Jouni Turunen

DVD soittimista?

37 viestiä aiheessa

Elikkä ajattelin tänään käydä ostamassa DVD soittimen.Siinä soittimessa minkä ajattelin ostaa oli muiden formaattien lisäksi CD-R ja CD-RW eli nyt mua kiinnostaa,että kun mulla on CD-R cd:lle laitettu elokuvia jotka on AVI tiedostoja niin toistaako DVD soitin ne ihan niinkun pitääkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, ellei siinä sitten ole erikseen rakennettu videotiedostojen toistoa. DVD-soitin toistaa normaalisti vain DVD-tyyppistä MPEG2:ta ja VCD-tyyppistä MPEG1:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä noilla cd:llä on AVI File missä on se elokuva ja sitten tekstitykset eli varmistan vaan että toistasko tuo soitin tätä cd:tä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä noilla cd:llä on AVI File missä on se elokuva ja sitten tekstitykset eli varmistan vaan että toistasko tuo soitin tätä cd:tä?

Minen asiasta tiedä pahemmin, kun en ole juuri kokeillut, mutta tuskin saat Avi-muodossa olevaa toimimaan soittimessasi (ainakin epäilen niin). Se pitäisi muuttaa MPEG1 tai MPEG2 muotoon, että toimisi. Saattaahan joissain soittimissa toki olla Avi tuki.

Näin olen ainakin itse käsittänyt..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli sanokaapa toistaako se pistän tähän kaikki formaatit mitä se masiina toistaa: DVD Soitin DVD,DVD-R/RW-DVD+R/RW,VCD,SVCD,CD-,CD-R/RW,MP3-,Kodak Picture CD ja JPEG-toistolla,DTS,Dolby Digital,monipuoliset liitännät:mm.Scart,S-Video,digitaaliset äänilähdöt (optinen koaksiaali) 5.1 kanavainen analoginen äänilähtö

Niitä mun cd:lle pistämiä elokuvia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minen asiasta tiedä pahemmin, kun en ole juuri kokeillut, mutta tuskin saat Avi-muodossa olevaa toimimaan soittimessasi (ainakin epäilen niin). Se pitäisi muuttaa MPEG1 tai MPEG2 muotoon, että toimisi. Saattaahan joissain soittimissa toki olla Avi tuki.

Näin olen ainakin itse käsittänyt..

No voiko noita AVI tiedostoja muuttaa mitenkään itse noihin MPEG1 tai MPEG2 muotoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toista videotiedostoja. Ne voi muuttaa DVD:ksi tai VCD:ksi videoeditointiohjelmilla. Ei siis riitä että video on oikeassa formaatissa, vaan sen koko levyn rakenne pitää olla noiden määrittelyiden mukainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin elikkä kun tuo CD-R on noissa toimivissa formaateissa niin mun pitää vain muuttaa se AVI joksikin muuksi?

Avi-tiedoston muutat jollain ohjelmalla MPEG1 tai MPEG2 formaattiin niin pitäisi toimia. Yleensä niissä ohjelmissa saattaa olla valmiiksi ilmoitettuna, mikä on VCD tai DVD formaatti. Ei ole hajuakaan sitten mistään ilmaisesta ohjelmasta millä voit kyseisen muutoksen tehdä. Ystävämme Google varmaan auttaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen DVD:itä tehnyt Ulead Video Studiolla. Kokeiluversion voi ladata niiden webbisivulta www.ulead.com

Luultavasti ilmaisiakin ohjelmia löytyy, joilla onnistuu DVD- ja VCD-levyjen teko.

Niin ja MPEG-muotoon muuttaminen siis ei riitä. Sen pitää olla nimenomaan DVD- tai VCD-yhteensopiva MPEG-muoto, ja koko levyn kansiorakenteen pitää olla sellainen kuin noissa formaateissa kuuluu. Soittimet eivät toista videotiedostoja, jotka on vain lätkäisty levylle. Siksi ohjelman pitää osata tehdä koko levyn rakenne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun oon nyt semmosella ohjelmalla kun DVD santa muuttamassa tuo avia laitoin tuosta ohjelmasta että LUO DVD levy ja se nyt muuttaa (kestää muuten aika kauna) niin kansioon mihin se sitä luo niin kun tuo prosessi on vielä kesken niin siellä on semmonen tiedosto formaatti kun VOB kuuluuko sen olla tuon niminen?Ja tuosta Esa sun mainitsemasta ohjelmasta onko miten vaikeaa käyttää vai pitääkö vain klikata muutamaa nappia ja sillä selvä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Videotiedoston muuntaminen on niitä raskaimpia hommia mitä tietokoneella kotioloissa tehdään, kyllä se kestää. Nykykoneilla hyvälaatuisen DVD-laadun pakkaus kestää n. tuplaten sen mitä se video. Ja juu, VOB (Video OBject) on sitä mitä DVD:lle tarvitaan.

Uleadin Video Studio on varsin helppo videoeditoriksi. Oma oppimisensa niissä tietysti kaikissa on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mitäs sitten kun tuo ohjelma on muuttanut tuon avin oikeaan formaattiin?Voiko sen polttaa tavalliselle CD-R cd:lle vai pitääkö olla tyhjä DVD cd?Kyselen jo nyt,koska ei oo enää kauaa aikaa kun se on muuttanut sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo mitäs sitten kun tuo ohjelma on muuttanut tuon avin oikeaan formaattiin?Voiko sen polttaa tavalliselle CD-R cd:lle vai pitääkö olla tyhjä DVD cd?Kyselen jo nyt,koska ei oo enää kauaa aikaa kun se on muuttanut sen.

.VOB tiedosto poltetaan kaikkine .IFO ja .BUP tiedostoineen DVD-/+R/RW levylle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisitko Esa tai joku muu pistää step by step että miten sen sais muutettua,koska itellä ei ole tähän asti onnistunut niin olis jo pikku hiljaa hauska saaha jotain toimintaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.videohelp.com auttaa. Tuolta löytyy kaikki tarvittavat tutoriaalit sekä ohjelmat. Tai, osa ohjelmista on kaupallisia, niitä ei ole saatavilla. Mutta ilmaisohjelmat löytyvät. Ja niitäkin on melkoinen määrä.

Lisätääs. Tuolta löytyy myös tietoa eri formaateista ja niiden eroista.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisitko Esa tai joku muu pistää step by step että miten sen sais muutettua,koska itellä ei ole tähän asti onnistunut niin olis jo pikku hiljaa hauska saaha jotain toimintaa.

-Eka pitää hankkia softa jolla kääntää se Avi --> DVD formaattiin. Tähän tarkoitukseen on esim. sellainen ohjelma kuin "Cucusoft AVI to VCD DVD MPEG Converter". Hanki tuo tai vastaavanlainen.

Sitten vain lisäät konvertoitavan avi tiedoston, ruksaat sen formaattivaihtoehdon joksi haluat avin kääntyvän.

Cucusoftissa on myös NTSC ja PAL asetukset, joten PAL:a käytetään, kun euroopassa ollaan.

-Sitten aloitetaan konvertointi.

-Konvertoidessa DVD eli VOB muotoon syntyy yleensä kolme tiedostoa, yhdessä kuva toisessa ääni (eli annoin virheellistä tietoa. VOB ei synny välttämättä konvertoidessa).

-Jotta saat syntyneet video ja audio tiedostot yhdeksi tiedostoksi (nyt VOB) niin sun pitää käyttää tiettyä softaa, joka liittää ne yhteen.

-Liitoksessa syntyy tämä VOB sekä neljä muuta pientä tiedostoa, jotka pitää laittaa poltettaessa levylle mukaan. Ne ovat IFO ja BUP tiedostoja.

Tuohon tarkoitukseen on keksitty IfoEdit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuu ohjelmasta. Helpoimmillaan valitset vaan videotiedostot ja käsket ohjelmaa polttamaan niistä DVD-levyn. On videoeditointiohjelmia, jotka osaavat myös tehdä yksinkertaisen DVD-koostamisen ja sitten on DVD:n koosto-ohjelmia, jotka osaavat myös tiedostomuodon muunnokset ja yksinkertaisen videoleikkauksen. DVD:llähän on yleensä myös menu, ja jos siitä haluaa tehdä mutkikkaamman, niin tarvitaan parempaa softaa siihenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jari ja Janne noista vinkeistä kysympä että toistaako dvd soitin DVD-rip tiedostoja ilman mitään muutoksia?

Toistaa, mikäli pystyy lukemaan dvd+r tai dvd-r mediaa. Eli on mediasta riippuvaisia. Jotkin kirjoitettavat DVD-aihiot eivät toimi kaikissa soittimissa. Kun hankit levyä, osta jotain merkkiä vain pari kappaletta, jotta voit testata soittimesi. Itse DVD-formaatinhan voit kokeilla samalla asemalla, jolla levyn poltat. Ja toki jollain DVD-toisto-ohjelmalla.

- J, joka lähtee unille NYT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos löytyt soitin jossa on DivX decoderi sinullä on pieni mahollisus saada ne avi cd toimiman mutta melko varmasti ei....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilenpä taisi tuo coverointi onnistua,mutta laite ei toistanut sitä johtuisiko siitä,että kun aukasin levyn niin siellä oli vielä 2 kansiota joissa oli noita VOB tiedostoja?Enkä ollut liittänyt niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun mä Janne konvertoin tuota avi to dvd niin mulle kansioon vain mpeg elokuvatiedosto eikä mitään VOB tiedostoa ???Vai muuttuuko tuo mpeg sitten lopuksi VOB muotoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään