Jan Fredriksson

Matkailuvinkkiä kaivataan

8 viestiä aiheessa

Hei kaikki,

Suunnittelen tässä kovasti tulevaa kesälomaa ja ajattelin kysellä tiedän tietämystä asian tiimoilta.

Reissu suuntautuu Ranskaan ja tarkemmin Normandiaan tutustumaan WWII:n ja D-Day:n tapahtumiin ja muistomerkkeihin.

Ensin lentolaitteella Pariisiin, sieltä vuokra-auto alle ja tietä A13 kohti Normandiaa. Ideana on käydä kattomassa tietenkin Normandy American Cemetery and Memorial, D-Day Monument ja Omahan rannat. Haluaisin käydä myös kylissä, jotka ovat tuttuja leffoista ja peleistä, esim. Carentan.

Jotta ei ihan pelkästään sotajuttuihin lomaa käyttäisi niin ajattelimme käydä myös Jerseyn saarella. Paikasta nimeltä Carteret näyttäisi menevän lautta St. Helieriin Jerseyn saarella.

Nyt he jotka ovat käyneet Normandiassa ja/tai Jerseyn saarella niin laittaisitteko vähän kokemuksianne ja tietämystänne peliin. Ihan kaikki tieto on tervetullutta. Olisiko Normandiassa jotain muuta "must" nähtävää? Jerseyn saarella kauniita paikkoja? Aika on tietenkin rajallinen, noin viikon ajattelimme reissussa olla, että emme nyt ihan koko paikkaa pysty kiertämään. Ehkä tieto lisää tuskaa kun tietää, että kaikkea ei millään kerkiä näkemään.  ;D

Kiitos jo etukäteen.

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en oo käynyt, mutta äitee oli joitain vuosia sitten ja kehui seuraavia kohteita:

Itse kaupunki siellä on kuulemma aivan ihana, mutta lisäksi kannattaa kuulemma tutustua

Saksalaisten maanalainen sairaalaan, mitä rakennettiin sodan aikana. Ehdottomasti käynnin arvoinen paikka. Sopii reissunne teemaankin. Äiti kertoi paikan olleen varsin ahdistava ja synkkä, mutta sitä tunnetta helpotti se, kun pääsi sieltä ylös, uloskäynnin lähellä olevaan kahvilaan, jossa oli suomalaiset Artekin huonekalut  ;D

toinen kuulemma erikoispiirre - ehkä jo tiedossakin - on valtava nousu- ja laskuvesi. Se on kuulemma todella korkea.  Satama-altaissa sen näkee kuulemma hyvin. Lisäksi siellä on joku linna, johon kuulemma laskuveden aikaan pääsee kävellen, mutta nousuveden aikaan sinne on laivakuljetus.

Bergerac-sarjaahan kuvattiin siellä, mikäli se on aikanaan kiinnostanut, yhtymäkohtia varmaan löytyy.

Oot varmaan googlaillutkin, mutta koska mä oon neuroottinen nojatuolimatkailija, tässä pari linkkiä, englantihan sulta taipuu niin näillä pääset hyvin eteenpäin.

http://www.jersey.com/english/Pages/default.aspx

http://www.jerseyisland.com/

http://www.channelislandsdirect.co.uk/jersey

Äh, nää tällaset ei tee yhtään hyvää mun krooniselle matkakuumeelle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jersey on kiva paikka, mutten ole siella ollut kuin kerran, joten kovin erikoisia suosituksia en osaa antaa. Hotelliksi kuitenkin suosittelen st helierista radissonia, ihan vain sijainnin takia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanna varmaann tarkoittaa Le Mont Saint Michelliä. Jos menet niin ole paikalla jo aamulla klo 0900 muuten sinne ei meinaa mahtua sekaan.

Aurinkoista matkaa.

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä on muutama vauos kun siellä käytiin. Kannattaa varmaan rantaa ajaa idästä länteen. Sieltä tulee aina jotain vastaan ja jokaisessa kylässä on ainakin yksi Sherman tai Cromwell betonikasan päällä muistomerkkinä.  ;D Pegasos-sillan museo oli myös aika jees, jos oikein muistan. Kannattaa vaan pitää silmät auki niin museoita löytyy. Lisäksi sotilashautuumaista ainakin Omahalla sijaitseva on aika must.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Normandian reissua tässä pari vuotta myös suunnitellut. Pitäisi varmaan vain ensin rikkoa säästöpossu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään