Santeri Saikkonen

7D -> D7100 - Järkeä?

5 viestiä aiheessa

Moikka foorumilaiset!

Kamerakärpänen tuntuu puraisevan näin joka kesä, ja tarve (halu) olisi vähän tarkastaa kalustoa uusiksi. Olen miettinyt Canonista siirtymistä Nikoniin ihan vain siksi, että useat kaverini ovat lämpimästi suositelleet Nikonia.

Mitä mieltä olette, olisiko Canon 7D -> Nikon D7100 vaihto järkevä? Tarkoituksena olisi löytää suunnilleen samaa laatua oleva kamera. Kuvauskohteina pääsääntöisesti lentokoneet, ihmiset ja maisemat.

Santeri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä. On sitä itsekin tullut merkkiä vaihdettua parikin kertaa. Keksi nyt silti edes parempi motiivi vaihtaa kuin pelkkä "kaverit ovat suositelleet".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ihan vain siksi, että useat kaverini ovat lämpimästi suositelleet Nikonia.

Tarkoituksena olisi löytää suunnilleen samaa laatua oleva kamera.

Mitäpä tähän enää lisäämään :P Ehkä ne kaverit osaavat myös suositella sopivaa Nikon-mallia?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Santeri, parhaana kriteerinä kaverille, joka oli ostamassa ekaa järkkäriä ja kysyi sitä legendaarista "kumpi mun kannattaa ostaa, canon vai nikon"-kysymystä, vastasin että se, joka sopii paremmin käteen. Jos oletuksena on kaksi samanlaatuista ja tasoista kameraa, niin ota se, joka tuntuu mukavammalta käteen.

Ja kuten eräs pahuksen hyvä valokuvaaja mulle joskus aikanaan saman ongelman edessä sanoi, "kummallakin merkillä onnistuu tössimään sen elämän parhaan otoksen ihan yhtä hyvin" (tai jotain sinne päin).

Nikoneista mä en ymmärrä mitään, itellä on vanhemman puoleinen Canon (30D). Mutta väitän, että molemmat on aivan yhtä hyviä, ja parhaan tuloksen saa kun a) opettelee käyttämään sitä oikein b) panostaa linsseihin ja c) opettelee kuvankäsittelyä ees pikkasen. Niillä pääsee jo pitkälle.  :)

Toki, jos kaikilla kavereilla on Nikon, voi tarvittaessa lainata jotain putkea kaveriltakin johonkin spesiaalitilanteeseen, mutta... kannattaako sen takia vaihtaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siinä 7D:ssä on vikana kun pitää pois vaihtaa? Häviät vaan rahaa turhaan vaihdossa, osta ennemmin siihen seiskaan sillä rahalla kunnon putki vaikka EF 70-200/4 IS tai EF 300/4 IS niin saat siitä kunnon kamerastasi kaiken irti. Itse en ole vielä sellaista kameraa kohdannut joka ei sopisi käteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään