Ilkka Mäkelä

Yli 40 henkilöä loukkaantui turbulenssissa Hong Kongin lähellä

4 viestiä aiheessa

Thai Airwaysin Hong Kongia lähestymässä ollut A380 joutui eilen voimakkaaseen turbulenssiin, jossa yksi miehistön jäsen sai solisluun murtuman ja 38 matkustajaa lievempiä vammoja. Fasten seat belts-valo oli sytytetty, mutta kaikki matkustajat eivät olleet vielä asettuneet paikoilleen. Vammoja paikkailtiin sairaalassa.

Passengers reported that the fasten seat belt signs had already been illuminated for a while but a number of passengers were still around the aisles of the aircraft or had not secured their seat belts when the turbulence caused all loose items and unsecured humans to lift off, impact the ceiling causing the damage to the overhead lockers and ceiling panels, and fall back onto the floor again.

http://avherald.com/h?article=467ab3da&opt=0

Myös Hong Kong Airlinesin kone joutui turbulenssiin. Kolme miehistön jäsentä ja kolme matkustajaa sai vammoja.

Local carrier Hong Kong Airlines said three passengers and three flight attendants were hurt when their flight from Phuket hit "sudden turbulence" as it neared the city's airport. The airline said the plane landed safely and the six have left hospital.

http://www.thejakartapost.com/news/2013/08/30/two-planes-hit-turbulence-near-hong-kong-hurt-45.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olin kyseisellä lennolla Bangkokista Hong kongiin, ja oli kyllä aikamoista menoa. Itse en ole täysin varma oliko tosiaan turvavyövalo sytytettynä, koska itse otin tuossa pienet torkut, ja yleensä aina herään kun valo syttyy. Tällä kertaa oli kuitenkin täysin tasaista, kun yhtäkkiä kuin kaikki joilla ei ollut vyö kiinni lentää kuin tykistä kattoon. Itselläni oli vyö kiinni, ja kun silmät avautui niin neljä emäntää oli suoraan minun edessä/päällä, kuin liimattuna kattoon. Kaksi tai kolme näistä putosivat suoraan päälleni. Käytävän katossa olevista muovipaneleista ehkä joka toinen tai kolmas haljennut, kun ihmiset lensivät pää edeltä niihin. Kyseessä oli vain yksi todella iso kuoppa, jonka ennen ja jälkeen oli ihan tasaista. Itselläni myös muutama kuva, mutta en saa upattua niitä kännykällä täältä keskeltä  tyyntä valtamerta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään