Juha-Matti Lavonen

FF-3 eläkkeelle (Re: Kuvia EFPOlta)

10 viestiä aiheessa

Ilmavoimien Fokker F-27-400M FF-3 lensi tänään viimeisen lentonsa Jyväskylästä Poriin. Kone menee Winnovan lentokoneasentalinjalle. Jo ennestään Winnovalla on F27, FF-2.

Ylilento LJ-2.n saattelemana

[ attachment removed / expired ]

Viimeinen lasku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisön pyynnöstä vielä muutama kuva. Yksi merkintä lisää tämäkin Suomen ilmailuhistoriaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vieläkö FF-1 lentää? Missä?

Vielä se piikkisika mahtaa sikailla pitkin rajaa omia salaperäisiä sikailujaan Tikkakosken sikaluolastaan käsin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kolmonen siirrettiin eilen meille koululle ja olin  mukana vastaanottamassa konetta ja siirtämässä sitä meille hallille, koulun virallisena valokuvaajana...

Ja niinkuin kuvasta näkyy, olen pukeutunut lainapeitteeseen ja kevyttelttaan :D Tai ei se niin paha tässä kuvassa oo kuin mitä se oli Satakunnan Kansassa. Tsiisus. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi harmi, ilmavoimien komein kone poistuu siis rivistä ja kuvauskohteena. Onkohan se tarkoitus korvata kenties uudella lisä-Casalla vai supistuuko ilmavoimien kuljetuskapasiteetti entisestään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi harmi, ilmavoimien komein kone poistuu siis rivistä ja kuvauskohteena. Onkohan se tarkoitus korvata kenties uudella lisä-Casalla vai supistuuko ilmavoimien kuljetuskapasiteetti entisestään?

Ilmavoimilla on kolme Casaa, eli sama määrä, kuin Fokkereita, joita korvaamaan ne on hankittu, on enimmillään ollut. Viimeinen Fokker (FF-1) poistuu vielä tulevaisuudessa (vuoteen 2015 mennessä), kun uusi piikkisika, eli valvontavarusteltu Casa (CC-1) tulee tositoimiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kolmonen siirrettiin eilen meille koululle ja olin  mukana vastaanottamassa konetta ja siirtämässä sitä meille hallille, koulun virallisena valokuvaajana...

Ja niinkuin kuvasta näkyy, olen pukeutunut lainapeitteeseen ja kevyttelttaan :D Tai ei se niin paha tässä kuvassa oo kuin mitä se oli Satakunnan Kansassa. Tsiisus. ::)

Hanna kulta. Kuva on aina ihan mallinsa näköinen. Näin sanoi kuvaaja viimeksi kun kauhistuin että kuka vankikarkuri passikuvassani on. :-[

BTW. Olen jo niin vanha että olen matkustanut kotimaisissa DC-3:ssa, Convair Metropolitanissa, Super Caravellessa, Fokkerissa ja Atraimissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla