Mikko Tuomi

NYC alueella lentäminen

11 viestiä aiheessa

Onko jollain palstalaisella kokemusta NYC alueella lentämisestä? Muutin tänne juuri, ja nyt pitäisi löytää lähistöltä paikka josta voisi koneita vuokrata ja käyttää tukikohtana harrastukselle.

Tiedän, että ainakin muutama täällä vaikuttava on tällä alueella lentänyt, joten jos löytyisi ehdotuksia/kokemuksia/suosituksia, niin kuulisin mielelläni niistä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyydissä olen ollut (melko kauan sitten), Cessna 172:lla Long Island MacArthur Airportilta Manhattanin ympäri ja takaisin. MacArthurin kentälle tosin on matkaa Manhattanilta omalla autolla jotain n. 80 km, mutta sieltä löytyy useampikin kuin yksi lentokoulu/vuokraamo. Tässä yksi niistä, sivuilta taitaa löytyä kaikki tarvittava tieto:

 

http://www.midislandair.com/index.php

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suosittelen White Plains ja Westchester (khpn) kenttää. Siellä Panorama flight school. Hyvä opetus ja uusi kalusto, kohtuuhinnat. Mukava pienehkö (taitaa olla nousuja/laskuja hki-vantaan verran) kenttä jossa mennään sulassa sovussa airbussien ym kanssa. Antaa hyvän pohjan alueen radioliikenteeseen tutustumisessa koska jokainen paluu kentälle menee new york approach kanssa ensin keskustellessa. Hyvä käydä opettajan kanssa tutustumassa, eipä ne konetta muuten vuokraakaan. Panoramassa myös hyvät vakuutukset valmiina vuokraajille, näin ei joka firmassa ole. Harjoittavat paljon toimintaa liikesuihkuilla myös, saatatpa bongata jonkun julkkiksenkin, ainakin rouvat puudeleineen tulee tutuksi.

 

Tuolta kentältä tullut lennetyksi aika paljon siellä asustellessa (n 200h). Suoritin siellä PPL ja mittarikoulutuksen. Alueella loputtomasti hienoja lentokohteita. NYC kaupunkikierros kätevä aloittaa tuolta myös, reilun puolentunnin lento kokonaisuudessaan, ensin Hudsonia alas, pari kertaa vapaudenpatsaan ympäri, east river ylös (tai takaisin Hudsonia jos epäilyttää) keskuspuiston poikki takaisin Hudson. Siellä ihan dedikoitu pikkukoneiden lentokäytävä omine lennonjohtajineen, netissä hyvä koulutusmatsku joka syytä suorittaa ensin. Clearancen saa parhaiten ilmasta lennolla ollessa tappan zee sillan pohjoispuolella, sitä ei saa jos Yankees otttelu. Varalaskupaikkoja ei sitten käytännössä ole muita kuin Hudson eli kaksimoottorikoneella liikenteeseen jos se epäilyttää.

 

Vähän pohjoisempana mielenkiintoinen kenttä on Danbury. Siellä parikin lentokoulua joista yksi on kaverini Epic Blue. Kannattaa tutustua. Mukavasti vuorten keskellä eli ei huonolla kelillä asiaa. Pimeälläkään en menisi jos ei tuttu entuudestaan.

 

Laita vaikka yksityisviestiä jos haluat lisää vinkkejä, kymmeniä mukavia kohteita puolen tunnin sisällä. Puhumattakaan saarista lähempänä Bostonia. Montauk myös kiva lähikohde long island päässä. Lokakuun loppupuolella pitäisi taas tulla lentämään sinnepäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos loistovinkeistä! Pääseekö tuonne KHPN järkevästi julkisella liikenteellä tästä Manhattanilta?

 

ko. kentällä näkyy toimivan myös Westchester Flying Club, jonka kalusto ja toiminta näyttää mielenkiintoiselta.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Junalla grand centralista n 30min white plains ja siitä vaikka taksilla 10min,ehkä bussilakin, olen ollut auton kanssa liikkeellä aina. Tuo on kun menisi Helsingistä Järvenpäähän

 

Tuosta kerhosta en kuullut, Panoramankin hinnat alle Suomen kerhohintojen/samaa luokkaa ja kalusto tosiaan viimeisintä huutoa esim uusimmat c172 ties millä keinonäöllä tuli tuonne ensimmäisenä tehtaalta. Muita kun g1000 aika vaikea löytää eikä kannatakaan koska mm ko järjestelmän liikennetiedot tosi tärkeä tuolla vilkkaasti liikennöidyillä alueilla, en lähtisi ilman enää. Ja säätiedotkin tulee mukavasti. Koululla g1000 opetusvälineistöä jos ei tuttu entuudestaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Junalla grand centralista n 30min white plains ja siitä vaikka taksilla 10min,ehkä bussilakin, olen ollut auton kanssa liikkeellä aina.

 

Tuosta kerhosta en kuullut, Panoramankin hinnat alle Suomen kerhohintojen/samaa luokkaa ja kalusto tosiaan viimeisintä huutoa esim uusimmat c172 ties millä keinonäöllä tuli tuonne ensimmäisenä tehtaalta. Muitakun g1000 aika vaikea löytää eikä kannatakaan koska mm ko järjestelmän liikennetiedot tosi tärkeä tuolla vilkkaasti liikennöidyillä alueilla, en lähtisi ilman enää. J säätiedotkin tulee mukavasti. Koululla g1000 opetusvälineistöä jos ei tuttua entuudestaan.

 

Tuo julkinen liikenne on tärkeä juttu mulle, tässä keskellä manhattania auton omistaminen ei yksinkertaisesti ole mahdollista :( 30min + taksimatka on kyllä erittäin kohtuullinen. Toinen paikka, jota olen katsellut on Farmingdale/Republic. Siellä olen menossa alkuviikosta lentämään rental checkoutin Ventura Air Services-nimiseen paikkaan, jossa kalusto on Piper/Mooney-osastoa.

 

Laitoin tuonne myös mailia, kiitoksia!

 

Jos sulla on jotain hyviä vinkkejä täälläpäin mittarikirjan suorittamisesta, niin saa toki laittaa. Se on näillä näkymin kuitenkin seuraavaksi ohjelmassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mittarin tosiaan suoritin panorama flight school myös, siellä kokenein opettaja Andy Alson tms jonka opissa kyllä hyvä olla. Älä mene mihinkään Floridan halpakouluihin , monella ollut huono kokemus. Tuolla ainakin pidetään rima korkealla eikä kiirehditä turhaan. Käy katsomassa paikkaa, et varmasti pety.

 

Ps. Roosevelt saarella ainakin voinee pitää autoa parkissa edullisemmin, itse liikuskelen Manhattanilla autolla sunnuntaisin kun parkki käy mukavasti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mittarin tosiaan suoritin panorama flight school myös, siellä kokenein opettaja Andy Alson tms jonka opissa kyllä hyvä olla. Älä mene mihinkään Floridan halpakouluihin , monella ollut huono kokemus. Tuolla ainakin pidetään rima korkealla eikä kiirehditä turhaan. Käy katsomassa paikkaa, et varmasti pety.

 

PPL suoritin Floridan halpakoulussa, kokemuksista voisi kirjoittaa vaikka kirjan. Kirjan genre olisi thrilleri/jännitys.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, itse itselleni vastailen, mutta ehkä joku toinenkin joskus pohtii samaa asiaa niin laitetaan tännekin referenssiksi.

 

Kävin vetämässä Farmingdale/Republic Airport (KFRG) rental checkoutin ensimmäisen osion (Perjantaina käydään suorittamassa vielä läpärit, 17G22KT ei innostanut laskukierroslentämiseen), ja mainitsemani Ventura Air Services on ehdottoman suositeltava paikka. Hienot tilat, todella siistit koneet, keskiverto opettaja (noita checkridejä tekevät nuo nuoremmat heebot, itselle sattui melkoinen keltanokka, mutta siitä kyllä ihan rehdisti kerrottiinkin etukäteen) ja mukava meininki noin muutenkin.

 

Alueella lentämisessä oppii kyllä radioliikenteen/liikenteen tarkkailun. Ensimmäinen kurkistus NY sectional/TAC karttoihin saa aikaan melkoisen WTF-elämyksen :)

 

Hinnat myös erittäin kohdallaan, PA28-161 on 140USD/hr wet, tai 130/tunti jos laitat flight accountiin 1000USD or more.

 

Farmingdale on 55min LIRR-junamatkan päässä Penn Stationilta, ja juna-asemalta on 5USD/5min taksimatka lentokentälle.

 

Juha, Panoramasta ei vielä ole mailiini vastattu, mutta pitää käydä paikan päällä tutustumassa. Laita ihmeessä vinkkejä lähialueen hyvistä lentokohteista!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suosittelen White Plains ja Westchester (khpn) kenttää. Siellä Panorama flight school. Hyvä opetus ja uusi kalusto, kohtuuhinnat. Mukava pienehkö (taitaa olla nousuja/laskuja hki-vantaan verran) kenttä jossa mennään sulassa sovussa airbussien ym kanssa. Antaa hyvän pohjan alueen radioliikenteeseen tutustumisessa koska jokainen paluu kentälle menee new york approach kanssa ensin keskustellessa. Hyvä käydä opettajan kanssa tutustumassa, eipä ne konetta muuten vuokraakaan. Panoramassa myös hyvät vakuutukset valmiina vuokraajille, näin ei joka firmassa ole. Harjoittavat paljon toimintaa liikesuihkuilla myös, saatatpa bongata jonkun julkkiksenkin, ainakin rouvat puudeleineen tulee tutuksi.

 

Ei ilmeisesti paha paikka sillä Panorama näyttää päässeen AOPA:n listalla 12 parhaan koulun joukkoon. AOPA: Flight Training Excellence finalists announced

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laittelin parit kuvat tuonne kuvatopiciinkin, mutta ei tämä NYC alueella lentäminen kyllä yhtään paskempaa puuhaa ole :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään