Tomi Kallunki

Halvin lentolupakirja

63 viestiä aiheessa

Mistähän tänäpäivänä saa halvimmalla lentolupakirjan? Nettiä selaamalla löysin halvimmaksi 9990€...tietääkö joku edukkaampaa?

Kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meidän yhdistyksellä Päijät-Hämeen Ilmailuyhdistyksessä, Vesivehmaalla 4000euroa, sisältäen 25h lentoja.

Mahdolliset teoriatunnit / opinnot lisähintaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän tänäpäivänä saa halvimmalla lentolupakirjan? Nettiä selaamalla löysin halvimmaksi 9990€...tietääkö joku edukkaampaa?

Kiitos.

Purjelento, moottorilento, ultrakevyt,.....mitä etsit?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Floridassa kaikkine oheiskuluineen about 10'000USD jos selviaa minimitunneilla. Paalle kannattaa laskea n. 2000USD EASA konversiota varten.

 

Edit: Kuten Armin sanoi, lupakirjoja on moneen lahtoon, oletan etta puhe on PPL lappusesta, paatellen loytamastasi hinnasta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Euroopassa halvinta taitaa olla Espanjassa, Kreikassa tai Puolassa talla hetkella, jos kansainvaliset vaihtoehdot kelpaa.

 

Nopeiten kurssi onnistuu USA:ssa ellei kelien kanssa satu aivan satumainen tuuri.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin jostain,että koulutuslupansa olis vanhentunut,tiedä sitten.  ;D

On niillä EASA:n lupa.

EASA=

Ehta Aito Sanginjoen Auttoriteetti

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Halvimmasta en tiedä, mutta jos PPL-lupakirjasta on kyse, niin missään nimessä en suosittele haksahtamaan TTT Aviationin markkinointiin. Trafi asetti yrityksen piällysmiehen määräaikaiseen toimintakieltoon eli ns. hyllytti lupakirjan 7.2.2013 (referenssinä diaarinumero TRAFI/20627/07.00.02.00/2011) kahdeksan kuukauden ajaksi. Käytettävissä olleiden tietojen perusteella Trafi katsoi, että ilmailua koskevia säännöksiä tai määräyksiä on tietoisesti ja olennaisella tavalla rikottu, sekä osoitettu selvästi puuttuvaa kykyä tai halua sääntöjen tai määräysten noudattamiseen.

 

Siitä, onko TTT Aviationilla edes voimassaolevaa käyttöoikeudellista koulutuslupaa, en tiedä. Viimeksi kun katsoin niin ei ollut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.blueskies.fi/ lähetti kirjeenkin nettiteoriakurssista, en muista hintaa mutta halvalta se tuntui silloin.

 

Ilmailukerhoissahan pääsee edullisesti. Tietenkin joku reitti GPL -> MGPL -> PPL voi rahallisesti olla halvin, ajallisesti ehkä vähän pitkä

 

t. TImo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.blueskies.fi/ lähetti kirjeenkin nettiteoriakurssista, en muista hintaa mutta halvalta se tuntui silloin.

 

Ilmailukerhoissahan pääsee edullisesti. Tietenkin joku reitti GPL -> MGPL -> PPL voi rahallisesti olla halvin, ajallisesti ehkä vähän pitkä

 

t. TImo

 

GPL->MGPL->PPL on varmasti kallein vaihtoehto hankkia PPL nykysysteemin aikaan. EASAn myötä reitti muuttuu järkeväksi, kun tuosta aiemmasta kokemuksesta aletaan hyvittää oikeasti jotain.

 

PPL-teoriat taitaa olla MIK/FLK/PIK joukossa 800 euroa (?), Blueskies tarjoaa 1500 eurolla. Lento-osa on sitten kalustoriippuvainen. Konevuokrat pyörii tietääkseni 120-200 euron tuntiluokassa PPL-koneilla. 45h tuolla hintaskaalalla tekee 5400 - 9000 euroa plus opettajan palkka. Siis tuo 9990€ blueskiesilta on ihan keskikastia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

GPL->MGPL->PPL on varmasti kallein vaihtoehto hankkia PPL nykysysteemin aikaan. EASAn myötä reitti muuttuu järkeväksi, kun tuosta aiemmasta kokemuksesta aletaan hyvittää oikeasti jotain.

 

PPL-teoriat taitaa olla MIK/FLK/PIK joukossa 800 euroa (?), Blueskies tarjoaa 1500 eurolla. Lento-osa on sitten kalustoriippuvainen. Konevuokrat pyörii tietääkseni 120-200 euron tuntiluokassa PPL-koneilla. 45h tuolla hintaskaalalla tekee 5400 - 9000 euroa plus opettajan palkka. Siis tuo 9990€ blueskiesilta on ihan keskikastia.

Joo MIK:ssä tuo hinta edellyttää jäseneksi liittymistä, joten joitan satasia tulee siitä lisää. Opiskelu tapahtuu perinteisesti 100% luokassa, joten kuppilatiima ja vertaisryhmä tulee kaupanpäälle  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Kun tässä kysytään ja vastataan kysymykseen: Mikä on halvin lentolupakirja on vertailu mielestäni vähä kuin vertaisi elefantteja appelsiineihin.  Jos vaihtoehdot ovat hankkia PPL suoraan tai reittiä GPL > MPGL > PPL, niin hankkimalla suoraan PPL:n saa tai joutuu lentämään vain yhdenlaisilla koneilla, kun taas kulkemalla reittiä GPL > MPGL > PPL saa tai joutuu lentämään ainakin kolmenlaisella koneella ja saa varmasti aivan toisenlaisen määrän elämyksiä kuin suoralla reitillä. 

 

Tässä ollaan vertailemassa kahden ravintolan ruokalistaa, jossa toisessa on vain pääruoka ja toisella aluksi keitto, sitten pääruoka ja lopuksi jälkiruoka. Mielestäni kannattaisi ja olisi paljon järkevämpää ensin miettiä minkä verran voisi panostaa lentämiseen ja sen opetteluun ja sen jälkeen miettiä mikä on paras vaihtoehto, mikä tarjoaa parhaan koulutuksen ja hienoimmat elämykset.  Minulla on sellainen hassu käsitys, että reittiä GPL > MPGL > PPL kulkeneella on takanaan enemmän elämyksiä ja hän saattaisi olla myös parempi lentäjä kuin suoraan mahdollisimman halvalla ja nopeasti PPL:ään rynnänneellä.

 

t- Lauri Tarkkonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän tänäpäivänä saa halvimmalla lentolupakirjan? Nettiä selaamalla löysin halvimmaksi 9990€...tietääkö joku edukkaampaa?

Kiitos.

Suunnilleen,missapain haluaisit lupakirjan suorittaa?Kurssi kuitenkin ottaa muutaman kuukauden tiiviin paneutumisen. :)

edit. yllaolevaan...  nyt kysytaan vain PPL- lupakirjaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

GPL->MGPL->PPL on varmasti kallein vaihtoehto hankkia PPL nykysysteemin aikaan.

 

 

Hmm...miten paljon MGPL:stä hyvitetään PPL:ään (sorry, mun google on rikki)

 

GPL 2000€

MGPL päälle 7h (500e) + teoriat = ~1000e

 

PPL-muunnos = ?

 

Joo LAPL antaa vielä tuon mahdollisuuden lentää PPL-tiimaa halvalla mopulla, eiks jeh?

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm...miten paljon MGPL:stä hyvitetään PPL:ään (sorry, mun google on rikki)

 

GPL 2000€

MGPL päälle 7h (500e) + teoriat = ~1000e

 

PPL-muunnos = ?

 

Joo LAPL antaa vielä tuon mahdollisuuden lentää PPL-tiimaa halvalla mopulla, eiks jeh?

 

t. Timo

 

PPL- lentokoulutuksessa saa lukea hyödyksi 10% mutta max. 10h ultrilla, mopuilla ja purtsikoilla lennettystä päällikkötiimasta (JAR-FCL 1.120). Eli tuskimpa taloudellisti kovinkaan kannattavaa, koska kymmenenkin tuntia hyötyäkseen pitäisi lentää vähintään 100h päällikkönä muilla koneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PPL- lentokoulutuksessa saa lukea hyödyksi 10% mutta max. 10h ultrilla, mopuilla ja purtsikoilla lennettystä päällikkötiimasta (JAR-FCL 1.120). Eli tuskimpa taloudellisti kovinkaan kannattavaa, koska kymmenenkin tuntia hyötyäkseen pitäisi lentää vähintään 100h päällikkönä muilla koneilla.

 

Ok no ei tosiaankaan sitten kannata (rahallisesti). Ai ultrakin on nykyään tuolla lisänä :-o

 

PPL-mieshän taas taisi saada purtsikkakirjan parin tunnin perehdytyksellä.

 

t. Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aikataulullisesti jos haluaa kiirehtia, niin PPL on n. 3 viikon projekti taalla Floridassa.

Itse vedin 0-checkride 16 paivassa, mutta lensin aivan heikkopaista tahtia.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse vedin 0-checkride 16 paivassa, mutta lensin aivan heikkopaista tahtia.

 

!! Aika hurjaa, on siinä saanu pärryyttää! Montako tuntia tuli oppilastiimaa yhteensä? Millä konetyypillä/tyypeillä lensit?

 

Ite muistan, etten aikoinaan halunnu ees lentää koululentoja joka päivä, jotta jäi aikaa sulatella oppimaansa. Mutta jokainen omien kykyjensä mukaan toki. :)

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFT:llä Floridassa jossa ite kävin ATPL:t ja CPL:n EASA PPL:n hankkiminen kustantaa 8800usd, siihen päälle sitten vielä lennot, viisumit sun muut. Asuminen ainakin kaks vuotta sitten kuului kurssin hintaan. Ja kuten Mikko sanoi, tahti on tiukka jos niin tahtoo. Myös mahollista suorittaa FAA PPL samassa.

 

Firman sivut löytyy tästä: http://www.flyeft.com/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäli ilmailumääräykseen TRG M1-1 on uskomista, Suomessa päivittäinen peruslentokoulutuksen maksimiaika on rajoitettu alkuvaiheessa 1,5 tuntiin päivässä:

 

7.2 Peruslentokoulutuksessa oppilaan lentoaika (block-to-block-aika) saa yhden vuorokauden aikana olla enintään 1,5 tuntia jakaantuen kolmeen noin 30 minuutin tai kahteen noin 45 minuutin pituiseen lentoon.

 

Edellä sanotusta poiketen radiosuunnistus- tai perusmittarilentokoulutuksessa saa lentoaika yhden vuorokauden aikana olla enintään kaksi tuntia jakaantuen

kahteen noin 1 tunnin pituiseen lentoon.

 

Aikarajoitus ei koske koulutusohjelman mukaisia matkalentoja eikä koulutustarkastuslentoa tai tarkastuslentoja.

 

Lentotehtävien (block-to-block -aikojen) välillä oppilaalla on oltava vähintään yhden tunnin pituinen tauko.

 

Jos joka päivä pystyisi lentämään 1,5 tuntia, niin kurssin voisi saada Suomessa läpi n. 30 päivässä. Taitaisi tehdä tiukkaa kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään