Kirjoitettu Toukokuu 15, 2011 Parilta keväiseltä illalta. EI-EFA [ attachment removed ] EI-ENC [ attachment removed ] EI-ENC [ attachment removed ] EI-EMH [ attachment removed ] OH-ATI [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 15, 2011 Pannaas taas muutama kuva pitämään tätä ketjua yllä, edelleen lähinnä 60D:n testailua ruotsin kommari SE-IUV tuli ja lähti ouluun [ attachment removed ] vanhat cessnat aina vaan jaksaa ahertaa OH-COE [ attachment removed ] sama [ attachment removed ] norjan piper LN-LAS jälleen pirkkalassa [ attachment removed ] EI-DWF kiitää tarra poskessa [ attachment removed ] vissyä piti käydä katsomassa vaikka oli illan ainut kone HA-LWC, jatkeen testailua [ attachment removed ] vissy2 [ attachment removed ] vissy3 [ attachment removed ] perus saab SE-LSE [ attachment removed ] kultainen SE-LTX [ attachment removed ] albiino SE-LXK [ attachment removed ] Näin piiitkästä aikaa myös hornetin, alkaa olla HN:t uhanalainen laji pirkkalassa, niin vähän niitä enää näkee, treenaukset lennetään nykyään aina muilla kentillä, nytkin olivat päivän turussa ja taisi käydä vantaallakin. 402 ja 412 oli molemmat saaneet selkäänsä samanlaisen paikan. [ attachment removed ] KK Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2011 Hienoja kuvija sulta Kai Minkäslaista optiikkaa sulla on käytössä? nousikos noi koneet tollon 06:lta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2011 Pannaas taas muutama kuva pitämään tätä ketjua yllä, edelleen lähinnä 60D:n testailua Mukavan tiukkoja rajauksia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2011 Minkäslaista optiikkaa sulla on käytössä? EXIF:stähän tuon näkee, että provehkeillä kuvaillee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 16, 2011 Kiitos, kuvia on molemmista päistä. Kamerana siis EOS 60D, jota kokeilen tällä hetkellä onko se hyvä koneiden kuvaamiseen. Kivaa kuvata vaihteeksi kroppirungolla, ulottovuutta ei koskaan ole liikaa. Tuoko kroppi sitten todellisuudessa lisää ulottuvuutta on hankala sanoa, koska kuvien terävyys tuntuu kärsivän suht samassa suhteessa kertoimen kasvaessa. 60D on kuitenkin aikaisempiin kroppikameroihini (10D,20D,40D) verrattuna selvästi parempi, joten täytyy kuvata lisää asian selvittämiseksi, hyvä kakkoskamera koneiden kuvaukseen joka tapauksessa, mainio makroiluun ja videointiin. Lasit on EF 200/2,8, 300/4 ja 400/5,6, jatke EF 1,4x. 60D on ihan peruskamera, hintaansa nähden oikein hyvä ja mukava kamera. KK Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2011 Viikolla oli ilmailuvoimien harjoituksia oikein kaksin kappalein, joten toiveikkaana josko niistä irtoais pirkkalankin osalle edes murusia, kun oli kelikin mitä parhain. Murusiin oli tyytyminen. HN-402 breikkas nätisti ilta-auringossa [ attachment removed ] HN-443 puolittaisessa myötävalossa [ attachment removed ] tuli PI-01 kuvattua lentävänä eka kertaa [ attachment removed ] aviator [ attachment removed ] KK Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 9, 2011 Koitetaas jälleen pitää tätäkin ketjua hengissä ettei se ihan kuole pois malibu [ attachment removed / expired ] ATR taiteili yhdellä telineellä puoli kilometriä ??? [ attachment removed / expired ] illan tähtivieraana baltic [ attachment removed / expired ] mistähän saatais kävijöitä pirkkalaan, kyläkaupan kuolema uhkaa koko kioskia tällä menolla Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2011 Vähän lisäeloa ketjuun ja pari kuvaa viikonlopun hieman harvinaisemmasta vieraasta. Kiitokset Timolle vinkistä tuolla toisessa ketjussa. Basler BT-67 (DC-3T) C-GAWI [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Onhan tätäkin forumia jo tullut sen verran monta vuotta seurattua, että ehkä se oli viimeinkin aika rekisteröityä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2011 malibu Suomalaisten omistajien kimppakone joka pitää kotipesänä Malmia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 12, 2011 Onko tietoa mitä tuo Basler BT-67 EFTPllä tekee? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2011 Tulipa poikettua koiran kanssa vähän katselemassa paikallista härdelliä, kenttähän on koneita täynnä kerrankin Tässä muutama [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2011 Oli tosiaan väkeä kentällä kun tuli itsekin päivemmällä käytyä kääntämässä. Luulin aluksi, että nuo Baltian ampaiset olivat Turkuun menossa, mutta ilmeisesti ovatkin huomenna esiintymässä Luulajan ilmashowssa mikäli heidän nettisaitteihinsa on luottaminen Mitäköhän väkeä taas nuo bisnesjetit olivat, taisivat kaikki olla Man-saarten rekkareissa, joten lienevät samaa porukkaa? EDIT_ Piti muuten pienessä tuulenvireessä pyöriessään häröhköä kolinaa tuo Gulffin pannu Onko jollain selitystä tuolle "kolinalle"? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2011 Tulipa poikettua koiran kanssa vähän katselemassa paikallista härdelliä, kenttähän on koneita täynnä kerrankin Tässä muutama Baltic Bees kuvat kiinnostaa, löytyiskö enemmänkin? Heinäkuun puolenvälin tietämillä tulee seuraavan kerran.. Laita yv tai s-posti taneliaikas@gmail.com -taneli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 18, 2011 Piti muuten pienessä tuulenvireessä pyöriessään häröhköä kolinaa tuo Gulffin pannu Onko jollain selitystä tuolle "kolinalle"? Monessa suihkumoottorissa on turbiinikiekot silleen että turbiininsiipien liitos on juurestaan vähän löysä. Keskipakoisvoima (ja lämpölaajeneminen) koneen käydessä sitten kiristää ne. Itsekseen pyöriessään moottorista kuuluu epämääräistä kilikolinaa kun ne siivet loksahtelevat eri asentoihin. /Samuli Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 18, 2011 Monessa suihkumoottorissa on turbiinikiekot silleen että turbiininsiipien liitos on juurestaan vähän löysä. Keskipakoisvoima (ja lämpölaajeneminen) koneen käydessä sitten kiristää ne. Itsekseen pyöriessään moottorista kuuluu epämääräistä kilikolinaa kun ne siivet loksahtelevat eri asentoihin. /Samuli Aivan, kiitoksia selvennyksestä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2011 "Miss Biggles" kävi kääntymässä: [ attachment removed / expired ] Eli NextJet Beech 1900D SE-LCX [ attachment removed / expired ] Menestys missikisoissa saattaisi jäädä vaatimattomaksi, ainakaan itse en tuota kovin kauniiksi kutsuisi... [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2011 Mitä lentoja nuo NextJetit oikein vääntävät Pirkkalaan? Joskus ainakin lensivät jonnekin konsonanttiviidakko-kaupunkiin Puolaan, mutta miksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 3, 2011 Szczecin oli tämänkin määränpää ja näyttäisi palaavan takaisin vielä tänään. Vuoron vaihto jossain rakennus- tms. projektissa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 8, 2011 Kamerapäivityksen myötä tuli pitkästä aikaa pyrähdettyä kentälle, vaikka mitään erikoista ei näkynykkää. Saa hyvän syyn siten nostella tätäkin ketjua Dash-8, aivan vinossa mutta DPP ei osaa kääntää kuvia. [ attachment removed / expired ] Ryanair ''Bye Bye Easyjet'' Liveryillä [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 8, 2011 Dash-8, aivan vinossa mutta DPP ei osaa kääntää kuvia. Kyllä DPP softasta löytyy angle adjustment tool... ainakin omasta 3.8.1 versiosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2011 Suomalaisten omistajien kimppakone joka pitää kotipesänä Malmia. FAA:n mukaan N446MM omistaja on AIRCRAFT GUARANTY TITLE LLC TRUSTEE, Texas. http://registry.faa.gov/aircraftinquiry/NNum_Results.aspx?NNumbertxt=446mm N-rekisterisen koneen omistaminen, jos ei ole USA:n kansalainen, vaatii hieman erikoisjärjestelyitä: http://www.agcorp.com/far47.cfm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2011 FAA:n mukaan N446NM omistaja on AIRCRAFT GUARANTY TITLE LLC TRUSTEE, Texas. N-rekisterisen koneen omistaminen, jos ei ole USA:n kansalainen, vaatii hieman erikoisjärjestelyitä: http://www.agcorp.com/far47.cfm Mä mistään mitään tiedä, mutta ilmailulehden numerossa 2/2011 on juttua kyseisestä koneesta ja kahdesta omistajasta. Tässä kuvassa kone N446MM on Malmin hallissa. Edit: N446NM on ihan eri kone ja siitähän ei ole kyse, eikä siitä ole edes kuvaa tässä ketjussa. Kaj Krausen kuva sivulla 33 oli koneesta N446MM. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2011 Mä mistään mitään tiedä, mutta ilmailulehden numerossa 2/2011 on juttua kyseisestä koneesta ja kahdesta omistajasta. Tässä kuvassa kone N466MM on Malmin hallissa. Edit: N446NM on ihan eri kone ja siitähän ei ole kyse, eikä siitä ole edes kuvaa tässä ketjussa. Kaj Krausen kuva sivulla 33 oli koneesta N466MM. Meikäläisellä oli näköjään näppihäiriö. Kyseessä on siis N446MM (ei N466MM tai N446NM). Enpä minäkään mitään tiedä, mutta tässä linkki N446MM:n rekisteritietoihin: http://registry.faa.gov/aircraftinquiry/NNum_Results.aspx?NNumbertxt=446mm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2011 Meikäläisellä oli näköjään näppihäiriö. Kyseessä on siis N446MM (ei N466MM tai N446NM). Enpä minäkään mitään tiedä, mutta tässä linkki N446MM:n rekisteritietoihin: http://registry.faa.gov/aircraftinquiry/NNum_Results.aspx?NNumbertxt=446mm Mullakin oli näppishäiriö kun väitin koneeen tunnukseksi N466MM vaikka kuvassa selvästi näkee että se on N 446MM. Tuossa tietoja koneesta ja yhdestä omistajan kotisivuilla. http://www.saunalahti.fi/hohtola/ http://www.nikkemedia.fi/n446mm/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla