Jouka Ahponen

Asiana Boeing 777 pudonnut San Franciscossa

331 viestiä aiheessa

Korealainen uutistoimisto kuittailee pilottien nimihässäkän kustannuksella:

 

After the landing gear failure of the Southwest flight at LGA they showed this graphic with American pilot names “Captain Kent Parker Wright”, “Co-Captain Wyatt Wooden Workman”.

 

They even went as far as making up fake names for people to interview. Flight instructor “Heywood U. Flye-Moore” and skeptical passenger “Macy Lawyers”.

 

slothed

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen incidentti sattunut SFO:ssa tässä hiljattain, havaittavissa ainakin etäisiä samankaltaisuuksia tämän Asianan keissin kanssa.

 

http://www.avherald.com/h?article=465e38db&opt=0

 

Reuters kertoo, että näiden Asianan ja EVA:n tapausten jälkeen FAA on katsonut parhaaksi kieltää ulkomaisia lentoyhtiöitä käyttämästä visuaalilähestymisiä San Franciscon kentällä. Tämä taitaa olla todella harvinainen toimenpide?

 

The US FAA has mandated that foreign airlines must use automatic landing aids, instead of visual cues, when approaching San Francisco airport where an Asiana Airlines Boeing 777 crashed.

 

The Federal Aviation Administration said in a statement that it has noticed a higher number of aborted landings, or go-arounds, by foreign carriers conducting visual approaches after the incident involving the South Korean carrier.

 

The FAA added that it was looking into an incident involving an aircraft operated by Taiwan's EVA Air on July 23, when it approached San Francisco at a lower than normal altitude.

 

The FAA said that it would assign "alternate instrument approaches", including the use of global positioning systems (GPS), to foreign airlines on approach into San Francisco. US airlines are not affected by this rule.

 

http://news.airwise.com/story/view/1375164204.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turistiluokassa istuneiden matkustajien puolesta on nostettu oikeudenkäyntejä Boeingia vastaan sillä perusteella, että he kärsivät pahemmista vammoista kuin bisnesluokan matkustajat, koska bisnesluokassa oli paremmat istuinvyöt, joissa on myös olkapään yli kulkeva osa. Myös autothrottlea väitetään vialliseksi.

 

The lawsuits filed Thursday in federal court in San Francisco say some coach passengers wearing only lap belts suffered head and spinal injuries that could have been prevented by shoulder restraints available in the more expensive and roomy business class seats toward the front of the airliner.

 

The lawsuits also claim that Asiana failed to properly train its pilots, and that the plane's auto-throttle was inadequate.

 

http://seattletimes.com/html/nationworld/2021572406_apussanfranciscoairlinercrash.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sairaanhoito- ja kuljetuskuluihin alkuun 10.000 dollaria.

 

The amount is to cover medical costs and transportation and the carrier may pay more after the U.S. National Transportation Safety Board completes its investigation into the accident, Lee Hyo Min, an Asiana spokeswoman, said yesterday.

 

http://www.bloomberg.com/news/2013-08-11/asiana-offers-san-francisco-crash-victims-initial-10-000-payout.html

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis halutaan kieltää, koska muuten voi paljastua omat mokat? Siis äh. Ihmiset.

 

Älä muuta sano. Pitää kieltää kamerat ettei vaan vahingossakaan joku voisi syyttää vahingosta tai muustakaan vastaavasta... :P jenkit <3

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älä muuta sano. Pitää kieltää kamerat ettei vaan vahingossakaan joku voisi syyttää vahingosta tai muustakaan vastaavasta... :P jenkit <3

Vanhan neuvostoliiton tai nykyisen P-K:n meininkiä,ei voi todeksi uskoa :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhan neuvostoliiton tai nykyisen P-K:n meininkiä,ei voi todeksi uskoa :'(

 

Eikös tuo USA tunnu kovaa vauhtia muuttuvan edellämainittujen kaltaisiksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentokentän palopäällikkö kieltää kypäräkamerat palomiehiltä San Fransiscossa, kertoo Iltalehti.   Kypäräkameran ottama video paljasti, että 16 v  tyttö jäi paloauton alle pelastustoimien alussa. 

 

Eikös lentokentän palopäällikön kannattaisi ennemminkin harkita eroa tehtävistään, koska noin hirveä moka on päässyt käymään pelastustoimissa?

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös lentokentän palopäällikön kannattaisi ennemminkin harkita eroa tehtävistään, koska noin hirveä moka on päässyt käymään pelastustoimissa?

 

   8)

 

Samaa mieltä, alkaa olla tuo suunta jenkeissä menossa pelottavaan suuntaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SFO:n kiitotie 28L:n ILS-järjestelmä on taas käytössä. Joku voisi sanoa, että melko kauan (yli 2 kk) muutostöihin menikin. Olisiko onnettomuus voitu välttää, jos ILS olisi ollut käytettävissä?

 

http://www.ainonline.com/aviation-news/ainsafety/2013-09-09/landing-restrictions-lifted-san-francisco

 

Riippuu siitä miten Korealainen kouluttaja olisi hoitanut hommansa. Nyt näemmä homma meni päin penkkaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Syyttäjä harkitsee, nostetaanko paloautolla tytön päälle ajanutta palomiestä vastaan rikossyyte. Asianan koneen kapteeni ja perämies ovat joutuneet töihin kirjoituspöydän ääreen Asianan pääkonttoriin lentämisen sijasta.

 

Prosecutor Al Serrato, an assistant district attorney in San Mateo, said Tuesday he expects their office will decide within two to three weeks whether to file criminal charges.

 

"Whenever a vehicle collides with a person and causes death, there's a possibility of a crime," he said, noting that there are a range of potential charges from vehicular manslaughter to recklessness.

 

"And there's also the possibility this was just a tragic accident."

 

http://www.sfgate.com/default/article/DA-to-decide-within-2-weeks-on-Asiana-crash-case-4862394.php

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-charges-asiana-crash-20131018,0,6467410.story

http://www.hs.fi/ulkomaat/San+Franciscon+lentoturman+uhri+j%C3%A4i+h%C3%A4lytysajoneuvon+alle++palomiehelle+ei+syytett%C3%A4/a1382073758771

 

Heinäkuussa San Franciscossa tapahtuneen lento-onnettomuuden pelastustöihin osallistunut palomies ei saa syytettä 16-vuotiaan tytön kuolemasta.

 

Kalifornialaiset syyttäjät päättivät syytteistä luopumisesta perjantaina.

 

Kaksi kiinalaista teinityttöä kuoli ja 181 ihmistä vietiin sairaalaan heinäkuun alussa, kun Asiana Airlinesin Boing 777 -kone murskautui osittain laskeutuessaan San Franciscon kansainväliselle lentokentälle.

 

Toinen kiinalaistytöistä ei kuitenkaan kuollut itse onnettomuudessa vaan jäätyään pelastustöissä olleen hälytysajoneuvon alle. Ajoneuvoa kuljettanut palomies ei saa syytettä, koska kyseessä oli onnettomuus, kertoi Los Angeles Times perjantaina.

 

San Mateo County Dist. Atty. Stephen M. Wagstaffe said that after reviewing "numerous videos" and reports from coroner's officials, police officers, firefighters and other first responders to the July 6 incident, his office determined there was "no criminal culpability for any individual involved in the response to the airline crash."

 

San Mateo County Coroner Robert J. Foucrault said Ye was alive on the tarmac when she was struck by a fire truck rushing to the crash site, suffering crushing injuries and internal hemorrhaging -- "multiple blunt injuries that are consistent with being run over by a motor vehicle."

 

Authorities believe Ye was struck by a specialized vehicle -- an aircraft rescue firefighting truck, known as an ARFF -- that can spray fire-retardant foam while speeding toward a burning plane.

 

Ye was covered in foam when the vehicle ran over her, officials said. Her body was found near the Boeing 777's left wing.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

NTSB on julkaissut kolmannen tiedotteen tutkinnan etenemisestä; ei varsinaisesti mitään uutta, paitsi, että NTSB järjestää kuulemistilaisuuden onnettomuudesta:

 

The National Transportation Safety Board is convening a 2-day investigative hearing to discuss the ongoing investigation into the crash of Asiana Airlines Flight 214 and to gather additional factual information. The hearing, which will be held December 10–11, 2013, at the NTSB’s Board Room and Conference Center in Washington, DC, will focus on pilot awareness in highly automated aircraft, emergency response, and cabin safety. Parties participating in the investigative hearing will be announced at a later time.

 

NTSB Announces Investigative Hearing on Asiana Flight 214

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitystä kuulemistilaisuuden järjestelyistä: NTSB releases agenda and media logistics for Investigative Hearing on Asiana Flight 214. Tilaisuus on siis julkinen (paikan päällekin sopii mennä ;)) ja myös webcast on käytettävissä. Agenda löytyy täältä http://www.ntsb.gov/news/events/2013/asiana214_hearing/agenda.html ja materiaali ('electronic docket', saatavilla vasta kun kuuleminen alkaa) täältä http://www.ntsb.gov/news/events/2013/asiana214_hearing/index.html.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

San Franciscon turmakoneen lentäjä koki laskeutumisen stressaavaksi

Asiana Airlines -yhtiön lentäjällä oli ennen onnettomuutta takanaan 9 700 lentotuntia, mutta vain 35 tuntia Boeing 777 -koneella. Lentäjät yrittivät korjata laskeutumista juuri ennen onnettomuutta.

 

San Franciscon turmakonetta ohjanneet lentäjät yrittivät korjata koneen laskeutumista juuri ennen onnettomuutta, käy ilmi Yhdysvaltain onnettomuustutkintakeskus NTSB:n keskiviikkona julki tulleista asiakirjoista.

 

YLE Uutiset

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä video ei vielä vissiin ole ollut täällä. Eli uutta kuva materiaalia onnettomuudesta.

 

 

Aika korkealle perä lopulta nousi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä video ei vielä vissiin ole ollut täällä. Eli uutta kuva materiaalia onnettomuudesta.

Extreme seikkailua tarjolla sitä etsiville: ohjaava kapteeni lähes täysin pystymetsästä konetyypin suhteen ja korealainen kulttuuri/CRM =jännittävä yhdistelmä ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Extreme seikkailua tarjolla sitä etsiville: ohjaava kapteeni lähes täysin pystymetsästä konetyypin suhteen ja korealainen kulttuuri/CRM =jännittävä yhdistelmä ???

Näin se vissiin on. Mutta pakko nostaa hattua Boeing kavereille että ovat tehneet kestävän koneen. Tuo perän ponnahduksen kolaus ei varmaan ollut pieni. Kuitenkin koneen perä säilytti aika hyvin muotoansa. Että ihmiset pääsivät pois sieltä ovien ja kadonneen paine-levyn aukon kautta. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin se vissiin on. Mutta pakko nostaa hattua Boeing kavereille että ovat tehneet kestävän koneen. Tuo perän ponnahduksen kolaus ei varmaan ollut pieni. Kuitenkin koneen perä säilytti aika hyvin muotoansa. Että ihmiset pääsivät pois sieltä ovien ja kadonneen paine-levyn aukon kautta. :thmbup:

Tätä mietin jo aikanaan Britishin laitteen tullessa tonttiin 2009: on toi kone asteen kestävämpää tekoa. Siinä(kään) jytinässä ei kuollut ketään. Taitaa kaikilla mittareilla mitattuna 777 olla ylivertaisesti turvallisimpia (ellei jopa turvallisin) laajarunko taivailla tänä päivänä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä mietin jo aikanaan Britishin laitteen tullessa tonttiin 2009: on toi kone asteen kestävämpää tekoa. Siinä(kään) jytinässä ei kuollut ketään. Taitaa kaikilla mittareilla mitattuna 777 olla ylivertaisesti turvallisimpia (ellei jopa turvallisin) laajarunko taivailla tänä päivänä.

 

777 on tosiaan kestäväksi todettu noissa tilanteissa, mutta toinen juttu onko nimenomaan 777 kestävämpi ja turvallisempi kuin muut, vaatisi vähän enemmän vertailukohtaa samoissa olosuhteissa. Toivottavasti ei tule isoa Bussia tonttiin vertailun vuoksi... Taitavat kaikki modenit koneet kestää hurjia rasituksia, matkustajien onneksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään