vastaavaa ylipäänsä on tarjolla kohteeseen johon orgaaninen kysyntä on maltillista. Lisäksi Finnair tarjoaa tilalle uutta kalustoa (A350) varmaan heti, kun vaan on järkevästi saatavilla.

 

Toki argumenttisi tasalaatuisesta asiakaskokemuksesta on 100% perusteltu ja tuntuu olevan erityisen pulmallinen alue nimenomaan Finnairille jostakin syystä. MD kalusto oli aikanaan yksilöitä ja sama on periytynyt nyt myös busseihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut useammankin pitävän ex-AF 343-koneiden bisnespenkkejä mukavampina kuin AY:n alkuperäisissä. Kabiineissa ei sisustuksen suhteen mitään suuria eroja. Heikoin lenkki taitaa olla ranskalaisten vanha IFE-systeemi, mutta eihän tuo mikään kummoinen AY:lla muutenkaan.

 

Ei omaa kokemusta noista ex-ranskalaisista, mutta en itse olisi bisnesluokasta huolissani.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen kuullut useammankin pitävän ex-AF 343-koneiden bisnespenkkejä mukavampina kuin AY:n alkuperäisissä. Kabiineissa ei sisustuksen suhteen mitään suuria eroja. Heikoin lenkki taitaa olla ranskalaisten vanha IFE-systeemi, mutta eihän tuo mikään kummoinen AY:lla muutenkaan.

 

Ei omaa kokemusta noista ex-ranskalaisista, mutta en itse olisi bisnesluokasta huolissani.

 

Itse olen kerran joutunut tälle ns. rosvosektorille. Jatkuva lässytys siitä, että IFE olisi niin hirveän huono, on mielestäni jossain määrin perusteeton. IFE:n "hyvyys" tai "huonous" määräytyy ainakin omalla kohdallani pitkälti sen tarjoaman sisällön mukaan, käyttöliittymällä (joka siinä kuitenkin toimi ainakin itselläni...) ei ole ihan valtaisaa merkitystä useinkaan.

 

Sen sijaan niillä penkeillä on merkitystä. Eivät olleet mielestäni hyvät. Bangkokin lämmössä oli myös jossain määrin epämiellyttävää istua suorassa auringonpaisteessa lähtöhetken tienoilla, kun ikkunaluukut on pidettävä auki ja siitä onnettomasta romusta ei löydy kattopanelista säädettäviä raitisilmasuuttimia (ei minkäänlaisia paikkakohtaisia suuttimia) ainakaan bisneksestä. Yleisesti ottaen noissa koneissa kaikki on hieman rempallaan matkustamossa.

 

Eivät lennä vakioreittejä, mutta jos löydät busineksen istuinpaikkakartasta rivin 8, niin saat allesi ex-Air Francen LQF:n tai LQG:n.

 

Niin. Tai jos puolitoista vuorokautta etukäteen katselet paikkavaraustasi ja toteat että istuimet on yhä ryhmitelty samalla tavalla kuin tuoreimmissa 330:sissä, portilta löytyykin ranskalainen pommi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tieda mita pitaa poltella, jotta voi sanoa etta ex-AF miinat on "ihan jees bisneksessa", mutta mulle kympilla samaa tavaraa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoposti kirjoittaa

 

Erityisesti käytettyinä Ranskasta hankitut Foxtrot ja Golf eivät varsinaisesti kirkasta Finnairin asiakaskokemusta jäädessään palvelukseen nykyasussaan ainakin vuoteen 2015. Niitä lennätetäänkin valituilla reiteillä.

 

Mitkä ovat valittuja reittejä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Acars otannan perusteella näyttäisivät lentävän DEL,HKG,SIN,PVG ja jotain satunnaisia BKK ja KIX lentoja. Siitä sitten en tiedä, että mitkä ovat vartavasten valittuja kohteita, osa voi olla toisen koneen teknisen vian tai muun syyn takia siirtynyt juuri LQF tai LQG.lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viitattaneen firman (henkilökunta-)tiedotteeseen, jossa kaukolomalentoja kerrotaan ajettavan pääasiassa noilla yksilöillä... Ei niille sen enempää erikseen ole reittejä valittu tietääkseni, (tai julkisesti tiedotettu ainakaan).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin. Nyt näyttää siltä, että tämä ranskatar A340 on laitettu meidän Bangkokin lennolle 14.11 18.30 AY095. Valitsin paikat 1 L ja J, jotta se kulahtaneisuus ei olisi koko ajan silmissä. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentääkö Finnairin käytettynä hankitut A340 jotain vakioreittejä, vai onko ihan sekaisin kaikilla reiteillä? Voinko joutua SIN-busineksessa johonkin paskahärveliin missä ei ole nykyaikaista businesta?

 

Ainakin OH-LQG:n ja OH-LQA:N bisnesosastot olivat ihan huippuluokkaa, kun olin Hong Kongin lennolla. Tilaa oli ja isot penkit sai nukkuma-asentoon ja ruoka siellä hyvää. Very good.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin OH-LQG:n ja OH-LQA:N bisnesosastot olivat ihan huippuluokkaa, kun olin Hong Kongin lennolla. Tilaa oli ja isot penkit sai nukkuma-asentoon ja ruoka siellä hyvää. Very good.

 

Täytyy sanoa, että olen kyllä toista mieltä Markun kanssa. Kun astuu sisälle business-luokkaan, niin se kulahtaneisuus paistaa läpi. En näe tilassa tai penkeissä eroja esim. A330 kanssa ja eiköhän se ruoka maistu samalta kone tyypistä riippumatta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa, että olen kyllä toista mieltä Markun kanssa. Kun astuu sisälle business-luokkaan, niin se kulahtaneisuus paistaa läpi. En näe tilassa tai penkeissä eroja esim. A330 kanssa ja eiköhän se ruoka maistu samalta kone tyypistä riippumatta.

 

Okei, enpä kiinnittäny huomiota tuollaseen asiaan ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En näe tilassa tai penkeissä eroja esim. A330 kanssa ja eiköhän se ruoka maistu samalta kone tyypistä riippumatta.

 

LQG:ssä on vanhat Air Francen penkit. LQA:ssa on samat lie-flat-penkit kuin muissa A340:ssa ja A330:n vanhassa bisneksessä. Uusimpien A330:ien full-flat-istuimet ovat kyllä omasta mielestäni aivan eri luokkaa kuin nämä lie-flat-penkit ja tilaakin on enemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nyt tuo ranskanrauta (LQF) matkailee Brysseliin! Aika erikoinen valinta vempeleeksi kyllä tuolle reitille...

 

Normaalia AY811:lle kerran viikossa. On ollut myös LQE, LTP, LQD ja LQC tässä hiljattain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja nyt tuo ranskanrauta (LQF) matkailee Brysseliin! Aika erikoinen valinta vempeleeksi kyllä tuolle reitille...

 

A340 lenteli kesäkautena Brysseliin torstaisin rahtikysynnän vuoksi, piti loppua lokakuussa mutta näkyy jatkuvan marraskuun vielä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viitattaneen firman (henkilökunta-)tiedotteeseen, jossa kaukolomalentoja kerrotaan ajettavan pääasiassa noilla yksilöillä...

 

Onko tällainen tiedote muka ollut? Jos on, niin se ei ainakaan ole pitänyt paikkaansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo ainakin suunnitelmissa on ollut, en tiedä sitten onko taas (yllättäen) suunnitelmat muuttuneet. Mutta ymmärsin, että nuo vanhimmat pyritään laittamaan chartereille juuri tuon heikon sisustuksen takia. (tietysti eihän niille pelkästään chartereita riitä, mutta mieluummin nille kuin vaikka Tokioon, jossa ovat aika tarkkoja tuosta koneen kunnosta)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa juhlaa lentää taas tolla paskalla Hong Kongiin keskiviikkona. Koko kolmen penkin setissä (rivi 21 keskellä) ei yksikään tarjotin toiminu kunnolla, oman jakkaran näyttöruutu tipahteli omia aikojaan alas, yhdessä paskahuussissa ei toiminu huuhtelu ja niin edelleen...

 

Lento sentään lennettiin aikataulussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näissä Finnairin ranskalaisissa jätevehkeissä ei olekaan kysymys turvallisuudesta vaan siitä saako asiakas sen mitä on luvattu ja mitä hän ostaa. Finnairin sivulla kun kehutaan modernia laivastoa ja on panoramakuvaa sieltä ja täältä. Panoramakuvat näistä jätteistä on muuten aika vähissä.  :)

 

Ja sitten kun asiakkaalle tuleekin alle näitä mätäpaiseita, kolmannen maailman vehkeitä, niin joku voisi kutsua asiaa ihan vaikka kusettamiseksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääsit kuitenkin turvallisesti ja aikataulussa perille joten oliko kokemus suuren valituksen väärtti.

 

Minuakin hatuttaisi jos kohdalle osuisi, AY myy samalla hinnalla kahta eritasoista tuotetta. Kannattaa muuten lähettää reklaamatiota, paluupostissa tulee mahdollisesti pientä hyvitystä.

 

Tässä juuri vakuuttelin ensimmäistä kertaa Finnairilla lentäneelle aasialaiselle, etteivät suinkaan kaikki isot Bussit ole yhtä huonossa hapessa, paluumatkalla todennäköisesti moderni kone, viihde toimii yms...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pääsit kuitenkin turvallisesti ja aikataulussa perille joten oliko kokemus suuren valituksen väärtti.

 

Oli, koska yhtiö lupaa muutakin kuin perillepääsyn turvallisesti. En myöskään päässyt aikataulussa perille, koska Finnairin myymän jatkolennon 777 oli surkeasti myöhässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään