Jarkko Oikarinen

Turvatarkastajilla ei ollut oikeutta nöyryyttää...

11 viestiä aiheessa

"Kempeleläismies valitti eduskunnan oikeusasiamiehelle saamastaan kohtelusta Oulun lentoasemalla. Oikeusasiamiehen selvityksen mukaan finavia ei noudattanut omia ohjeitaan turvatarkastuksessa. Finavia aikoo paneutua erityisesti turvatarkastajien asiakaslähtöisyyden ja palveluasenteen parantamiseen."

http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2013060717124680_ma.shtml

Saas nähdä miten tämä näkyy käytännössä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen ainoan kerran kun mun reppu haluttiin tutkia tarkemmin, mut vietiin verhon taakse. Tämä tapahtui Oulussa.

Tilanne oli huvittava - mulla oli n. 5 laturia (puhelimet, kamera, läppäri, jne.) ja ne laitteet.

Ja, koska oli menomatka niin oli puhtaita kalsareita ;D

Loppuvaiheessa tokasin, että "loput on sitten vaatteita" ja tarkastaja jätti homman sikseen. Jälkeenpäin hoksasin, että olin valehdellut - yksi laturi oli unohtunut.

Olen harkinnut, että laitan läpinäkyvään muovipussiin dildon. Se tosin johtanee mun pidätykseen ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finavia aikoo paneutua erityisesti turvatarkastajien asiakaslähtöisyyden ja palveluasenteen parantamiseen.

Finavia kertoi tammikuussa lehdistötilaisuudessa, että turvatarkastajat on koulutettu mm. käyttämään kokonaisia lauseita, siis esim. "Saanko nähdä tarkastuskorttinne" eikä "Tarkastuskortti!".

http://www.finavia.fi/medialle/tiedotearkisto/finavia_tiedotteet/finavia_tiedote?id=10295090

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oulussa tuo turvan meno on ollut kyllä kieltämättä ihmeellisen nihkeän oloista jo vuosia... Verrattuna muihin kotimaan asemiin.

Samalla voisi mainita, että näköjään hesavantaan kakkosterminaalin "vanhan puolen" turva on ollut uudistuksen alla (ja osin edelleen), ja mm. metallinpaljastimiin on tullut uudenlaiset portit jotka selvästi ilmaisevat koska saat tulla eteenpäin yms

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutaman kerran tullut Helsinki-Vantaalla mieleen, etta onkohan turvatarkastajilla joku kilpailu menossa? Aina kun minulla on kopassa tietokone, kaverit heittavat sen lapivalaisun jalkeen niin pitkalle kuin mahdollista -- vaikka olisin sita juuri ottamassa. Tuntuu, etta tekevat tuon ihan v-maisyyttaan joka kerta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samat kokemukset on olleet kameralaukun kanssa, tarpeettoman kovakouraisesti käsitellään viiden tonnin kassia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Olen harkinnut, että laitan läpinäkyvään muovipussiin dildon.

Minä luulin, että sinä jo semmoista kuljetatkin mukanasi.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oulussa tuo turvan meno on ollut kyllä kieltämättä ihmeellisen nihkeän oloista jo vuosia... Verrattuna muihin kotimaan asemiin.

Samat kokemukset, välillä on ollut olo kuin rautaesiripun takana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä luulin, että sinä jo semmoista kuljetatkin mukanasi.

;D

Onhan tästä jo muutama vuosi kun erään HK:lla toimivan liikelentoyrityksen henkilökunta oli turvatarkastusharjoittelussa wanhassa terminaalissa.  Kun kerran ko. frman hallista pääsee suoraan airsidelle, tarvittiin siis koulutusta.  Mekaanikko X oli tarkastamassa ja hän veti erään rouvan laukusta läpivalaisun jälkeen suurieleisesti rouvan ison dildon ja hihkaisi kollegalle että "Saakos tällaista hieromasauvaa viedä kabiiniin ....?".

Että ihmisen naama (jopa rouvasihmisen) voikin vaihtaa väriään....

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samat kokemukset on olleet kameralaukun kanssa, tarpeettoman kovakouraisesti käsitellään viiden tonnin kassia.

Rahtina tuo pitäisi käsitellä jo muutenkin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään