Erkki Mikola

Golden Air Helsinkiin sumussa

34 viestiä aiheessa

On joo... Tuolle sen piti olla 663M. OPS kysyi että haluatteko meidän tekevän plaanin vai teettekö itse. Tehtiin itse, ja huomattiin että edellisen plaanin tekemisestä onkin kulunut "hieman" aikaa. Niin sitten unohtui merkitä myös tuo koolsain, ja lennettiin rekkarilla ::)

Kauas olitte loppujen lopuksi Malmilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On joo... Tuolle sen piti olla 663M. OPS kysyi että haluatteko meidän tekevän plaanin vai teettekö itse. Tehtiin itse, ja huomattiin että edellisen plaanin tekemisestä onkin kulunut "hieman" aikaa. Niin sitten unohtui merkitä myös tuo koolsain, ja lennettiin rekkarilla ::)

Moi!

Kun tässä muutkin esittävä kysymyksiä tuosta lennosta, niin kysynpä minäkin. Eli kuinkas kauan Saabilla kesti tuo siirtolento Malmilta Vantaalle? Itse olin kesällä mukana siirtolennolla Vantaalta Malmille joka taisi muistaakseen kestää hieman vajaa 5 minuuttia. Lähtö oli kiitotieltä 15 ja laskuun tultiin 18:lle. Koneena oli muuten Cessna 172.

Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli sitten vastaus siihenkin täällä joskus esitettyyn kysymykseen, että seuraavatko 'oikeat' lentäjät tätä foorumia. Näköjään ainakin yksi seuraa ;)

(oikeilla tarkoitan tässä siis ammattilentäjiä, mitenkään väheksymättä meitä harrastelentäjiä :))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kun tässä muutkin esittävä kysymyksiä tuosta lennosta, niin kysynpä minäkin. Eli kuinkas kauan Saabilla kesti tuo siirtolento Malmilta Vantaalle?

Mikko

Itse olin juuri silloin briefingissä ja plaanin laittoivat lentoajaksi 15 min. Plaaniin mukaan ensin Porvoon majakalle ja siitä suoraan Hesa-Vantaalle. Tomi voi varmaan vastata tarkemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin juuri silloin briefingissä ja plaanin laittoivat lentoajaksi 15 min. Plaaniin mukaan ensin Porvoon majakalle ja siitä suoraan Hesa-Vantaalle. Tomi voi varmaan vastata tarkemmin.

Näin laitettiin. Toteutunut oli 12min.

--tomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole itsekään törmännyt tuollaiseen minimietäisyysvaatimukseen; varsin usein meillä on ollut MU2.lle Malmi varalla kun ollaan tultu Vantaalle. Ja aina on FPL kelvannut.

Ja käytännössä, pohjoisen suunnasta lähestyminen Malmille on hyvin usein mielekästä aloittaa ILS 15:llä Vantaalle, sitten low approach VFR:ssä Malmille.

Erään kerran kun näin teimme, taisi olla GS vielä liki 300 KT ("no speed restrictions") Vantaan kotimaan terminaalia ohitettaessa 600 FT AGL. Siitä teho Flight Idle:lle ja S-kaarto 18:n finaaliin.

Tuli muuten melkoinen määrä onnitteluja tekstarina kollegoilta Vantaan platalta ....

Älkää yrittäkö tätä yksin kotona.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole itsekään törmännyt tuollaiseen minimietäisyysvaatimukseen; varsin usein meillä on ollut MU2.lle Malmi varalla kun ollaan tultu Vantaalle. Ja aina on FPL kelvannut.

Ja käytännössä, pohjoisen suunnasta lähestyminen Malmille on hyvin usein mielekästä aloittaa ILS 15:llä Vantaalle, sitten low approach VFR:ssä Malmille.

Erään kerran kun näin teimme, taisi olla GS vielä liki 300 KT ("no speed restrictions") Vantaan kotimaan terminaalia ohitettaessa 600 FT AGL. Siitä teho Flight Idle:lle ja S-kaarto 18:n finaaliin.

Tuli muuten melkoinen määrä onnitteluja tekstarina kollegoilta Vantaan platalta ....

Älkää yrittäkö tätä yksin kotona.

Nythän me saatiin tänne lisää oikeaa lentäjänäkökulmaa. Loistavaa, sillä tuollaisia oikeita kokemuksia on aina yhtä kiva lukea. Kirjoittele Peter tänne vaan lisää kun muilta kiireiltäsi ehdit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Munkaan tietääkseni ei kyllä varakentän etäisyydellä varsinaisesta kentästä oo väliä jos vaan varakentän ennusteet on tarpeeks hyvät. Onhan JFK:nkin varakenttänä usein Newark...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään