Heikki Rantasalo

Finnairin Hong Kongin lento keskeytynyt

33 viestiä aiheessa

Kuulolla ollaan, mistä oli kysymys...

Eiköhän se viimeistään huomenna Iltalehdistä selviä...  Tai heti kun joku kukkahattusetä/täti sieltä pääsee toimittajille ilmoittamaan... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ainakaan kiekuroilla pilattu päivä.

 

Täällä kaakossa aina tapahtuu, maanantaina Putinin linkkikone kurvaili ja samalta suunnalta tuo Finnairi hilppasi Kotkan ylitse sillai ettei sitä voinut olla huomaamatta - kun sieltä ei oikein muita tule  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisipa mukava nähdä mikä on näiden kahden jätevehkeen, LQF ja LQG, prosentti aikatauluissa pysymisessä vs. loput 5 konetta (340).

 

Mutta näin: AY069 23:40 HELSINKI HONG KONG INTERNATIONAL APT 09:00 (+1) (Arvioitu)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikanaan oli ketju MD11 myöhästymiset ja muut tekniset kommellukset , näiden airbussien piti muka olla luotettavampia...kattia kanssa.  :thmbdn:

 

Piti olla luotettavimpia? Kuka väitti näin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä se Finnairin mekaanikkojen pois potkiminen teettää, sekä moottori korjaamon ulkoistus. Olikohan tuossa hommassa lopullista säästöä?

 

Nyt tapahtuu joka toinen päivä, että joku tekninen vika iskee  :o

 

OLISI KORKEIN AIKA OTTAA MEKAANIKOT TAKAISIN HOMMIIN.

Ei nuo 340 koneet ole huonoja, kaipaavat vain mekaanikon hellää ja osaava kättä :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaakolla lienee tilastoja vikojen lisääntymisestä sekä tarkkaa tietoa tästä tapauksesta ja huoltojen ulkoistamisen vaikutuksista vikaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaakolla lienee tilastoja vikojen lisääntymisestä sekä tarkkaa tietoa tästä tapauksesta ja huoltojen ulkoistamisen vaikutuksista vikaan?

  Vain lehtien uutisten mukaan, sekä poispotkimiset/ulkoistukset että vikatilanteet

Koneita palaa pilvin pimein takaisin lähtökentälle :thmbdn: Mitä se kertoo?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa missään median välineessa ei ole kerrottu mitä osa-alueita huolloista on ulkoistettu, mikä jatkuu entisellään ja mikä osa on lopetettu.

 

On vain massan ajatusmaailma, että lähes kaikki huollot on ulkoistettu ja häiriötilanteita on tullut lisää. Ja tämä johtuu siitä että kaikkien uutisklippien perässä on kommentointialue jonne kuka tahansa voi anonyymina kirjoittaa miten huollot on nyt ulkoistettu vailla mitään tajua asioiden oikeasta laidasta.

 

Kysynkin nyt että mikä osa-alue on nyt tuoreeltaan ulkoistettu näiden A340 -koneiden huollosta ? Faktaa peliin niin ei tavitse elää iltasanomien nimimerkkien takaa heitettyjen satujen varassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

On vain massan ajatusmaailma, että lähes kaikki huollot on ulkoistettu ja häiriötilanteita on tullut lisää. Ja tämä johtuu siitä että kaikkien uutisklippien perässä on kommentointialue jonne kuka tahansa voi 

 

Kysynkin nyt että mikä osa-alue on nyt tuoreeltaan ulkoistettu näiden A340 -koneiden huollosta ? Faktaa peliin niin ei tavitse elää iltasanomien nimimerkkien takaa heitettyjen satujen varassa.

 

Ei massa tiedäkään, näkee vain onnettomuuskuvia ja lukee kauhuissaan uutisointia vikatilanteista, joissa on kääännytty äkkiä takaisin. Dumpattu tuhansia litroja taivaalle ilmaista bensaa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kun faktat huollon ulkoistamisvaiheista on saatu, niin voidaankin seuraavaksi keskustella mitä pahaa ja negatiivista on ulkoistamisessa kun unohdetaan:

-kotimaisuus ja kotimaisten työpaikkojen vähennykset yleensä

-isänmaallisuus

-ikävät Tekniikan irtisanomiset

-ja Finnairin Tekniikan loistavat vuodet (jos niitä joskus on ollut)

 

ja kekustellaan vain ihan oikeasta asiasta eli lentokoneiden huollosta ja korjauksesta ulkoistettuna palveluna. Mikä ja mitkä asiat siinä pelottaa, puhuttaa ja kauhistuttaa ja mikä kauhun taustalla on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa myös perehtyä mitä liikenneilmailussa tarkoittavat linjahuolto ja korjaamohuolto (ns. raskas huolto) ja missä Finnairin koneiden linjahuolto suoritetaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä koneet edelleen huolletaan. Vikoja vaan ei lentokoneissa pysty välttämään, ovat sen verta monimutkaisia järjestelmiä. Monesti, kun lento palaa takaisin lähtökentälle, on kyse siitä, että määränpäässä ei ole mahdollista saada teknistä palvelua, jotta vika saataisin korjattua. Eli lennon jatkamiselle harvoin tulee estettä, mutta määränpäästä jatkamiselle helpostikin. Ja jos kone jää ulkoasemalle seisomaan pidemmäksi aikaa, alkaa se vaikuttaa niin moneen muuhunkin asiaan, että on helpompi palata takaisin.

 

Ja kyllä niitä kyykähtämisiä sattuu muillekin yhtiöille. Samana päivänä kun LQF palasi, jäi AA kentälle. Edeltävänä päivänä Japan airlines ei kerennyt kauas putkelta, kun jo tultiin takaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään