Petteri Järvinen

Standby-matkustajat?

32 viestiä aiheessa

Ei STBY mutta mukava uudelleenreitityskokemus. Pari vuotta sitten LYS-MUC-HEL päästiin Muncheniin jossa oli lumimyräkkä ja pitkä jono palvelutistiskille. Jätin kolleegat jonoon meni menin kysymään lähellä pyörineeltä asiakaspalvelijalta neuvoja, kun emme olisi ehtineet jonottamalla Hesan koneeseen. Nän neuvoi lähistöllä olevan portin jossa tehtiin myös rerouttausta. Siellä olikin lyhyt jono mutta Hesan kone peruttu. Sanoin että 3 henkeä ja oikeastaan ollaan Tampereelle menossa. Rouva ei paljoa jutellut vaan tehokkaasti kirjoitteli ja antoi kilpailevan allianssin liput MUC-ARN-TMP. Danke Schön!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksiköhän näin..? Kaikki voittaisivat. Tyypillistä suomalaista "meillä kun on nuo säännöt"?

Jotta kalliimmatkin liput menisivät paremmin kaupaksi joilla tuo on lipun ominaisuus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Miksiköhän näin..? Kaikki voittaisivat. Tyypillistä suomalaista "meillä kun on nuo säännöt"?

Puhut aivan kuin tuo olisi jokin kansallinen ominaisuus. Näin se menee laajasti muuallakin tällä planeetalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhut aivan kuin tuo olisi jokin kansallinen ominaisuus. Näin se menee laajasti muuallakin tällä planeetalla.

Eipäs mee. Kuten juuri yllä on kerrottu, niin ainakin Atlantin länsipuolella myös check-in -järjestelmä aktiivisesti ehdottelee aiempaa vuoroa, jos sellainen on tarjolla.

Eihän Suomessa kävellä punaisella valollakaan kadun yli, vaikka olisi keskiyö, eikä autoja kilometrien säteellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipäs mee. Kuten juuri yllä on kerrottu, niin ainakin Atlantin länsipuolella myös check-in -järjestelmä aktiivisesti ehdottelee aiempaa vuoroa, jos sellainen on tarjolla.

Eihän Suomessa kävellä punaisella valollakaan kadun yli, vaikka olisi keskiyö, eikä autoja kilometrien säteellä.

Eli kun joku yhtiö tätä tarjoaa jollekin matkustajalle, niin silloin se tarkoittaa, että kaikkialla muualla on näin, mutta ei Suomessa? Urputatko nyt mahdollisuudesta ylipäätään, vai siitä, että Suomessa siitä muutoksesta peritään (halvan lipun ollessa kyseessä) korkeampi maksu? Minulla on päinvastainen kokemus atlantin toiselta puolen. Lisäksi minun maailmankuvaani mahtuu muitakin valtioita kuin Suomi ja Ameriikan Yhydysvallat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä oliko Stand By, mutta pari vuotta sitten olin kaverin kanssa matkustamassa New Yorkiin Finnair AY5, mutta American Airlines economy lipulla . Olimme helsingissä lähtöselvityksessä 3 tuntia ennen lähtöaikaa ja meille annettiin liput lähtöselvityksessä koneen viimeiselle penkkiriville ja Laukkuun tuli tag lisäski punainen teippi. Portilla annettin istumapaikaksi 4D ja 4L. Ihan hyvä Stand by siis jos oli :)

Minulla kavi vahan samalla tavalla jouluna 2003, etta menin JFK:lle vuorokautta liian aikaisin. Varausta ei loytynyt, joten sanoin virkailijalle, etta oli oma moka, joten tulen takaisin huomenna. Virkailija kuitenkin sanoi, etta ei hataa, paaset kotiin viela tanaan. Jossakin rivilla 50 ollut seuraavan paivan paikka vaihtui ensin 6-riville ja sielta sitten 2-riville.

Aika hyvin lipulla, joka muistaakseni maksoi EUR 399,-.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Finnairin nuorisoliput muistan hyvin. Olin ekalla maailmanymparimatkallani vuonna 1992 parin eri lentoyhtion barter-lipuilla. Ainoa, mika puuttui oli LHR-HEL-osuus. Chicagossa olin tsekkaamassa UA:n ykkosluokkaan, mutta sitten tulikin tenkkapoo -- virkailija ei meinannut tsekata sisaan, kun ei ollut paluulippua Lontoosta. Sanoin ostavani tuollaisen nuorison standby-lipun Lontoosta Finnairin Helsingin lennolle. No lenolle ORD:sta IAD:in kautta LHR:lle hyvaksyttiin sitten kun olin esittanyt varallisuuteni kyseisen lipun hankintaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään