Tarmo Lindroos

Tätä et ole ennen nähnyt, Lentokonesauna!

21 viestiä aiheessa

ennemmin tekee sit jostain toimivasta dc-3 tms,isommasta koneesta ja lennättää saunojia ympäriinsä ,järkevämpää kuin haaskat hyvä kone turhaan.rahhaa on liikaa kun tollasia tekee huvikseen,jakais ennemmin nekin rahat köyhille lapsiperheille niin olis järkevämpää hyötyä niistäkin :D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

rahhaa on liikaa kun tollasia tekee huvikseen,jakais ennemmin nekin rahat köyhille lapsiperheille niin olis järkevämpää hyötyä niistäkin :D

 

Rahhaa on liikaa myös niillä, jotka lentää huvikseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jooh :) En nyt tarkoittanut,huviahan se on aina kun lentää,

 

Ja työkseen lentävät on (tai mikä tahansa työtä tekevä taho)liian pienellä palkalla,

 

Eräässäkin työpaikassa pomo kysyi sopisko sulle tällanmen palkka saisit vähän enemmin kuin edellisessä että tulet meille, Sanoin sit että joo sopiihan tuo hyvin, 

Kunhan maksat kerran viikossa tuon summan 5555555 :D (Ei maksanut,sanoi että kerran kuussa saa riittää ) :D :D

 

Pointtihan oli että Hyvä kone haaskattu turhuuksiin ja senkin rahan olisi ennemmin antanut jollekin köyhälle nuorelleparille lasten hoitoon, Nähnyt vain niin paljon todellisessa puutteessa eläviä nuoria lapsiperheitä :(

Olis monelle kuin lottovoitto edes käytetyn koneen hinta.

 

Tai sitten panostanut kunnolla hyvä liikeidea, saunalennot, Mut vaatis vähän isomman koneen kyllä. esm 6 hengen saunareisssuille viikonlopulla :D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pointtihan oli että Hyvä kone haaskattu turhuuksiin ja senkin rahan olisi ennemmin antanut jollekin köyhälle nuorelleparille lasten hoitoon, Nähnyt vain niin paljon todellisessa puutteessa eläviä nuoria lapsiperheitä

 

Mikä on lähteenä sille, että kone olisi ollut hyvä? Olisiko tuo todennäköisesti ikinä lentänyt, jos siitä ei olisi tehty saunaa? Tai olisiko sillä ollut jotain muuta maanpäällistä käyttöä, joka olisi saunaa parempi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä kone oli aiemmin myös Heurekassa Lentoon!- näyttelyssä "simulaattorina". En sitten tiedä miksi kone alunperin on maadoittunut, hapettumaa, kova lasku vai mitä? Läjä metalliahan tuo raakasti ajateltuna vain kuitenkin on, ja sulattamoon tuo ehkä muuten olisi päätynyt.

 

Joka tapauksessa ihan hyvät löylyt siitä sai, kävin kokeilemassa. Lisää löylyä sai kun veti "Cabin Heat"- nupista ;D. Kaikki mittarit ja radiokin oli vielä koneessa paikallaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo ole Iltasanomien toisen kuvan perusteella OH-CEU, mitäs sellaisesta koneesta tiedetään?

 

Olis'pa muuten hauska nähdä se STC, jolla lentävään koneeseen laitetaan sauna! :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo ole Iltasanomien toisen kuvan perusteella OH-CEU, mitäs sellaisesta koneesta tiedetään?

 

Uuno lienee ensimmäinen tai toinen lentokone, jossa olen koskaan ollut kyydissä. Ihan pikkunappulana on tullut takapenkillä (kyllä ;)) matkustettua isän kyydissä, kun kone oli Pyhäsalmen Ilmailukerholla... En muista, minne kone Pyhäsalmesta sitten lähti, mutta jossain vaiheessa se on tosiaan poistettu rekisteristä ja oli joskus 2000-luvun alkupuolella Heurekassa esillä. Sen jälkeen kone makasi Heurekan varastossa viime syksyyn asti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuno lienee ensimmäinen tai toinen lentokone, jossa olen koskaan ollut kyydissä. Ihan pikkunappulana on tullut takapenkillä (kyllä ;)) matkustettua isän kyydissä, kun kone oli Pyhäsalmen Ilmailukerholla... En muista, minne kone Pyhäsalmesta sitten lähti, mutta jossain vaiheessa se on tosiaan poistettu rekisteristä ja oli joskus 2000-luvun alkupuolella Heurekassa esillä. Sen jälkeen kone makasi Heurekan varastossa viime syksyyn asti...

Tämä kone oli Kiteellä heti kentän perustamisen ajoista lähtien yksityisomistuksessa Tohmajärveläisen Harri Sairasen hoivissa. Omistajalta taisi loppua lentokelpoisuus medikaalin puutteeseen ja kone seisoi hallissa vuosikausia käyttämättömänä kunnes myytiin Heurekaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone (Cessna F150F) on vuosimallia 1966 ja poistunut rekisteristä 2001 vuoden lopussa. Viimeksi ollut lentokelpoinen 31.8.1999 asti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikku hiljaa voisi kyllä alkaa museoväkikin katselemaan sopivaa yksilöä jälkipolville talletettavaksi. Lentokoulutuksen työjuhta ikääntyy, vaikka näitä onkin paljon rekisterissä. Olisi ihan hauska kuulla mikä tai mitkä yksilöt ovat keränneet eniten tunteja ja millaisissa tehtävissä pyörineet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä et ole ennen nähnyt, Lentokonesauna!

 

Juu en, enkä haluaisi nytkään nähdä.

 

Minua sattuu jo se kun vanhoja pakettiautoja raiskataan "saunoiksi" puhumattakaan lentokoneista.

 

M Arkku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu en, enkä haluaisi nytkään nähdä.

 

Minua sattuu jo se kun vanhoja pakettiautoja raiskataan "saunoiksi" puhumattakaan lentokoneista.

 

M Arkku

 

Eihän sitä kiuasta Cessnassa tarvitakaan. Aurinkoisena kesäpäivänä hiki tulee, kun laittaa luukut kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minua sattuu jo se kun vanhoja pakettiautoja raiskataan "saunoiksi" puhumattakaan lentokoneista.

 

Äläs nyt M Arkku! Parempihan se on wanhalle Transsiitillekin jatkaa elämäänsä saunana kuin päättää päivänsä romuttamolla.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuno lienee ensimmäinen tai toinen lentokone, jossa olen koskaan ollut kyydissä. Ihan pikkunappulana on tullut takapenkillä (kyllä ;)) matkustettua isän kyydissä, kun kone oli Pyhäsalmen Ilmailukerholla... En muista, minne kone Pyhäsalmesta sitten lähti, mutta jossain vaiheessa se on tosiaan poistettu rekisteristä ja oli joskus 2000-luvun alkupuolella Heurekassa esillä. Sen jälkeen kone makasi Heurekan varastossa viime syksyyn asti...

 

"Uuno" taita olla mikin simu CFU joka siirtyy seuraavaksi Vääksyn Yhteiskoulun lukion ilmailulinjan ja Päijät-Hämeen Ilmailuyhdistyksen yhteisprojektille.

 

width=640 height=480kuva_04.jpg?img=smaller&hash=48ac6 [/img]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuno lienee ensimmäinen tai toinen lentokone, jossa olen koskaan ollut kyydissä. Ihan pikkunappulana on tullut takapenkillä (kyllä ;)) matkustettua isän kyydissä, kun kone oli Pyhäsalmen Ilmailukerholla... En muista, minne kone Pyhäsalmesta sitten lähti, mutta jossain vaiheessa se on tosiaan poistettu rekisteristä ja oli joskus 2000-luvun alkupuolella Heurekassa esillä. Sen jälkeen kone makasi Heurekan varastossa viime syksyyn asti...

Minulla on melkein samanlainen kokemus takapenkiltä. Kone oli silloin muistaakseni Terhon veljeksien omistuksessa turussa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään