Jorma Silo

Tietokoneen hoito-ohjelmia laiskalle?

4 viestiä aiheessa

Puolivalistuneen maallikon kysymys.

Eheytin tuossa päivemmällä kovalevyä. Teen sen yleensä kerran viikossa; tekisin harvemminkin, mutta kun käytän työkseni maailman ennenvanhaan pahamaineisinta levynsärkijää eli Photoshopia, niin vanhastaan mulla on tämmöinen tapa.

Tuli yksi juttu mieleen.

Windowsin aikaisempien OS:ien aikana - oma PC-muistini alkaa vuodelta 1989, mutten kyllä kuolemaksenikaan muista, mistä OS:tä silloin oli kyse - taidettiin olla yleisesti sitä mieltä, ettei Windowsin oma ehjääjä ollut erityisen tehokas tai hyvä.

Sitten tuli NTSF-jutut (kirjoitinko oikein?) ja W2000:n kohdalla puhuttiin, että sen eheyttämisohjelma oli jo ihan o.k. Kai tällä uudella tiedostojärjestelmälläkin (käytänkö oikeaa ilmaisua?) oli osuutensa asiaan.

Muutama vuosi sitten kääntelin useampaankin otteeseen kaupassa esimerkiksi Nortonin levynhuolto-ohjelmia - en nyt muista nimiä. Jäi silloin ostamatta.

Onko tämmöisen käytölle näinä XP-aikoina erityisiä perusteita?

Oikeastaan mua vain pitkästyttää se, että hommassa on niin monta vaihetta - putsaa levy, putsaa rekisteri, aja checkdesk, eheytä, aja checkdesk uudelleen. En ole oikein innostunut tästä nörttihommasta, joten haluaisin automatisoida homman.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin turhista tiedostoista ja rekisterimerkinnöistä pääsee eroon Easycleaner ohjelmalla parilla napin painalluksella.

Jep! Juuri sitä mä käytänkin ;). Tykkään siitä. Mutta oikeastaan mä kyselenkin semmoista ohjelmaa - ja olisiko sellaisen käyttöön nykypäivänä enää varsinaista syytäkään - jolle mä voisin sanoa:

- putsaa mun rekisteri

- eheytä mun asemat

- aja check-diskit ennen ja jälkeen

ja sitten mä vaan painaisin nappia ja menisin lenkille sillä välin kun kone ruksuttaa menemään...

Tietysti oma orja olisi paras, mutta niitä on nykyisin kauhean vaikea saada. Ja jos saa niin heti alkaa kauhea huuto naisen oikeuksista.

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietysti oma orja olisi paras, mutta niitä on nykyisin kauhean vaikea saada. Ja jos saa niin heti alkaa kauhea huuto naisen oikeuksista.

--- Jorma

Heh heh...

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään