Veeti Takala

Kameralle jalustaa...

10 viestiä aiheessa

Moikka! Olisi tarkoitus hommata kameralle jalustaa, kun ei sitä vielä ole ja se olisi ihan hyödyllinen. Elikkä kun en itse mitään jalustoista juurkaan tiedä niin linkkailkaapa jooko jotain hyvää, halpaa ja mielellään kolmijalkanen. Minä löysin yhden mutta en tiedä yhtään onko hyvä joten kertokaahan te?  ::)http://www.maitolaituri.tv/product_info.php?cPath=2_5_31&products_id=351

-Veeti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älä osta tuota jalustaa. Itsellä kolmen viikon jälkeen alkoi löystymään osat ja on nyt parin vuoden jälkeen lähes käyttökelvoton. Ja melko huterahko on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jalusta on se asia missä ei kannata säästää jos haluaa oikeasti hyvän. Kaksi halpaa ja yhden kalliimman jalustan omistanena tämmöinen vinkki :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa sanoa hintaluokkakin jos kyselee mielipiteitä tai vinkkejä. Sana "halpa" on aika suhteellinen käsite. Mulla on halpa jalusta, eli maksoin siitä reilut 100€ aikoinani ja olen ollut ihan tyytyväinen. Varsinkin kun kuljetan sitä kamerareppuun kiinnitettynä polkupyörällä niin koko ei saa olla liian suuri.

http://www.vanguardworld.com/index.php/en/pv/products/photo-video/detail-1-4-226-98.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

100-200€ luokkaan mahtuu monenlaisia tripodeja. Minkä verran euroja haluat laittaa, tai  varmaan pikemmin pystyt laittaa likoon? Videoita varten on ihan paikallaan käyttää jonkunlainen jalusta, mutta eipä juurikaan valokuvaukseen, ellei on ilman IS - ja kohde on paikallaan. Silloin kyllä, mutta ei liikkuviin kohteisiin. En näe lentokonekuvauksessa tarvetta tripodille tms. Joonaksen(yks mun kaveri) http://jpphoto.pic.fi/  puhuttiin aikaa sitten tripodien hankkimisesta. Tultiin siihen tulokseen, että vain jos kuvataan paljon "kiinteitä" kohteita, niin vois olla paikallaan, muuten ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokonekuvaus on vaan niin paljon enemmän kuin laskeutuvista koneista otettuja pohjaniittikuvia. Jalustalla saa suurimmasta osasta vuotta (talvi-kevät-syksy) ihan törkeen hienoja fotoja, jotka ei todellakaan onnistu ilman jalustaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos säästää hetken ja ostaa kunnon jalustan ja pään niin siitä on iloa todella pitkään. Jalustaa tulee käytettyä paljon muuhunkin kuin lentokoneiden yökuvauksiin mm. kennonpuhdistus, time-lapse, näytöskuvaus kun keulalla on ISO linssi (vaatii keinun), makroilu, tuotekuvaus, videokuvaus, kumminveljensiskonkaimanrippijuhlat jne eli sille todellakin on käyttöä.

Nykyisillä vakaajilla monopodi taas on aika turhake, voisi melkein myydä pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään