Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2013 Terve. Menin kerran taas Baseliin,kun sinne tuli tosi Special ! Mun fist Antonov 225! Menin ajossa sinne ja yritin hyvät kuvauspaikka löytää. Se Belvedere on kai se ainut paikka kun ei ole tikkapuu...? Se on nätti paikka mutta ei elo WC eikä Grilli kioski siellä jne Basel ei ole Zürich ja vielä vähemmpi kun tuo kenttä on ranskan puolella.... Euroairport koska Sveitsi,Ranka,ja Saksa käytää sitä! Tottakai mä menin sinne,kun Antonov AN 225 tuli...! Ositain oli tuulinen,kaunis,viileä ja myös kuumakin. Illalla tulivat enemmen pilviä taivaseen. 17 15 kello se piti tulla ja tuli sitten lopulla 18 15 aikaa. Valitettavasti Antonov se ensimmainen kone mistä tuli se iso kiitotie toiselta puolellta kun suunitelltu. Muutama juoksivat Autolle ja siirtyi toiseen paikkaan. Siellä olivat niin paljon ihmisiä ja Autoja,että vain Baselin bongajille oli onnea? No ensin mun Antonov AN 225 kuvia.En ole ihan tyytyvainen.... mutta parempi kun ei mitään. Kuvattu Zuumilla 150-500 m m kun loppussa en ole ollut ihan Bevedere paikalla,eli olin muutama sata metri poispäin sielltä. Ne ensimmaiset kuvia on kuvattu zuumilla 150-500 m m [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Belvedere lähelltä kuvattu.Se paikka itse oli ihan täynä.... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Belvedere toiselta puolelta kiitotiestä kuvattu. Kuvattu nyt zuumilla 18-200 m m Tämä paikka on normalisti lentoasema tonti .Portit olivat auki mutta ei missä kirjoitettu että ylöiselle tarkoitettu. Muuten tämä olisi ollut parempi kuvata kun Belvedere:llä Kun haluasin taas Terminaalille, huomasin siellä on yleisö katsomassa: Ja menin sitten itse myös.... Harmi olisi tosi hieno lakee kuvakin saatu... kun vain olisivat ilmoitanut/kirjoitanut. Järjestys tosi huono! Antonovilla tuli ongelmia kun Rullaustiellä ,kiitotie vierellä avasi ¨melkein heti se iso portti.??? [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Nyt kuvattu Terminaalista terassilta. 18-200 M M. Terassi on kuvattava lasi läpi. Asti minä pääsi sinne jaloin, oli terassi jo hyvin täysinä ja piti kuvatta toista "riviltä (?)" Huono järjestys takia piti Antonov odatta parkierata kun 3 Easyjet ja B 1 Brüssel Airlines olivat tiellä ja joskus sitten lähtövalmina.... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Muuten kuvat Baselista laitan myöhemmin tänne. Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2013 Hieno kuva setti taas Chrish ,tykkään paljon sinun kuvistasi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2013 On se vaan maailman mahtavin Lentokone koskaan! 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Kiitos Olavi ja Aleksi. Nyt tie Belvedere:iin Yritän teille se tie sinne Belvedere näytää. Ositain se mun tie oli jalkaväkille,ainakin se ensimmainen osa. Belvedere on kiitotie 15 vierellä/lähellä. Se oli sen suunitellut saapumispaikka siitä Antonovin 225,tuli mutta yhtäkkiä kiitotieltä 33. Terminaalista menin sinne suuntaan Tielle D1281 ja Blotzheimin suuntaan. Se tie vie suoraan Belvederiin viereen. Eli heti tunnelin jälkein pienellä mäellä jne. Kun olet kävellyt sinne. Autolle täyty ensin eteenpäin aja ja kylän alussa heti oiken puolella mennä pienen hiekkatie,vie Autolla Belveder:iin. Kartan ja kuvien kanssa pitäisit sen löytää? [ attachment removed / expired ] Terminaali siitä EuroAirportista.Se Ranskapuolinen osa! [ attachment removed / expired ] Jalkaväelle! [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] Autollakin... Blotzheimin suunta vua... [ attachment removed / expired ] Tuo on se tie Blotzheimiin. Eli tie D1281. [ attachment removed / expired ] Paloasema oikealla puolella siitä D1281 tieltä kuvattu. [ attachment removed / expired ] Tie D1281 [ attachment removed / expired ] Tunnelin alku [ attachment removed / expired ] Tunnelissa ( 2 Osainen) [ attachment removed / expired ] Tunnelin loppu ja heti mäellä on se Belvedere Spottingpoint ! [ attachment removed / expired ] Kuvauspaikka Belvedere [ attachment removed / expired ] Zuumilla 18-200 on tämä kuva kuvattu Belvederestä [ attachment removed / expired ] Belvedere. [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Autolla pääse Belvedere:iin lähellä. tuosta kuvasin Antonovia 225 zuumilla 150-500 m m [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Mitkä nuo rungon suuntaiset "evät" ovat koneen katolla? Liittyykö ne siipirakenteeseen vai ovatko jotain laitteita? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Mitkä nuo rungon suuntaiset "evät" ovat koneen katolla? Liittyykö ne siipirakenteeseen vai ovatko jotain laitteita? Hei Paavo. Mine en teidä mutta ehkä joku muu tästä foorummista ? Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Kattokuorman kiinnityspisteet, muotosuojien sisällä. Ryssien avaruussukkulaa ainakin kuskanneet. Vrt. B747+sukkula. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Kattokuorman kiinnityspisteet, muotosuojien sisällä. Ryssien avaruussukkulaa ainakin kuskanneet. Vrt. B747+sukkula. Kiitoksia Jouni Olavi Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Ja nyt vielä ne muut kuvia erilaista paikoista Baselin lentoasemasta. Sveitsin puolella terassista. [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] " " " Sveitsin terassi aamulla vielä. [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] Nyt kolme kuvia Ranskalaisen terassilta... [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] " " " Lasi/Plexilasi läpi! [ attachment removed / expired ] Nyt matkalla Belvedere:lle aita läpi ! [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] Belvedere:ista [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] Ja nyt Blotzheimin menossa! [ attachment removed / expired ] Blotzheim kylä ja lähi alue ja kuvauspaikoja [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Antonov AN 225 vieraita.... [ attachment removed / expired ] " " " [ attachment removed / expired ] Antonov lähti sitten 29.6. taas pois kello 12 00. Koska säätietotus mukaan oli koko Sveitsissä sade päivää tulossa ja en lähtennyt sentakia. Baselissa oli koko päivä mutten pouta sää! arva harmitiko? Zürichissä satoi kyllä koko päivää! Nyt Baselista kerran terveiset. P.S. Parempi kuvia löydät tässtä: http://www.flightforum.ch/forum/showthread.php?t=94246&page=4 Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 30, 2013 Chris, tiedätkö miksi kone tuli Baseliin? Tuon koneen tuntiveloitus on aikamoinen ja kun noissa kuvissa ei näkynyt mitäään lastaustoimenpiteitä, niin olisiko kyse voinut olla esittely/markkinointivierailusta. Koneen tärkein ja ainoa muista todella erottautuva ominaisuuus on käsittääkseni sen lastauskyky - millään muulla kalustolla ei saada niin suuria kappaleita siirrettyä ilmateitse. Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2013 Chris, tiedätkö miksi kone tuli Baseliin? Tuon koneen tuntiveloitus on aikamoinen ja kun noissa kuvissa ei näkynyt mitäään lastaustoimenpiteitä, niin olisiko kyse voinut olla esittely/markkinointivierailusta. Koneen tärkein ja ainoa muista todella erottautuva ominaisuuus on käsittääkseni sen lastauskyky - millään muulla kalustolla ei saada niin suuria kappaleita siirrettyä ilmateitse. Timo Hei Timo. Rahti oli 5 Kondensatoren (Kone),jokainen 28 tonni raskas! En minä tiedä mitä Kondensatoren ovat.? Ranskalaisille Asiakalle,myös kun Antonov tuli Sveitsin puolelle Baselin lentoasemalle.? Sen tieto oli "meidän" foorummissa jossain. Antonov lähti lauantaina sitten tyhjänä Leipzigiin. Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2013 Chris, kiitos tiedosta. Löytyykö sulta kuvia niistä koneesta purettavista laitteista, kyseessä lie lauhduttimet??? Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2013 Chris, kiitos tiedosta. Löytyykö sulta kuvia niistä koneesta purettavista laitteista, kyseessä lie lauhduttimet??? Timo Ei mulle ole kuvia siitä,olen pahoillani! Chris Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2013 Chris, ei tarvitse olla pahoillaan - kuvat ovat hyyviä ja tarina mielenkiintoinen. Korjaan samalla tuota äskeistä huolimattoman lukemisen pohjalta tekemääni viestiä. Kondensatoren on kondensaattoreita. Anteeksi liika nopeus... Timo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 1, 2013 Katselin tuossa sveitsiläisten flightforumin kuvia eikä siellä(kään) ollut yhtään kuvaa lastin purusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla