Tarmo Kallio

Erillinen Bluetooth lähetin

9 viestiä aiheessa

Onko joku sattumoisin törmännyt kyseiseen laitteeseen ? Olen yrittänyt metsästää sellaista jonkun aikaa.

Laitteen pitää siis vain lähettää Bluetooth dataa. Ja input signaali olisi analoginen. Esimerkiksi 3,5 mm stereopluki. Laitteen pitäisi muuttaa analoginen lähete bluetooth dataksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On niitä, esim. Sennheiser BTD 300 Audio. Itse ostin Amazonin verkkokaupasta tuollaisen: http://www.amazon.de/Bluetooth-Stereo-Transmitter-Dongle-Adapter/dp/B00CZ9S2AY/ref=sr_1_8?ie=UTF8&qid=1371649731&sr=8-8&keywords=Bluetooth+Stereo+Transmitter+-+Audio+Dongle+Stereo+Bluetooth+Sender

Ainut haitta on se, että ääneen tulee pieni viive digitointiprosessista. Esimerkiksi kun kuuntelen autossa Bluetooth-kuulokkeilla ja sama signaali menee myös kaiuttimiin, niin tulee ikävä kaikuefekti.

Laitteen pitää siis vain lähettää Bluetooth dataa. Ja input signaali olisi analoginen. Esimerkiksi 3,5 mm stereopluki. Laitteen pitäisi muuttaa analoginen lähete bluetooth dataksi.

Mutta hei, oliko tarkoitus lähettää ääntä vai dataa? Vai ääntä digitoituna Bluetooth-signaaliksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vain ääntä digitoituna Bluetooth signaaliksi.

Mitä on tarkoitus käyttää vastaanottimena? Näköjään tuo Sennheiserin adapteri tukee vain A2DP:tä eikä HFP/HSP profiileja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä on tarkoitus käyttää vastaanottimena? Näköjään tuo Sennheiserin adapteri tukee vain A2DP:tä eikä HFP/HSP profiileja.

A2DP käypi.

Bluetooth 3.0 olisi o.k.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvitsen laitetta vain satunnaisesti. Tarkoitus on siirtää ääntä ja musiikkia suhtkot hyvällä laadulla kohtalaisiin Bluetooth kuulokkeisiin. Prosessointiviiveellä ei ole paljon merkitystä minulle tässä käytössä.

Huomasin, että iPad on hyvä väliaikaiseksi Bluetooth lähettimeksi. Siinä on kaikki tarvittavat osat valmiina.  :)

Laitoin Garageband ohjelman digitoimaan iPadin audioliittimestä ja Bluetooth päälle. Kuulokkeiden parituksen olin tehnyt jo valmiiksi.

3.5 mm pluki joka tökätään iPadiin, pitää olla kontaktipinnoiltaan neljä osainen. Sisin rengas on sisäänmeno äänelle. En tiedä vielä, toimiiko sisin rengas maattopisteenä sisäänmenokanaville.

En ole varma siirtääkö liitin äänen stereona, vai pitääkö ostaa sovitinpalikka tuohon digipuolen  väyläliittimeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä asia tuli ratkaistuksi. Ostin erillisen lähettimen: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/32059/cnjbm/B-Speech-Tx2-Bluetooth-Stereo-Audio-Transmitter-langaton-lah.

Vastaanottimena toimivat kevyet nappikuulokkeet: Nokia BH-111: http://www.nokia.com/fi-fi/lisalaitteet/lisalaite/bh-111/.

Tämä systeemi toimii toisina langattomina kuulokkeina. "Oikeitten langattomien" kuulokkeiden rinnalla. Vaikka bluetooth lähetin on aivan isojen kuulokkeitten tukiaseman kyljessä, kumpikaan järjestelmä ei häiritse toisiaan.

Äänenlaatu on ok. Siirtotie on siis A2DP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Langattomat kuulokkeet ovat myös näemmä kehittyneet. Minun vanhoissa Sennheiser luureissa (RS-120) piti potikalla laittaa kanava kohdalle, tai lähelle. Sitten PLL-vaihelukittu silmukka kytkeytyi. Toki kanava pysyi paikalla, jos potikkaa ei liikutellut.

Uusissa luureissa ei ole tätä ongelmaa. Vaan kanava on päällä heti. Vaihdoin välillä Sony-merkkisiin langattomiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonyn kuulokkeet vaikuttavat hyvältä. Ovat taas isommat. Varsinkin tukiasema. Minun piti ostaa Sennheiserin RS-180 malli, mutta nyt jonkun aikaa Sonylla.

Menipä aiheen ohi.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään