Rolf Niemi

Google Earth toimii ja näyttää omituiselta

5 viestiä aiheessa

Niin - tänään tuo päivitti itse itsensä ja tulos on ulkoasultaan kuvan kaltainen. Lisäksi tuo pallo pyörii melko vinhaa vauhtia napansa ympäri? Onko kukaan kohdannut vastaavaa ilmiötä? Nuo kuvassa näkyvät kolme nuolta eivät ole minun käsialaani.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teillä tämä sitten mitä ilmeisimmin toimii moitteetta. Poistin eilen tuon asennuksen kaikkine roippeineen ja asensin uusiksi, mutta sama juttu - pallo pyörii vinhaa vauhtia. Tuossa oikeassa laidassa olevien kolmen ohjain-ikonin rivissä keskimmäisessä näyttää olevan ympyrän keskellä käsi-ikoni - siis sellainen, joksi hiiren nuoli muuttuu kun sen normaalisti siirtää jonkin tehtää suorittavan kuvakkeen päälle eikä sitä saa siitä pois. Oletan, että syy on tuossa eli tuo on jotenkin lukkiutunut tuohon kohtaan.

EDIT

Tarkempi tutkimus osoitti ettei nuo oikeassa ylälaidassa olevat ohjainkuvakket toimi lainkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasin vastaavan ilmiön tänään omassa google Earthissani (freeware-versio). Maapallo pyöri vinhaa vauhtia, eikä sitä saanut pysäytetyksi. Keskellä palloa näkyi haalea nuoli, joka osoitti pyörimissuuntaan. Nuolen alla oli vielä haaleampi ympyrä. Ratkaisu löytyi Asetukset läpi selaamalla. Työkalut -> Asetukset -> Navigaaatio-välilehti.

Jostain syystä, jota en tiedä/ymmärrä kohdassa "Muu ohjain kuin hiiri" oli ilmestynyt ruksi valintaan "Ota ohjain käyttöön". Se ohjain oli näköjään joystick, jossa simun käytön jäljiltä korkeusperäsin-trimmi oli jäänyt nollakohdasta poikkeavaan asentoon. Kuinka kauan lie tuo asetus ollut päällänsä? Se ei vain tullut ilmi, kun trimmi oli neutraalina. Minä en tuota "Muu ohjain..." asetusta kyllä ole Google Earthista ruksannut.

???

Edit:

... Vanhalla muisti palailee pätkittäin. Olen varmaankin laittanut tuon asetuksen päälle, kun kokeilin joskus Google Erthin omaa "lentosimulaattoria". Siitä on kyllä jo niin paljon aikaa, että en enää edes muista milloin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo - sama juttu. Ruksi pois ja homma lähti pelittämään. Löysin vastauksen Googlen foorumilta, jossa ihmeteltiin samaa asiaa. Tuo pyöriminen alkoi viimeisen pävityksen jälkeen, joten kai se sitten itsenäisesti muutti tuota asetusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo - sama juttu. Ruksi pois ja homma lähti pelittämään. Löysin vastauksen Googlen foorumilta, jossa ihmeteltiin samaa asiaa. Tuo pyöriminen alkoi viimeisen pävityksen jälkeen, joten kai se sitten itsenäisesti muutti tuota asetusta.

Voi olla, että se nappaa automaagisesti joikkarin (tai muun ohjaimen) mukaan (jos sellainen on koneessa). Minä nimittäin ongelmaa tutkiessani ensimmäiseksi painoin nappia "Palauta perusasetukset", eikä sillä näyttänyt olevan mitään vaikutusta.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään