Guest motojuzzi

Kaapeliyhteys pätkii.

12 viestiä aiheessa

Kaapelimodeemiyhteys (512/128) on nyt jo pidempään sanonut tasaisin väliajoin (1-4 tuntia) työsopimuksen irti. Yhteys on palannut n. 40 minuutin päästä ennalleen. Asennettuani SP2:n (pätkiminen alkoi jo ennen sitä) wintoosa ilmoittaa IP-osoitteen olevan virheellinen (0.0.0.0). Kokeilin jo aiemmin painaa "korjaa"-nappulaa, mutta homma ei korjaantunut. Nyt jostain syystä tuo korjaa-nappula toimii, ja windows kertoo uusivansa IP-osoitetta. Sitten windows kertoo uusimisen epäonnistuneen, mutta yhteys palaa kuitenkin, eli uusiminen onnistuu.

 

Tuo katkeaminen kuitenkin häiritsee nettilentämistä pahasti, ja se olisi hyvä saada loppumaan. Lännen puhelimen ihmiset eivät tiedä pätkääkään, mistä on kyse, joten ajattelin kysyä nyt täältä.

 

Laitteena on Thompsonin kaapelimodeemi ja se on koneessa usb:n kautta. Verkkokorttia ei ole.

 

Eli mikä neuvoksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt oikein olen käsittänyt, niin yleensähän ADSL-yhteyksissä on niin, että IP-osoite saadan tunnin pituiseksi ajaksi, jonka jälkeen yhteys menee "poikki" ellei kone vastaa uusintapyyntöön.. Tai miten sen fiksusti selittäisi...

 

Anyway - ettei palomuuri blokkaisi tuota, jonka takia yhteys katoaa aina välillä? XP:n oma palomuuri ei tosin tuota ainakaan vakioasetuksilla voi aiheuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko se juuri Lännen puhelin jonka pitäisi antaa teknistä tukea tuon kaapelimodeemin suhteen? Kukakohan sitä tuo maahan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maahantuojista en tiedä, mutta kun Lännen puhelimeen olen soittanut/olen käynyt, niin kovasti he vain pohtivat, että mikä mahtaa olla vikana, ehdottelevat tekemään jotain äärettömän yksinkertaista ("resetoippa se boxi".. "Ai 14:nen kerran?") ja ei toimi. Vaihtoivat boxin muuntajankin, kun maahantuojan mukaan vanhoissa oli jotain vikaa, mutta eipä tuo uusi sen kummempi ole.

 

Tuo Samin teoria voisi ehkäpä olla oikeakin, IP:n se tosiaan hukkaa. Tuossa jokin aika sitten päivitin nimittäin FSecuren uuteen, mutta en muista alkoivatko pätkimiset samoihin aikoihin. Olin nimittäin varma, että pätkiminen johtuu Lännen puhelimesta, sillä niiden serveri oli juuri samalla lailla kaatuillut aiemmin syksyllä. Nyt serveri kuulemma toimii. Täytyy pelata tuon palomuurin kanssa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy pelata tuon palomuurin kanssa..

 

Niin kannattaa, F-Securen fw saattaa aiheuttaa ongelmia. Ja miten muuten automaattisten päivitysten haku ajoittuu näihin ongelmiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin kannattaa, F-Securen fw saattaa aiheuttaa ongelmia. Ja miten muuten automaattisten päivitysten haku ajoittuu näihin ongelmiin?

Jaa, en ole mitään yhteyttä huomannu.

 

Ja sääsin sieltä tuon thompsonin "luotettavaksi verkkolähteeksi" (tai jotain), jota se ei ollut. Saas nähä auttoko, ainakin FSecureen ilmestyi sitten tuo IP-osoite näkyville. Uskoisin osuneeni oikeaan, mutta sen näkee päivän edetessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luotettava lähde = esim. lähiverkko, eli ei kannata laittaa noin.. Päästää pöpöt sisään / alentaa suojaustasoa.

 

Voinet tosin testata tilapäisesti niin että laitat ensin Windowsin oman palomuurin päälle, ja sitten sammutata f-securen palomuurin kokonaan (XP:n palomuuri suojaa..) - ja sitten testailet pari tuntia että esiintyykö pätkimistä. Jos ei niin sitten kannattaa alkaa katella mitä ne f-sec:n asetukset pitää sisällään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa syksyllä operaattori tyrkkäsi postilla meikäläistä:

 

ServicePack2 voi aiheuttaa ongelmia TCP/IP osoitteiden uudistamisessa. Jos teille tulee ongelmia tai on tullut ongelmia SP2:n asentamisen jälkeen, niin olkaa yhteydessä Microsoftiin tai tehkää järjestelmän palautus tilanteeseen ennen SP2:sta.

 

Microsoft -tukinumero 0203 66566 (ppm)

http://www.microsoft.com/finland/products/windowsxp/sp2/qa.asp

 

Nyt on niin että kun IP osoite haluaisi muuttua on nettiyhteys aina jumissa enemmän ja vähemmän. Yleensä motukan buuttaus auttaa. SP2:sta tuskin kannattaa luopua.

Toiseksi kun aikoinaan tuon kaapelimotukan hommasin niin myyjä kyllä suositteli verkkokorttia käyttämään. Tiedäpä näistä aina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinäpäs vallan älykkäitä puheita operaattorilta.Ihmisten koneisiin tarjotaan turvapäivityksiä ja operaattori ei saa värkkejään toimimaan turvallisemmalla tasolla,niin vieritetään syy Microsoftin niskaan.Jopa kehotetaan poistamaan turvapäivitykset koneesta.Eikös nämä ole aika uskomattomia selityksiä.Minulla ei ole ollut Soneran yhteyksissä mitään valittamista.

Verkkokortti on ehdottomasti luotettavampi kuin USB.Kortin hinta n.10€.

Vexi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu ei tuo mun muutos mitään auttanut (äsken katkesi), ja kun se kerran oli huono muutos, niin palautin asetuksen ennalleen. Ja mulla tuo pätki jo ennen SP2:ta, joten se ei ole syyllinen. Täytyy kokeilla sammuttaa FSecure ja luottaa tuohon XP:n värkkiin, jos toimisi. Vähän kyllä pelottaa.. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei auttanut tuo FSecurenkaan poiskytkeminen. Kytkin pois pelkästään palomuurin (tilalle XP:n oma) ja jätin sovellusten hallinnan vielä FSecurelle, mutta en uskoisi sen mitään tällaista tekevän.

 

Täytynee taas soitella Lännen puhelimelle, saavat selvitellä sielläkin sotkujaan. :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ota se DHCP kokonaan pois päältä. Jos pääset katsomaan sen kaapelimodeemin asetuksia niin sieltä jostain pitäisi päästä näkemään miltä ip-alueelta se antaa osoitteen. Esim. 192.168.0.1 - 192.168.0.99. Ja sanot sitten koneellesi että käytetään aina esim osoitetta 192.168.0.1. Tai katsot sen nykyisen osoitteen minkä se kaapelimodeemi on koneellesi antanut ja käytät jatkossa vain sitä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään