Esa Sairio

Facebook hukkaa tarinat?

13 viestiä aiheessa

Miksi Facebookin uutissivulle ei tule näkyviin eri ihmisten/kaverien kirjoittamia kommentteja, kuvia ym? Minulla ne näkyvät toisinaan, mutta kun esim. seuraavana päivänä liityn uudelleen Facebookkiin ja se avautuu uutissivun kohdalta, ei mitään juttuja enää näy.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuota... mä en nyt tainnut ihan ymmärtää kysymystä... Jos sun facen uutisseinälle ei tuu uutisia, niin sitten oot joko blokannut kaikki näkyvistä tai sitten sulla ei oo kavereita. Vai vaihtuuko siinä aina ne, kenen päivitykset näkyy? Mulla tekee samaa, mutta tiettyjen ihmisten jutut näkyy useammin kuin toisten ja osan päivityksistä ja ihmisitä oon jopa laittanut niin, ettei ne edes tule mun seinälle (kun en jaksa oikeesti lukea jatkuvasti miten on urheiltu, tai treenattu, tai miten erinomaisia kaikki omat lapset on tai miten joku postaa kuvia vain ja ainoastaan itsestään tai miten joku paasaa politiikkaa jne jne... ei kaikkea jaksa lukea, vaikka ovatkin kaveripiirissä. Oonhan mä rajoitanut omaakin näkymistäni tietylle ihmisjoukolle. Kaikki ei suinkaan näe kaikkea, mikä on suositeltavaa kaikille... Vähän miettii mitä jakaa kenenkin kanssa.

Mut siis takaisin asiaan. Niin että mitä? ja siis painuuhan vanhemmat päivitykset tietysti "alemmas", sitä mukaa mitä tulee uutta päivitystä toisilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä etusivulla, update status -laatikon alla oikealla puolella on sort-alasvetovalikko, jossa on kaksi kohtaa: Top Stories ja Most Recent. Top Stories yrittää ymmärtääkseni jotenkin arvailla, kenen päivityksistä, kuvista ym. olisit kiinnostunut, ja nostaa niitä näkyville. Most Recent sen sijaan näyttää aikajärjestyksessä kaiken. Itse pähkäilin joskus samaa, ja syylliseksi osoittautui juuri tuo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän lisää asetuksia, jotka vaikuttaa tähän: Vie hiiri kaverin nimen päälle, sitten "Kaverit"-painikkeen päälle, listassa näkyy "Näytä uutisissa" ja sen alapuolella "Asetukset", paina tuota asetukset-painiketta ja valitse "Kaikki päivitykset".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluatte pysyä pois NSA:n vaikutuspiiristä, niin pysykää pois Facebookista ja vastaavista. Hakukoneeksikin voisitte vaihtaa Googlen tilalle vaikkapa DuckDuckGo:n : https://duckduckgo.com/  ;D. Ette todennäköisesti sittenkään ole turvassa, sillä varmaan M$ on piilottanut Windows-koodiinsa jonkun takaportin, jota kautta NSA pääsee tarvittaessa sisälle kotikoneellennekin. Vaihtakaa Linuxiin.

???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eh.....

mun tiedoissa ei oo mitään, mikä kiinnostaisi NSA:ta. Ja vaikka kiinnostaisikin, niin eipä mulla oo mitään tarvetta piileskellä siltä. Siks toisek. Ei se facebook tiedä mun pankkitunnuksia, salasanoja sähköpostiin, kengännumeroita tai salaisia fantasioita - jollen mä niitä sille kerro....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eh.....

mun tiedoissa ei oo mitään, mikä kiinnostaisi NSA:ta. Ja vaikka kiinnostaisikin, niin eipä mulla oo mitään tarvetta piileskellä siltä. Siks toisek. Ei se facebook tiedä mun pankkitunnuksia, salasanoja sähköpostiin, kengännumeroita tai salaisia fantasioita - jollen mä niitä sille kerro....

Mut kato, ei sun tarvi kun tämä superunfuc**believemörkö ohjelma koostaa sun nettiliikenteestä kaiken tarvittavan.  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm... taidan käydä taittelemassa itselleni foliohatun sitten varmuuden vuoksi. Tuskin tuo ulkona pörisevä kone sittenkään on hyppykerhon cessna vaan naamioitu vakoilukone joka skannaa mun ajatukset ja sikäli selvittää kaikki valtionsalaisuudet mun päästäni..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Most Recent sen sijaan näyttää aikajärjestyksessä kaiken.

Käytännössä sekään ei näytä aivan kaikkea vaan arpoo enemmän tai vähemmän satunnaisesti mitä kuuluu näkyä. Olen todennut, että jos haluaa kohtuullisella todennäköisyydellä nähdä kaiken, niin pitää vaan käydä läpi kaikki Facebookin tarjoamat eri filtteröintivaihtoehdot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eh.....

Juuri noin, Hanna!

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja mitä siitä sitten :D

En pidä juurikaan ranskiksista vaikka pidänkin itseäni keskivertofiksuna. Ja batman-leffoista tykkään mutten ole mitenkään yksinäinen.

siks toiseksi ...

Cambridgen yliopiston tutkijat pyrkivät arvaamaan Facebook-tykkäysten perusteella, millainen henkilö on kyseessä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään