Jouni Turunen

DVD soittimista?

37 viestiä aiheessa

Lue tutoriaalit tuolta videohelpistä.

Muttä tässä jotain. Avi-päätteinen tiedosto, on yleensä jokin DivX tai Xvid tms sekasotku. Tuo sotku pitää ensin kääntää DVD-soittimen ymmärtämään muotoon. MPEG-1 formaattiin, mikäli tahdotaan tehdä VideoCD tai sitten MPEG-2 formaattiin DVD-tallennetta varten. Ja näissäkin on tietyt parametrit mitkä pitää olla kohdallaan. Yleensä softa huolehtii nuista parametreistä.

Tämä MPG-päätteinen tiedosto ei ole vielää DVD-kelpoinen vaikkakin nyt MPG-formaatti on kelvollinen.

Tuon jälkeen luodaan itse DVD-rakenne. Eli IFO ja VOB ym tiedostot, joissa on valikot, video ja audiodata ym, ym. Lisäksi hakemistorakenteen pitää olla oikein. TS_Audio hakemistossa sijaitsee DVD-audiotiedostot. TS_Video hakemistossa sitten elokuva. Ja menee vielä siten että Video-hakemisto sisältää myös videon audioraidan. Video-levyssä Audio hakemisto on tyhjä. Onko tarpeeksi sekavasti selvitetty?

Tuo DVD-formaattiin käännös tehdään jollain DVD-authorointiohjelmistolla. Videohelp.com sivuston kautta löytyy erilaisia ilmaisia ohjelmia tähän proseduuriin.

Jos haluat ottaa valmiista DVD-levystä varmuuskopiota. Suosittelen softaa nimeltä DVD-Shrink.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Helpoimmalla pääset kun haet lähimmästä Lidlistä Silver Crest soittimen. Kaikki yleisimmät formaatit ja tuki. Monipuoliset liitännät + muistikortin lukija. Hinta 89 egee ja 3 v takuu ( Rahat takaisin, tai huoltoon). Oma polttamia Aveja, Div äxiä ym. on katteltu jo kymmeniä, Cd ärrillä ei onkelmia + hyvä kuva. (Tellussa miel. S valinta S kaapelille..Hae ja nauti originaaleista, tai ripeistä. Ps. Miksi poltat leffat CD Rveelle, vedä CD ärrälle sulje ja kattele. Halpaa hupaa, sano.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli kun oon saanu ne VOB tiedostot valmiiksi niin mun pitäs vaan yhistää ne ja polttaa dvd-r:lle ja homma olis siinä? Vai onko vielä jotain sen jälkeen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis ainakin tolla cucusoftilla syntyy konvertoidessa kolme tiedostoa. Yhdessä on ääni ja toisessa kuva. Kolmas on joku m2v päätteinen tiedosto.

No joka tapauksessa tuolla IfoEdit ohjelmalla yhdistetään toi m2v päätteinen tiedosto ja se äänitiedosto.

Siinä prosessissa syntyy: VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VTS_01_0.BUP ja VTS_01_0.IFO sekä itse videotiedosto (VOB) VTS_01_1.

Nämä kaikki lisätään vaikka Nero Burning Rom 6.0:ssa VIDEO_TS kansioon ja suoritetaan poltto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistänpä tähän jatkoksi vähän ruikutusta. Nimittäin SP2:n asennuksen jälkeen aina kun käynnistän koneen, tuonne oikean alakulman ohjelmapalkkiin ilmestyy WinCinema manager, eli samaa sössöä se taitaa olla WinDVD:n kanssa. Eli taas yksi turha prosessi pyörimässä taustalla. Kyllähän sen sammutettua saa, mutta miten sen saisi olemaan tulematta kokonaan?

Ja tämä WinDVD on muutenkin ongelmallinen. Se nimittäin käynnistyy taustalle itsestään aina joskus, kun lennän Flight simulatorilla tai IL-2 FB:llä. Olen epäillyt tämän olevan yhteydessä simun instant replayn (vai mikä se nyt oli) ja IL-2:n trackien katseluun mutta en tiedä.

Voisin toki poistaa koko ohjelman, mutta minulla ei ole muuta DVD:n soitto-ohjelmaa. Joltain DVD:ltä asensin Inter Actual playerin, mutta se ei osaa soittaa DVD:itä! Loistavaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toistaa, mikäli pystyy lukemaan dvd+r tai dvd-r mediaa. Eli on mediasta riippuvaisia. Jotkin kirjoitettavat DVD-aihiot eivät toimi kaikissa soittimissa. Kun hankit levyä, osta jotain merkkiä vain pari kappaletta, jotta voit testata soittimesi. Itse DVD-formaatinhan voit kokeilla samalla asemalla, jolla levyn poltat. Ja toki jollain DVD-toisto-ohjelmalla.

- J, joka lähtee unille NYT

Mitä tuo lauseesi yksinkertaistettuna tarkoittaa?Annoin tiedot tuosta omasta dvd-soittimestani tässä threadissa.Joten katoks niitä ja selvennätkö,koska en tuosta paljoa ymmärtänyt ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis ainakin tolla cucusoftilla syntyy konvertoidessa kolme tiedostoa. Yhdessä on ääni ja toisessa kuva. Kolmas on joku m2v päätteinen tiedosto.

No joka tapauksessa tuolla IfoEdit ohjelmalla yhdistetään toi m2v päätteinen tiedosto ja se äänitiedosto.

Siinä prosessissa syntyy: VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.IFO, VTS_01_0.BUP ja VTS_01_0.IFO sekä itse videotiedosto (VOB) VTS_01_1.

m2v tiedosto on Mpeg-2-Video. Eli sisältää pelkän videokuvan. Yleensä nuita tiedostoja on yksi tai kaksi. Jos yksi, se sisältää videon ja äänen. Jos kaksi, toisessä on video ja toisessa ääni.

Lisäksi. Nuo numerottomat PUB ja IFO tiedostot sisältävät DVD-levyn valikot sekä tiedon mitä missäkin raidalla on. Sitten on näitä numeoituja tiedostoja. Ja niitä voi olla enemmän kuin kolme (PUB, IFO, VOB). Eli varsinkin täitä VOB tiedostoja voi olla monta. Yhden tiedoston koko on yksi giga, ja jos videodatan koko on yli gigan, niin se pilkotaan pienempiin palasiin. Lisäksi jos levyllä on useampi videopätkä, jokainen on omalla "urallaan" eli, tuo numerokoodi vaihtuu. (01, 02, 03 jne)

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tuo lauseesi yksinkertaistettuna tarkoittaa?Annoin tiedot tuosta omasta dvd-soittimestani tässä threadissa.Joten katoks niitä ja selvennätkö,koska en tuosta paljoa ymmärtänyt ???

Eli, DVD aihio. Se levy, jonka ostat kaupasta. Näissä on eroja. Heijastava pinta saattaa olla hiukan eri materiaalia ja heijastuskyky vaihtelee levymerkkien välillä. Valon heijastuskyky on kuitenkin aina heikompi R ja RW-levyissä mitä se on tehdastekoisessa alumiinipintaisessa levyssä.

Normaalit PC:n asemat eivät näistä juurikaan välitä, koska ovat suunniteltuja toistamaan myös R ja RW levyjä. Mutta erilliset elokuvien katsomiseen tarkoitetut laitteet voivat tuottaa jossain tapauksissa ongelmia.

Eli yksi kirjoitettava levymerkki toimii, mutta toinen ei toimi. Johtuen erilaisesta valon heijastuskyvystä ja myöskin heijastuvan valon väristä.

Jos epäilet että asema ei välttämättä toista tiettyä levymerkkiä. Osta 1-2 kappaletta kyseistä levyä ja testaa ennenkuin ostat isomman erän.

Ja itse polton testaamiseen. Eli onko DVD-levy tehty oikein. Voithan sen levyn testata samalla tietokoneella millä olet sen levyn tehnytkin (polttanut). Jokin DVD-toisto-ohjelma (PowerDVD, WinDVD, Meedioplayer, tms) ja katsot sillä toistuuko levy oikein. Varmempaa on lisäksi kokeilla pariakin erillistä ohjelmaa. Tällä keinolla saat varmuuden että vika ei ole levyn teossa vaan itse levyn pinnoitteessa.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sain muutettua nuo avi:t dvd soittimen ymmärtämään muotoon mutta tekstitykset ei näkynyt.Eli mitä teen laitanko tekstitykset vaan polttamisessa mukaan vai?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siinä on vaan se ongelma että muutan tuon avin dvdsanta ohjelmalla ja siinä ei oo mitään tekstitykseen lisäämisohjelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään