Sami Puro

Ryanair haikailee kaukoliikenteeseen

10 viestiä aiheessa

Ryanairin TJ sanoi haastattelussa eilen, että Atlantin ylittävä liikenne voisi kiinnostaa firmaa. Toimintamalli ei kuitenkaan olisi täysin sama kuin nykyisellään, vaan koneisiin myytäisiin ehkä myös jonkunlaista premium-paikkaa, ja myös organisaatio olisi erillinen. Konetyypistä tai mahdollisesta toiminnan aloitusajasta ei ole tuossa artikkelissa puhetta, eli ei tule tapahtumaan ihan pian, jos koskaan.

 

Ryanair, Europe's biggest budget airline, could start selling low-cost trans-Atlantic flights if it secures enough twin-aisle aircraft and gains access to cities in both Europe and the United States, its chief executive said on Wednesday.

 

"This will be a unique opportunity to bust open the trans-Atlantic services. Trans-Atlantic fares should start at USD$10 or 10 euros," said Michael O'Leary at the Paris Airshow.

 

Any move into the competitive trans-Atlantic market would see the Irish short-haul carrier follow in the footsteps of Laker Airways, which began low-fare flights from London to New York in the late 1970s but went bankrupt in 1982.

 

Long-haul budget flights have become popular in Asia in recent years with Malaysia's AirAsia X, Australia's Jetstar and its Singapore-based affiliate Jetstar Asia, and Singapore Airlines subsidiary Scoot starting operations.

 

O'Leary said a long-haul business would have to be run separately to succeed, allowing management and staff of the short-haul business to remain focused on that.

 

A long-haul service would also need to start operations with a fairly large fleet of 30-50 aircraft in order to have economies of scale, he added.

 

"There is an opportunity with the EU-US open skies to, on a fairly big scale, connect 15-20 European cities with 15 of the big US cities almost from day one. But you need a fleet of 30, 40, 50 aircraft and not two, four or six," said O'Leary.

 

The business model would also be different from Ryanair's short-haul one, which hinges on offering low fares on flights that are operated in a high-density single-class configuration in Boeing 737 aircraft. Passengers have to pay for frills such as better seats and checked-in baggage.

 

A long-haul service, for example, could feature a "premium" section, just like that offered by the Asian airlines. "There is 15 percent of the public who will pay for the frills and you will be mad to switch off from that," said O'Leary.

 

It has, however, been tough to make money with long-haul budget flights. Laker Airways went bust in a recession in the early 1980s, and as its full-service competitors on the trans-Atlantic services cut fares in order to get more passengers on-board as demand fell.

 

http://news.airwise.com/story/view/1371692661.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

The Independent -lehdessä RyanAirin toimitusjohtaja Michael O’Leary kertoo yhtiön suunnittelevan lentoja Euroopasta Yhdysvaltoihin. Lennot alkaisivat sitten kun yhtiö saa hankittua tarpeeksi koneita.

 

Ryanair kaavailee, että lennot Euroopasta New Yorkiin ja Bostoniin saisi jopa 7 – 10 euron hintaan per suunta. Lentojen arvioidaan alkavan noin neljän tai viiden vuoden kuluttua. Mahdollisia lähtö ja kohdekenttiä olisi kymmenkunta kummassakin päässä

 

http://www.independent.ie/irish-news/flights-to-us-will-cost-just-10-on-ryanair-oleary-30041838.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin kerrotaan tutkivan A350:n ja 787:n sopivuutta yhtiön suunnitelmiin kaukoliikenteestä, johon yhtiöllä markkinointipäällikkö Jacobsin mukaan olisi nyt "valmis malli joka toimii", mutta koneet puuttuvat. Ryanair selvittää (ymmärtääkseni), löytyisikö joku lentoyhtiö, joka luopuisi omista koneistaan tai mahdollisesti tuotantolinjasloteistaan, jolloin koneet saisi nopeammin. Koneisiin tulisi myös premiumluokka, kuten aikaisemminkin on mainittu, ja mahdollisia alkuvaiheen kaupunki/kohdepareja olisivat Dublin, London Stansted ja Milano <-> Newark, JFK ja Boston.

 

We’ve got a model that we know can work. We need to get aircraft, so we can talk to Boeing and Airbus, and we can also see if someone has some distressed inventory [we can take sooner] to make our transatlantic plan a reality," Jacobs said.

 

Among the potential city pairings to be targetted are: Dublin Int'l, London Stansted and Milan with Newark, New York JFK and Boston.

 

Jacobs added that the flights would not feature an all-economy lay-out as per Ryanair's traditional approach, but will instead feature separate “premium” seating.

 

http://www.ch-aviation.com/portal/news/30850-ryanair-considering-the-a350-b787-for-transatlantic-flights

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin kaukolentosuunnitelmat ovat jälleen esillä, tällä kertaa otsikolla "opimme Norwegianin virheistä". Tosin varsinaista uutta kerrottavaa on vain vähän: A350 kiinnostaisi, tai A330neo, koska vaikka 787:ää kehutaan niin sen käyttöönoton ongelmat, joista Norwegian on kärsinyt, ovat hyvin Ryanairinkin tiedossa. Tämän lisäksi Ryanairin Jacobs sanoo Financial Times-lehdelle, että Ryanair aloittaisi vähintään 10 koneella, joiden määrä kasvatettaisiin nopeasti 30:een tai jopa 50:een, koska 8 koneella aloittaminen kuten Norwegian on typerää ja Ryanair on onneksi viksumpi kuin Norwegian  :D

 

Framför allt tänker Ryanair inte starta långlinjer med mindre än 10 flygplan i flottan och det ska sedan snabbt byggas upp till mellan 30 och 50 flygplan för att skapa den effekt som behövs. Att göra som Norwegian och starta i liten skala med åtta Dreamliners är helt förkastligt, menar Kenny Jacobs.

 

– Lyckligtvis är vi smartare än Norwegian, säger han i en intervju med Financial Times.

 

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10616

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin johtokunta on hyväksynyt suunnitelmat aloittaa Atlantin ylittävä liikennöinti. Yhtiö neuvottelee koneiden valmistajien kanssa hankinnoista. Tähtäimessä on edelleen liikenteen aloittaminen tusinasta Euroopan kaupungista tusinaan kohteeseen USA:ssa 4-5 vuoden kuluttua, mihin mennessä sopivat koneet voitaneen saada hankituiksi.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/ryanair-board-approves-transatlantic-plans-410232/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin johtokunta on hyväksynyt suunnitelmat aloittaa Atlantin ylittävä liikennöinti. Yhtiö neuvottelee koneiden valmistajien kanssa hankinnoista. Tähtäimessä on edelleen liikenteen aloittaminen tusinasta Euroopan kaupungista tusinaan kohteeseen USA:ssa 4-5 vuoden kuluttua, mihin mennessä sopivat koneet voitaneen saada hankituiksi.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/ryanair-board-approves-transatlantic-plans-410232/

 

Flightin uutinen on päivätty 17.3. Ryanair on sen jälkeen perunut ko. uutisen:

http://www.hs.fi/talous/a1426835203105

 

Torstaina Ryanair lähetti uuden tiedotteen, jossa se kumosi täydellisesti aiemman tiedotteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

O´Leary on nyt kertonut tanskalaiselle ilmailusivustolle, että Ryanair ei tule aloittamaan kaukoliikennettä ainakaan 4-5 vuoteen, koska tällä hetkellä on lähes mahdotonta löytää sopivia, käyttökustannuksiltaan edullisia koneita siihen tarkoitukseen. Tämä taas johtuu etupäässä siitä, että Persianlahden yhtiöt ovat tehneet niin isoja tilauksia, että jos nyt jättää konevalmistajille tilauksen sisään, toimituksiin voi mennä jopa 10 vuotta.

 

Det är i en intervju med den danska flygsajten Check-in.dk som Michael O'Leary slår fast att det för tillfället inte blir något av de långdistansplaner som det ofta talats om.

 

– Vi kan för tillfället inte få tag på någon flotta med långdistansflyg som har låga driftskostnader, säger Michael O'Leary till Check-in.dk.

 

Orsaken uppges vara att i synnerhet Gulfstatsbolag som Emirates och Qatar Airways har lagt jättelika beställningar på nya långdistansplan. Det har bidragit till att de två flygplanstillverkarna Boeing och Airbus sitter med så fulla orderböcker att flygbolag som beställer nya plan kan få vänta i närmare ett decennium på att få dem.

 

http://www.svd.se/brist-pa-plan-tvingar-ryanair-att-vanta-med-langflyg/i/senaste

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair ei näe tarvetta hankkia B737 MAXin long range-versiota, koska ensinnäkin Atlantin ylilennot on toistaiseksi unohdettu, eikä koneen istuinkapasiteetti riittäisi Ryanairin tarpeeseen. Teneriffa on nykyisellään Ryanairin kaukaisin kohde. - Niihin 737 MAX:eihin, joita Ryanair on tilannut 100 kpl, ahdetaan 197 turistiluokan istuinta.

 

Ryanair (FR, Dublin Int'l) Chief Marketing Officer (CMO) Kenneth Jacobs says the Irish LCC has no interest in the long-range B737 MAX Boeing (BOE, Chicago O'Hare) is considering developing.

 

Speaking about Ryanair's now rejected transatlantic plans, Jacobs told Flightchic news that the aircraft's seating capacity would not fit the airline’s needs.

 

“Long range? No. I was in Seattle last week so I saw the long-range variant of the Boeing MAX. Yes, while they can do it, we still don’t want to. It doesn’t change our thinking. The longest route we’d do would be a Glasgow Int'l to Tenerife Sur route,” he said.

 

Ryanair currently has 100 high-density B737 MAX 200s on order from the Americans with options for 100 more. The 197-seaters will begin arriving from 2019 onwards.

 

http://www.ch-aviation.com/portal/news/49934-ryanair-not-considering-long-range-b737-max-jacobs

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään