Carl Irjala

Uuden harrastuksen parissa (Kotkan perspektiivissä)

47 viestiä aiheessa

Eräs tuttu halusi esittää kiinnostuksen kohteensa ja pääsin tutustumaan Karhulan Ilmailukerhon toimintaan.

Lentokärpänen puri välittömästi (siitä huolimatta, että lentojen osuus ko. harrastuksesta on vain pieni osa).

Tässä on vähän kuvia ensivaikutelmasta.

[ attachment removed / expired ]

Yksi lento on monien ihmisten työpanostus.

Kerhon ilmailumuseossa on monta lentokelpoista alusta, kuvassa puolalainen Bocian.

Oiva Lehtinen omistaa (ja on entisöinyt) tämän tehopurjekoneen.

Tässä kokeilen uutta iPhone-adapteria siiven kärjessä, lentovideointia varten.

Toiminta kentällä ei ole enää yhtä hurjaa kuin vuonna 1952 juliste antaa ymmrtää, mutta valtavan kiintoisaa!

Pääsin myös lentämään Valmet L-70 Miltrainerilla ja maisemakuva on Kyminjoen yltä.

Merimuseo Vellamo ja Kotkansaari, Kotkan perspektiivistä.

Nähdään Kymin lentokentällä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteistanne!

Tarina jatkuu takuulla. Tästä kuvasarjasta syntyi myös lyhyt YouTube-video:

Vintturistartissa oli meno sen verran kovaa, että iPhonen lasi halkesi kahtia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

Tuo video on todella hieno  :thmbup: Olet nähnyt paljon vaivaa siinä, lopputulos käy hyvin ilmailun markkinointifilminä!

Lämpimin palloterveisin

Olli L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän videointiprojektiin on kyllä mennyt aikaa. Mutta ainut vaiva, joka siitä on aiheutunut, on päänvaiva. Eli miten keksiä keinoja saada kännykkä pysymään lennon aikana kiinni koneessa.

Nyt kun olen tutustunut kerhon jäseniin, tuntuu siltä, että olisi paljon tarinoita vielä kerrottavana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienon näköistä meininkiä, niin kuvissa kuin videollakin  :thmbup:. Hienosti olet videon tehnyt. Videota voisi tosiaan näyttää esimerkiksi jossakin ilmailun tai jonkin lupakirjakurssin esittelytilaisuudessa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein katsottava video, paitsi tietysti :o samaa vikaa, mielestäni, kuin nykyään liian paljon lähes joka paikassa eli liian nopeaa kuvien ja tapahtumien vaihtumista >:(, ei sellaista vanha jaksa katsella. Ja toinen tosi ärsyttävä juttu, tässä vielä ...vetin ärsyttävä teknojumputus tai mikä lie äänisaaste :thmbdn:, eikö voisi olla hiljaista tai luonnollista, tilanteen mukaista ääntä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teillä on hyvin mielenkiintoisia ajatuksia ja mielipiteitä  :thmbup:

Katsoin äsken YouTubissa videoiden tilastot ja niistä ilmenee, että niissä videossa missä kuvat vaihtuvat tiuhaan tahtiin katsoja pysyy "kanavalla" loppuun asti. Minuuttitolkulla pyörivät kuvakohtaukset karkottaa usein katsojat ja johtaa siihen, että katsotaan noin 30 % videosta ja siirrytään sitten seuraavaan. Nopea tempo saattaa olla tämänpäivän trendi.

"Teknojumputuksen" kohdalla olin myös mietteliäs. Valinta tähän suuntaan tehtiin tarkoituksella koska minun videokanavalla oli aikaisemmin ainoastaan katsojia Suomesta. Päätin siis kokeilla jos pystyn houkuttelemaan esim. venäläisiä katsomaan mitä meillä on kerholla tarjolla musiikkivalinnan avulla. Mikä olisi hienompaa, että ensi talvella alkava purjelentokurssi olisi täynnä maksavia asiakkaita (myös ulkomailta tulleita). No, ainakin video-yleisön kohdalla tapahtui muutos. YouTube-kanavani katsojamäärä on kasvanut monikertaisesti sekä pelkästään venäläisten osuus niistä on tällä hetkellä 20 %.

Toinen ongelma musiikin kohdalla on tekijänoikeudet.

Niitä "piisejä" mitä nyt siellä pyörii valitsin kukkaroni mukaan. Tekijänoikeudet on siis maksettu. Voin luvata muutosta vasta sitten kun kukkaro antaa myötä  ;) .

Suunnittelen myös dokumenttivideon Karhulan ilmailukerhon toiminnasta + konekohtaisia videoita, joten teidän kaikkien kommentit ja kritiikki on minulle tärkeää.

Yhteistyöterveisin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Makujuttuja ;)  Pidin kyllä tuosta teknostakin,mutta ei hassumpi tämäkään ilmailuvideoon: http://www.youtube.com/watch?v=-C9n_3diBeA   ....vai onko jo klisee?

Näin on - makujuttuja! Mutta, hyvä jotta saadaan Carl mukaan rummuttamaan tuota positiivista ilmailupropagandaa  :thmbup:

Tuossa eräs viikontakainen kapulaenglanti pätkäni toisella "hassummalla" youtubesta liitettävällä musalla http://www.youtube.com/watch?v=KcY-Jhosrhs  ;)

Tänne voisi kyllä avata aivan oman "Kuvia Kymin lentokentältä (EFKY) -aihealueen. Saadaan täten Kymiä esille laajemminkin - ei pelkästään purjelennon voimin. Ilmailuhistorian puolella on jo "Kymin lentokenttä" käytettävissä http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,105204.0.html.

Terv. Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...että katsotaan noin 30 % videosta ja siirrytään sitten seuraavaan.

Niitä "piisejä" mitä nyt siellä pyörii valitsin kukkaroni mukaan.

Itsellä kyllä yleensä loppuu katsominen viimeistään sen 30% alusta jälkeen noissa diskopallovälkyntä-filmeissä(niin kävi tässäkin, ehkä kone äänettömällä olisin voinut silmäillä loppuun). Miksei mihinkään voida keskittyä edes 30s ajaksi rauhassa?  :(

Jätä kaikki biisit pois, niin on vieläkin halvempaa, ja minäkin tykkäisin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä kyllä yleensä loppuu katsominen viimeistään sen 30% alusta jälkeen noissa diskopallovälkyntä-filmeissä....

YouTube-videoiden ääni voidaan joko mykistää tai pistää pienemmälle vasemmalla, alareunan kaiutinkuvakkeesta (käytän itse tätä toimintoa usein (katso kuva)).

Nauti lennosta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Hieno pätkä ja fiilistä...ja kun taustamusiikista puhutaan niin itse kyllä mieluiten kuuntelen ihan niitä originaali suhinoita.Riippuu tietysti tietysti esityksestäkin.Monesti käy niin että laadukas video jää tosiaankin katsomatta ihan sen musiikin takia.Se vaan on niin että toiset tykkää toiset ei,vähän niinkuin Dr Pepper:istä  ;D

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

YouTube-videoiden ääni voidaan joko mykistää tai pistää pienemmälle vasemmalla, alareunan kaiutinkuvakkeesta (käytän itse tätä toimintoa usein (katso kuva)).

Nauti lennosta!

Tiedän toki tuon äänijutun 8), mutta sitten on vielä tuo sillisalaattisekahedelmäkuvakollaasi, sille ei voi tehdä mitään, jos sitä videota katselee. Ei voi meikäpoika nauttia :(. Tällainen videotyyli mielestäni antaa vaan väärän kuvan koko lentotouhuista >:(, varsinkin purtsikkahommista, jossa 95% ajasta on käkkimistä kentän reunalla ja loppuaikakin rauhallista kruisailua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Makujuttuja ;)  Pidin kyllä tuosta teknostakin,mutta ei hassumpi tämäkään ilmailuvideoon: http://www.youtube.com/watch?v=-C9n_3diBeA   ....vai onko jo klisee?

Tuo El Condor Pasa taitaa olla kuitenkin suojattua musiikkia, eikä sitä voi liittää julkisesti levitettävään videoon ihan tuosta vain. Carl lienee hommannut muzakinsa ns. Royalty Free Music -tyyppisistä lafkoista. Sieltäkin löytyy kyllä aika paljon kaikenlaista aiheeseen sopivaa. Maksaa toki jotain sekin, mutta säästyy suuremmilta paperihommilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo El Condor Pasa taitaa olla kuitenkin suojattua musiikkia, eikä sitä voi liittää julkisesti levitettävään videoon ihan tuosta vain.

Vai niin.Joka päivä sitä oppii jotain uutta.Olenhan tuosta toki kuullut,mutta ei ole kummemmin koskettanut milloinkaan. Kaikkea ne keksiikin ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai niin.Joka päivä sitä oppii jotain uutta.Olenhan tuosta toki kuullut,mutta ei ole kummemmin koskettanut milloinkaan. Kaikkea ne keksiikin ???

Heh, sinähän olet kuin suurin osa junnareista: "olen minä siitä kuullut, muttei se minua kosketa".  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, sinähän olet kuin suurin osa junnareista: "olen minä siitä kuullut, muttei se minua kosketa".  ;D

No ei todellakaan vielä päivään mennessä,siis ainakaan musiikin saralla  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

" ... El Condor Pasa taitaa olla kuitenkin suojattua musiikkia, eikä sitä voi liittää julkisesti levitettävään videoon ihan tuosta vain ..."

Mielenkiintoista, tsekkasin yt-videoideni hallinnasta, sinne oli ilmaantunut eräälle videolle huomautus "ei voida esittää kaikissa maissa". Auton radio oli auki ja sieltä soi Katy Perryä ... taivat valvoa meitä pikkuserkutkin  >:(.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla