Raine Haikarainen

Juha Sipilän sakkausohjeet

29 viestiä aiheessa

Eilisessä A-studiossa (7.5.) haastateltiin Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilää. Ilmailumiehenä tunnettu Sipilä esitteli mm. uusinta kakkaraansa. Haastattelun lopussa toimittaja viittasi miehen ilmailuharrastukseen ja kysyi, mitä pitää tehdä jos lentokone sakkaa. Sipilän ohjeet tuntuivat poikkeavan melko paljon perinteisestä oikaisutekniikasta: "No, lentokoneessa pitää katsella sopiva laskupaikka ja liitää oikeaan paikkaan".

Haastattelu on katsottavissa Areenassa (noin kohdassa 44') : http://areena.yle.fi/tv/1878418

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

öh, mä oon ymmärtänyt tuon kyllä pikkasen eri tavalla, mutta toivoisin että kaveri oli sen verran vielä kokoushuumassa ettei ihan hokassut mitä oikeasti kysyttiin.

Siksi toiseksi, onko kakkara ohjauslaite? Muistaakseni sitä käytettiin lennon suunnittelussa mutta ei sillä kyllä lentokonetta ohjattu.  ;D

[saivartelu off]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sipilän kakkara näytti puolueen kannatusta. Kannatuksen sakkaamiseen entinen yritysjohtaja on ilmeisesti varautunut laskuvarjosopimuksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipa kyllä ihan jotain muuta kuin lupakirjallisen ilmailijan puhetta! Toivottavasti harrastus hiipuu heti alkuunsa  ;D

Jostain muistan kuulleeni, että Sipilällä olisi ME/IR-paprut. Pitääkö paikkansa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jostain muistan kuulleeni, että Sipilällä olisi ME/IR-paprut. Pitääkö paikkansa?

IR ainakin on.

Hän ei nyt ole mikään harrastuksen aloittelija, lentänyt myös hiukan paremmillakin lentolaitteilla.

Uskoisin että hän ei kuunnellut kysymystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jossain haastattelussa kertoi harrastavansa helikopterilla lentämistä. Ilma-alusrekisterin mukaan OH-HJJ (EC-120) omistajissa näyttäisi olevan saman niminen henkilö.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilisessä A-studiossa (7.5.) haastateltiin Keskustan puheenjohtaja Juha Sipilää. Ilmailumiehenä tunnettu Sipilä esitteli mm. uusinta kakkaraansa. Haastattelun lopussa toimittaja viittasi miehen ilmailuharrastukseen ja kysyi, mitä pitää tehdä jos lentokone sakkaa. ".

Haastattelu on katsottavissa Areenassa (noin kohdassa 44') : http://areena.yle.fi/tv/1878418

Juha Sipilä on kyllä varsin kokenut lentäjä.  Olenpa itsekin hänen potkuriturbiinikoneensa kyydissä aikoinaan Tampereelta Ouluun tullut n. 10v sitten. Juha itse lensi päällikönä ja mukana oli myös koneen toinen omistaja. Kaverit omistavat myös kopterin, ja ovat lentokoneellaan tehdeet todella pitkiäkin kansainvälisiä reissuja. Mitä tulee haastatteluun, eihän tuosta käynyt ilmi, mitä toimittaja haastattelutilanteessa kysyi. Kysymyshän oli dubattu tohon ja vastaus leikattu mukaan eri pätkästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha Sipilä on kyllä varsin kokenut lentäjä.  Olenpa itsekin hänen potkuriturbiinikoneensa kyydissä aikoinaan Tampereelta Ouluun tullut n. 10v sitten. Juha itse lensi päällikönä ja mukana oli myös koneen toinen omistaja. Kaverit omistavat myös kopterin, ja ovat lentokoneellaan tehdeet todella pitkiäkin kansainvälisiä reissuja. Mitä tulee haastatteluun, eihän tuosta käynyt ilmi, mitä toimittaja haastattelutilanteessa kysyi. Kysymyshän oli dubattu tohon ja vastaus leikattu mukaan eri pätkästä.

Mahtoiko olla muutakin tuossa haastattelussa mikä oli soviteltu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon pätkän kun katsoo,niin on toki täysin mahdollista että kysymyksiä ja vastauksia on sotkettu toisin kuin alkup.järjestys >:(  Peruutan aiemmat kommenttini tässä threadissa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minunkin pitikatsoa tuo pätkä. Selvästi nuo toimittajat saaneet taas sotkua aikaan leikkaa-liitä touhuillaan. Tuo lentokoneen "ohjaamiseen" sotkettu kakkara taitaa olla samoja peruja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sattumalta kuvasin tänään kyseisen kopterin Oulunsalossa. Kuskista ei ole tietoa...

-JariP

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palataan vanhaan aiheeseen. Lähetin aikoinaan Sipilälle sähköpostia ja kyselin hänen persoonallisista sakkausohjeistaan. Häneltä tuli tänä aamuna vastaus. Eräiden teidän aavistukset osoittautuivat oikeiksi eli toimittaja oli editoinut vastaukseen eri kysymyksen. Sipilän mukaan alkuperäinen kysymys liittyi lisäksi "helikopterin sakkaamiseen". Sipilä toteaa meilinsä lopuksi, että "ammattilentäjän kirjalla lentokoneen sakkaamisesta kyllä selvitään. Tässä oli siis leikattu vastaus eri kysymyksestä".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Pääministeri Juha Sipilä aikoo lentää itse lentokonetta kokousmatkalla Mongolian Ulaanbaatariin.

Sipilä on myös aiemmin lentänyt pääministerinä toimiessaan kokousmatkojaan itse. Muun muassa viime vuoden maaliskuussa Sipilä Lensi itse Lapin vierailulleen. Julkisuudessa on aiemmin kerrottu, että Sipilä on lentänyt itse myös yli Atlantin valtameren.

Valtioneuvoston kansliasta kerrotaan, että pääministeri tekee matkan omalla kustannuksellaan.

http://yle.fi/uutiset/sipila_kipparoi_itse_lentokoneen_asem-huippukokoukseen_mongoliaan/9023006

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään