Niko Leppä

Uutta runkoa ostamassa

7 viestiä aiheessa

Iltaa!

Olen hankkimassa uutta runkoa, ensimmäinen omani, tähän asti olen kuvannut serkun rungolla. Ehdoton maksimihinta vempaimelle olisi 800€.

Olen itse miettinyt 700D:tä ja 60D:tä? Kumpi olisi parempi? 60D on kuitenkin jo vuonna 2010 julkaistu malli ja 700D 2013, niin olisiko 700D parempi?

Kamera tulisi lähinnä lentokoneiden - sekä mm. luonnon kuvaamiseen. Videoita ei kameralla ei ole tarkoitus ottaa. Onko tuo 60D rankenteellisesti parempi kuin 700D? Esim. sulkimen osalta yms.

Ja tosiaan, olen hankkimassa uutta, en käytettyä runkoa.

Kiitos, jos viitsisitte vähän selventää asiaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaas fiksummat hieman tarkemmin, mikä tekee 60D:stä paremman. Itse puntaroin 60D:n ja 600D:n välillä. (Toki uudempikin satasarjalainen voisi olla vaihtoehto) 60D:n hyviä puolia ovat pentaprisma (kuinka paljon auttaa todellisuudessa) sekä reippaasti parempi sarjakuvaus. Onko muita ominaisuuksia tai toimintoja, jotka tekisivät 60D:stä 150€ lisäinvestoinnin arvoisen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jättäisin (ja jätin) molemmat hyllyyn ja ostaisin käytetyn 5D MkII tai 7D:n.

Taas pari sataa lisää. Budjetti ei enää kestä tuollaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

60D:ssä on asetusnäyttö erikseen ja runkomateriaalina magnesium muovin sijaan.

Sekä 60D että 600D:ssä on tämä ns. "muovirunko". Kuvien laatuun materiaalilla ei ole mitään vaikutusta.

60D > Aluminium and polycarbonate resin with glass fibre

600D > Stainless Steel and polycarbonate resin with conductive fiber

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

600 D:stä ei ole kokemuksia, mutta 60 D:n asetusnäyttö kameran päällä on mielestäni aivan ehdoton. Jos muuten ovat toiminnoiltaan samat niin valitsisin 60 D:n pelkästään tuon takia. Toki jos kuvaa vain automaattiasetuksilla, ei silläkään ole merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään