Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Kesälomaviikolle ei löytynyt mitään järkevää tekemistä, joten ajattelin toteuttaa pitkään mielessä velloneen ajatuksen järjettömästä päiväreissusta, jonka ainoa tarkoitus on lentäminen. Vaihtoehtojen tutkiskelun jälkeen villeimmäksi vaihtoehdoksi osoittautui tällainen reititys: [ attachment removed / expired ] Northwegianin punanenäinen kone vei nARNiaan, josta matka jatkuu kohti Lontoota tällä - Mannikaista lainatakseni - laajarunkojen häpeäpilkulla. BA lentää säännöllisesti 767:lla Tukholmaan kysynnän vuoksi. [ attachment removed / expired ] Arlandan "uudistettu" T2 oli kyllä aika vaisu. [ attachment removed / expired ] Tuubissa HiFiven 340 valmistautumassa lennättämään halpamatkalaisia Pattajalle. [ attachment removed / expired ] BA lentää 767:aa sekä mannertenvälisillä lennoilla että Euroopan legeillä (ARN, FRA, IST muun muassa). Eurooppaa lentää oma laivastonsa, jossa on aika samanlaiset jakkarat kuin muussakin BA:n Euro-laivastossa. [ attachment removed / expired ] Lämpörivin jumborivi, T5B. [ attachment removed / expired ] Heathrowlla A380 on ollut jo pidemmän aikaan ns. per(u)sk(a)uraa, vaikka BA vielä odottelee omiensa toimitusta. SQ:n kaksi yksilöä parkissa T3:n edustalla. [ attachment removed / expired ] T5:n päädyssä on mukava seurailla liikennettä. [ attachment removed / expired ] Matka jatkuu A320:n siivin kohti Manchesteria. [ attachment removed / expired ] 09L:ltä lentoonlähdön jälkeen tuli eteen hyvä näkymä Lontoon kaupunkiin. [ attachment removed / expired ] LHR-MAN lentoaika on vaivaiset puoli tuntia, mutta tarjoilukärry ehtii siinä ajassa kuitenkin kierroksen heittää. Suuressa osassa BA:n A320-sarjan laivastoa on vielä vanhanmalliset, muhkeat ja mukavat nahakapenkit. Näitä ollaan kuitenkin vähitellen korvaamassa ohuemmilla, kevyemmillä ja kovemmilla penkeillä. [ attachment removed / expired ] Seuraavana aamuna Manchesterissa seuraavaa lentoa odotellessa tuli tällainen mielenkiintoinen uutuus nähtyä. Enkä tarkoita tätä tylsää ja nähtyä Germanian eerbassia vaan taustalla makoilevaa, juuri toimitettua Thomsonin Dreamlineria G-TUIB. [ attachment removed / expired ] Reissun päätähti olikin tämä, eli Singaporen 777-300ER. Tällä pelillä SQ lentää SIN-MUC-MAN-MUC-SIN-reittiä. Mieli olisi tehnyt lentää loppuun asti, mutta tällä kertaa piti jäädä ensimmäisellä välilaskupaikalla. Huom. taustalla myös toinen (ensimmäinen) Thomsonin Dreamliner, G-TUIA valmistautumassa ilmeisesti koulutuslennolle. [ attachment removed / expired ] Oli pakko ottaa suttuisen ikkunan läpi kuva taustalla lymyävästä G-OBYF:istä jonka surkeaa maalipintaa ihmeteltiin jo talvella Helsingissä. Lieköhän tämä yksilö ensimmäisiä Dreamlinerin tieltä väistyviä Tompan laivastossa? [ attachment removed / expired ] Tällaisessa bisnesluokassa olisi mielellään istunut tämänkin lennon, mutta tällä kertaa piti tyytyä ekonomisempaan vaihtoehtoon koneen takaosassa... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Joka ei sekään mikään huono ole. Näillä penkeillä istuisi mielellään pidemmänkin matkan. [ attachment removed / expired ] G-TUIB lähdössä koulutuslennolle, FR24:n mukaan lähti Cardiffiin.… [ attachment removed / expired ] Manchesterin katsojapuistossa ei tullut tällä kertaa käytyä, mutta voisi kyllä olla poikkeamisen arvoinen joku kerta! [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Mankunialaista maisemaa nousun jälkeen. [ attachment removed / expired ] Tämäkään lento ei mikään turhan pitkä ole. [ attachment removed / expired ] … Mutta siihen nähden aamupalatarjoilu on jees. [ attachment removed / expired ] Sikaosastoa vielä [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Tällainen uusi tuttavuus tuli vastaan Münchenin päässä. Onhan se tyylikkään näköinen laite! [ attachment removed / expired ] Matkan toinen päätähti onkin tämä museokone, jolla oli yllättäen suuri painoarvo tämänkertaista lentoyhtiötä valitessa. 8) [ attachment removed / expired ] SE-DIR toimitettiin SAS:ille 22 vuotta sitten, ja sen päivät taitavat SAS:in tehostamisohjelman myötä luetut. [ attachment removed / expired ] Jonnet ei muista? [ attachment removed / expired ] Sisältä tämäkin vanhus on kuitenkin elämänsä kunnossa, ja nämä jakkarat voittavat nyky-Recarot mukavuudessa mennen tullen. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Mitä Söin Lennolla? Snacks-tyyppisen välipalan. [ attachment removed / expired ] Jiiteekasidee, jonka suloinen ääni alkaa olemaan Euroopassa uhanalainen. SAS taitaa tällä hetkellä olla Euroopan ainoa MD-80-operaattori, ja niitäkin on laivastossa enää yhdeksän kappaletta. [ attachment removed / expired ] Viimeisen legin kotiin vei toinen Long Beachin kasvatti, MD-95. Mielenkiintoinen havainto oli, että 717 oli mielestäni äänekkäämpi matkustamossa kuin aiemman legin kasikymppinen. [ attachment removed / expired ] Kaikki tämä vain lentomatkustamisen tähden. Onko järkeä? No ei todellakaan, mutta pääasia lienee, että hyvä fiiwis jäi. Joten ei kun seuraavaa reissua suunnittelemaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Pitkästä aikaa mielenkiintoinen kuvaketju! Menikö kauan tutkiessa eri reittivaihtoehtoja ja aikatauluja, jotta natsaisi kunnolla? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Loistava stoori ja varmasti upea reissu Klassinen kysymys: paljon makso? Miikka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Mukava lukea vaihteeksi erilaista stooria. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Mielenkiintoinen juttu ja hyvää stooria kerronnassa . Mutta, eihän tuo nyt mikään PÄIVÄreissu ollut sentään, tuskin edes 24h reissu . Taisit käyttää lähemmäs 2pv hyvään asiaan . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Mukava setti ja vähän erilainen kertomus pitkästä aikaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Mukava pätkä hienolta reissulta! Ihan vaan nöyränä pyyntönä: voisit laittaa nuo konetyypit (osin olivatkin) näkyville ettei aina (joillekin meille) uuden tyypin esiintyessä tarvitsisi käydä airliners.netistä tai muualta tutkimassa tyyppiä. Avartaisi/nopeuttaisi suuresti matkasi kokonaiskuvan tunnelmointia. Pliis tänk juu! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Miltä riviltä tuo 77W:stä oleva siipikuva on otettu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2013 Mielenkiintoinen tempaus ja monta mukavaa kuvaa tuliaisina, arvostan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2013 Pitkästä aikaa mielenkiintoinen kuvaketju! Menikö kauan tutkiessa eri reittivaihtoehtoja ja aikatauluja, jotta natsaisi kunnolla? Kyllä meni. Klassinen kysymys: paljon makso? En ollut mitenkään turhan aikaisin liikkeellä varaamassa näitä, joten noin 450€ lennot kaikkineen + Hotelliyö. Kai nekin rahat voisi paremminkin käyttää. Mielenkiintoinen juttu ja hyvää stooria kerronnassa . Mutta, eihän tuo nyt mikään PÄIVÄreissu ollut sentään, tuskin edes 24h reissu . Taisit käyttää lähemmäs 2pv hyvään asiaan . Yöpyminenhän tuossa oli välissä juu, mutta pyöristettynä aikaa meni kylläkin vain vuorokausi! Miltä riviltä tuo 77W:stä oleva siipikuva on otettu? 38 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2013 kohti Lontoota tällä - Mannikaista lainatakseni - laajarunkojen häpeäpilkulla. Heh, se on jännä miten jotkut joskus lausutut asia jäävät joillekin mieleen. Onhan kyllä 767 laajarungoksi tosi kaponen ja hyvä jos laajarungoksi voi kutsua. Kaikki tämä vain lentomatkustamisen tähden. Onko järkeä? No ei todellakaan, mutta pääasia lienee, että hyvä fiiwis jäi. On järkeä jos ja kun se sai sulle sen hyvän fiiliksen ja hauskaa oli. Muiden mielipiteillä ei ole merkitystä. 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 22, 2013 Eikä siinä vielä kaikki. Salo Sr. saatiin myös ylipuhuttua mukaan reissuun. Mutta kuten Ilkka M. totesi, ne fiilikset, ne fiilikset vievät joskus mukanaan vaikka takana lähes 2000 lentoa liikennekoneilla. P Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla