Sami Puro

Finnair palkkaa 200 lentoemäntää Espanjasta

179 viestiä aiheessa

Miksi suomalaisilla on kauhean kova tarve dissata omaa aksenttiaan, aniharva saksalainen ihmettelee Lufthansan miehistön aksenttia tai ranskalainen AF:n miehistön kielitaitoa? Suomalaiset ovat keskimäärin huomattavan kielitaitoista porukkaa, korkeintaan skandinaavit ja hollantilaiset osaavat paremmin vieraita kieliä. Mites vaikkapa BA:n tai AA:n miehistön ranskan- tai saksankielen osaaminen, en lähde heitä dissaamaan koska mukavaa porukkaa ovat hekin olleet, mutta aika hassulta on omaan korvaan kuulostanut:) Tosi hienoa toki että natiivienglantia puhuvat edes yrittävät puhua muita kieliä. Englannissakin on monia aksentteja, koita saada selvää kunnon skottimurretta tai cockneyta puhuvasta kaverista vaikka perusbrittienglanti hyvin sujuisikin.

Itse olen saanut 99% ajasta hyvää ja asiallista palvelua finnairin emoilta, muutama poikkeus on toki ollut ja palvelu on harvoin mitään ylitsevuotavan ystävällistä, mutta toimivaa, kohteliasta ja asiallista. Näin on tosin melkein kaikilla yhtiöillä, ehkäpä omalla käytökselläkin on vaikutusta asiaan?

Täysin samaa mieltä. Itse olen jo vuosikausia (täälläkin) jankuttanut siitä, että "niin se metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Jos siellä koneessa istuu naama kuin sillä kuuluisalla norsun sanonko-millä, niin ei sitten pidä ihmetellä jos ei saa hymyä takaisin joiltakin ihmisiltä. Tottakai siellä matkustamohenkilökunnan joukossakin on niitä jurputtajia, joten ehkä nuo jurputtavat suomalaismatkustajat ovat matkustamohenkilökuntansa ansainneet.

Eli, taas noin ties kuinka monennenko kerran: hymy ei maksa mitään, ei edes matkustajalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei suomalaisten kielitaito-ongelmat johdu siitä ralliaksentista, vaan siitä onnettomasta puheen tuottamisen sujuvuudesta. Yhden sanan vastauksia pidetään monesti kovin tylyinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tuo nyt ole aika kyseenalaista yleistää porukkaa pelkästään heidän kansallisuutensa perusteella?

Melko naurettavaa, mutta huomaa kirjoittajien taso tällä foorumilla. Jotkut perustavat "asiantuntevat" kommenttinsa kokemuksiin (sen x kertaa matkustajana, joskus ehkä jopa kaukolennollakin) pohjautuen ja siitä voi tietty heti kansallisuuteen perustuen päätellä ihmisten älykkyysosamäärän ja shakkitaidot. Tunnetusti suomalaiset lentoemännät ovat maailman palvelualtteinta ja ammattitaitoisinta kansaa ja on se ihme että muualla maailmassa ilmailuviranomaiset antavat muiden yhtiöiden edes jatkaa toimintaansa käyttämällä muuta kuin suomalaista matkustamohenkiläkuntaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään