Marko Pajunen

JAL tulossa Helsinkiin, koneena 787-8

196 viestiä aiheessa

Ei meinaan ole kerta tai kaksi kun kentän varressa kuuli selityksiä kuinka tuo (B1:n Avro) on se finskin uusi lippulaiva A340...  :laugh:

No yhtä tehokkaitahan ne ovat :laugh:;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näytti lippuja olevan nyt myynnissä ainakin JAL:n omilla sivuilla. Random-päiville keväällä sellaista hieman yli 1 000 euroa meno-paluu Helsingistä. Onko Mannikaisella jo varaus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Onko Mannikaisella jo varaus?

 

Odottelen josko kohu-kotimainen alkaisi koodaamaan näille JAL -lennoille. Muuten tulisi kaksi Japanin keikkaa eikä oikein olisi aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko suolaiset on JAL:n hinnat ilman tarjouksia.  :o

 

Joskus ollu Vinnairin halvin tarjous 499€ Tokioon, nyt taitaa olla perushinnat yli 600€ suorista lennoista...  :thmbdn:

 

Taidan odotella Lufthansan parempaa tarjousta Tokioon ja testata samalla kilpailevan All Nippon Airwayssin B787:n Frankfurttiin. Tarkoitus olis jos ensi vuoden kesäkuussa suuntais Tokioon pariks viikkoa.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko suolaiset on JAL:n hinnat ilman tarjouksia.  :o

 

Joskus ollu Vinnairin halvin tarjous 499€ Tokioon, nyt taitaa olla perushinnat yli 600€ suorista lennoista...   :thmbdn:

 

Taidan odotella Lufthansan parempaa tarjousta Tokioon ja testata samalla kilpailevan All Nippon Airwayssin B787:n Frankfurttiin. Tarkoitus olis jos ensi vuoden kesäkuussa suuntais Tokioon pariks viikkoa.

 

Jani

 

Ehkä avajaistarjouksia tulossa Helsigistä Tokion suuntaan, sieltä päin tänne jo tarjouksia lehdistötiedotteen mukaan:

http://press.jal.co.jp/en/release/201210/002276.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä avajaistarjouksia tulossa Helsigistä Tokion suuntaan, sieltä päin tänne jo tarjouksia lehdistötiedotteen mukaan:

http://press.jal.co.jp/en/release/201210/002276.html

 

91,000 jeniä (n.880€) halvin tarjous TYO-HEL-TYO :o

taitaa kyllä näillä hinnoilla jäädä JAL testaamatta ellei tarjoukset Suomen päässä tipu alle 600€:n...

 

Kai ne suorat lennot sitten vaan on niin paljon kalliinpia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruskeasannan kuuluisat servetit ovat viimeaikoina tehty Jal:n 777:n piirustuksista.  Tosin en ole itse vielä törmännyt näihin uusittuihin servetteihin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi olla haasteellista keksiä kalustoa reitille.

 

http://www.airtransportnews.aero/article.pl?categ=&id=41266

Japan Airlines and All Nippon Airways grounded their fleets of Boeing 787s on Wednesday after one of the Dreamliner passenger jets made an emergency landing.

 

Miten haasteelista?

 

Hyvinhän nuo JAL ja ANA ovat fixanneet nuo "peruutukset", Singaporessa jotain CNL päiviä ja muuten mennään kuusseiskallla ja triplalla.

 

ja nyt kun kerrot niistä haasteista, KIITOS!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten haasteelista?

...

ja nyt kun kerrot niistä haasteista, KIITOS!

 

Kyllä se voi kuule olla hyvinkin haasteellista kun kalustoa tippuu käytöstä pois. Yhdelläkään lentoyhtiöllä ei liene / ole muutamaa varakonetta lojumassa siellä täällä kentän kulmilla joita voi ottaa käyttöön kun johonkin toiseen tulee vika. Ja vaikka olisikin, kokonaista fleetin osaa ei varmasti pystytä tehokkaasti korvaamaan. Se että lennot voidaan lentää, ei tarkoita etteikö se olisi haasteellista. Tulee viivästyksiä ja peruutuksia. Joudutaan rerouttailemaan sekä tekemään muita kalliita ratkaisuja matkustajien perille saamiseksi.

 

Voin entisen OPS controllerin kokemuksella luvata, että JAL:n ja ANA:n OPSissa on tällä hetkellä kaikki pallot ilmassa kun laivastoa sumplitaan uuteen tilanteeseen hyvinkin nopealla aikataululla.

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LSG Skychefsin lipputankoon oli hilattu Japanin lippu tänään. Onko JAL:in ekat pullat uunissa?

 

Tais olla ekat sushittulossa oikeastaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis 25.2. aloittaa lennot vai? Ja jos tuo tripla tulee niin kaitpa sitä parin viikon Thaimaan loman jälkeen yhden vapaapäivän vielä voi pitää  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sisäpiirin tietoa: Jos 787 on telakalla vielä 25.2, tulee japsit triplalla.

 

Kuitenkin tulevat jollain hikisellä 777-200ER:llä  :P

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kuitenkin tulevat jollain hikisellä 777-200ER:llä  :P

 

No mikään ei kuitenkaan voi olla hikisempää kuin raadot Ranskanmaalta eli LQF ja LQG joilla Finnair näköjään koittaa kilpailla JAL:in kanssa huhtikuusta alkaen Naritan reitillä.

 

Eli oli JAL:illa mikä tahansa vehe Helsingin reitillä, sillä on vähemmän hikisempää niinä päivinä kun Finnair laittaa Tokioon nuo hylsyt. Tosin ehkä 787 jo huhtikuussa on saatu lentämään taas.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mikään ei kuitenkaan voi olla hikisempää kuin raadot Ranskanmaalta eli LQF ja LQG joilla Finnair näköjään koittaa kilpailla JAL:in kanssa huhtikuusta alkaen Naritan reitillä.

 

Eli oli JAL:illa mikä tahansa vehe Helsingin reitillä, sillä on vähemmän hikisempää niinä päivinä kun Finnair laittaa Tokioon nuo hylsyt. Tosin ehkä 787 jo huhtikuussa on saatu lentämään taas.

 

Lähinnä meinasin että olis ollu edes 777-300ER, noi 200ER sarjalaiset on vissiin yhtä vanhoja kun Finskin lussut ?

 

Onhan JAL kyllä muuten parannusta matkustusmukavuuteen reitillä.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mikään ei kuitenkaan voi olla hikisempää kuin raadot Ranskanmaalta eli LQF ja LQG joilla Finnair näköjään koittaa kilpailla JAL:in kanssa huhtikuusta alkaen Naritan reitillä.

 

Eli oli JAL:illa mikä tahansa vehe Helsingin reitillä, sillä on vähemmän hikisempää niinä päivinä kun Finnair laittaa Tokioon nuo hylsyt. Tosin ehkä 787 jo huhtikuussa on saatu lentämään taas.

 

En ole pitäny missään vaiheessa kyllä tilannetta kilpailuna vaan samassa allianssissa olevan kahden yhtiön yhteistyönä. Finskihän nimenomaan vähenti Naritan lentojaan, koska JAL tulee Helsinkiin ja saa näin ollen muutenkin "tiukassa" olevan laajarunkokalustonsa uusille avaamilleen reiteille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Finskihän nimenomaan vähenti Naritan lentojaan, koska JAL tulee Helsinkiin ja saa näin ollen muutenkin "tiukassa" olevan laajarunkokalustonsa uusille avaamilleen reiteille.

Siis mitä Finnair vähensi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään