Timo Partanen

Kilo Papa ja Kilo Romeo

5 viestiä aiheessa

Tietääkö joku, miksi kahden Finnairin empun väritys poikkeaa muista? Kilo Romeo ja Kilo Papa sattuivat olemaan plattalla  parkissa rinnan perjantaina Oslosta tullessani, ja huomasin siten, että ainakin niiden kyljessä oleva Finnair-teksti on maalattu ihan oikeallla sinisellä, eikä siis tuolla muissa koneissa käytetyllä melkein mustalla.

Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin muistelisin itsekin. Jompi kumpi värityksistä tuli suoraan tehdasmaalauksena ja toinen värityksistä on maalattu Suomessa, kun väritystä vaihdettiin.

Edit: Tarkemmin kun asiaa katsoin, niin molemmat koneet tuli tehtaalta suoraan uusissa väreissä. Kilo Papa & Kilo Romeo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset vain tiedoista. Ihmetyttää vain se, että jos ja kun tuo livery on varmasti jonkun mainostoimiston hengentuote, niin niissähän yleensä on värisävyjen koordinaatit määritely niin tarkasti, ettei tuollainen pitäisi olla mahdollista. Näin ainakin niissä tapauksissa kun itse olen ollut mainostoimistojen kanssa kontaktissa.

Olisko tuossa siis joku "bitti mennyt vinoon" värisävyn koodia mailailtaessa Brasseihin...

Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asiassahan ne Brasiliassa tehtaalla maalatut Emput, ainakin ensimmäinen, olivat ainoat koneet, joissa uusi sininen näytti siltä kuin promokuvissa. Se on jopa aika hyvännäköinen verratuna tuohon sysimustansiniseen kammotukseen, joka suurinta osaa koneita "koristaa". Värisävy tulee kunnolla esiin kirkkaassa valossa.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään