Ilkka Mäkelä

Ryanair joutui julkaisemaan yhteystietonsa

8 viestiä aiheessa

Irlannin kuluttajaviranomainen on pakottanut Ryanairin julkaisemaan nettisivuillaan asiakaspalvelun sähköpostiosoitteen ja puhelinnumerot sekä postiosoitteen, jne, joiden kautta voi esim. valittaa jostakin asiasta tai jättää korvausvaatimuksia. 20 vuotta siihen taisi mennäkin  :P Täältä löytyy, tosin vain englanniksi eikä puhelimella soitto kovin halvalta näytä:

 

http://www.ryanair.com/index.php/fi/faqs/contacting-customer-service

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutkin mielenkiinnolla ja samalla päätin tutustua EU261 jutskaan. Sivulla ystävällisesti valistivat lukemaan linkin takaa olenko oikeutettu 261 krovaukseen. Oikeastaan repesin kun sivu oli unkarinkielinen.

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsin kuluttaja-asiamies on saanut 500000 kruunun eli yli 55000 euron uhkasakon nojalla Ryanairin lupaamaan korjata yhtiön nettisivuilta löytyneet puutteet ja virheelliset tiedot, jotka liittyvät korvauksiin, joita EU:n sääntöjen mukaan pitää maksaa lentojen peruuntumisista, viivästymistä ja ylibuukkaustilanteista, sekä matkustajille ko. tapauksissa annettavasta avusta. Siis parannetuista sivuistakin löytyi virheitä.

 

Enligt EU-reglerna ska alla passagerare som drabbas av inställda flyg, nekad ombordstigning eller förseningar på minst två timmar få skriftlig information om rättigheter till kompensation och assistans.

 

Men när Konsumentverket kontrollerade Ryanair fanns inte informationen på rätt ställe och där den fanns, innehöll den felaktig information.

 

Ryanair har nu godkänt ett föreläggandet från Konsumentombudsmannen,  vilket enligt KO  innebär att bolaget och lovar följa reglerna.

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=5742827

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsin kuluttaja-asiamies on saanut 500000 kruunun eli yli 55000 euron uhkasakon nojalla Ryanairin lupaamaan korjata yhtiön nettisivuilta löytyneet puutteet ja virheelliset tiedot, jotka liittyvät korvauksiin, joita EU:n sääntöjen mukaan pitää maksaa lentojen peruuntumisista, viivästymistä ja ylibuukkaustilanteista, sekä matkustajille ko. tapauksissa annettavasta avusta. Siis parannetuista sivuistakin löytyi virheitä.

 

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=5742827

 

Anteeksi, mutta mistä tuo "yhtiön nettisivuilla" tuohon on tullut, alkuperäsisessä uutisessa, joka tuohon olikin ystävällisesti lainattu kokonaisuudessaan, ei ollut mitään sellaista!

 

Eli mitä tuossa oikeastaan sanotaan ja tarkoitetaan ja onko se oikein:

 

Enligt EU-reglerna ska alla passagerare som drabbas av inställda flyg, nekad ombordstigning eller förseningar på minst två timmar få skriftlig information om rättigheter till kompensation och assistans.

 

Eli riittääkö, että tieto on nettisivulla, vai pitääkö henkilöitä, joiden lento on peruutettu, myöhästynyt tai ylibuukattu informoida suoraan heidän oikeuksistaan (esim. lappu kouraan?) vai riittääkö se, että tieto on nettisivulla, mitä tuo EU-sääntö oikein sanoo ja tarkoittaa? Anteeksi, meni nyt vähän "tyhmiä kysymyksiä lentomatkustuksesta" sarjaan, mutta kuitenkin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä minäkin tuota vähän aikaa mietin. Onko joku kuullut Ryanairin jakaneen tietoa matkustajien oikeuksista paperilla käteen? No, uutisessa kuitenkin sanotaan, että kuluttaja-asiamiehen tarkistaessa asiaa, "tietoa ei löytynyt oikeasta paikasta", jne. Sanamuoto ei voine tarkoittaa muuta kuin yhtiön nettisivuja, missä niitä löytyy FAQ-osiosta, ainakin nykyisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaanko muuten jossain direktiivissä, että ihmisellä on pakko olla tietokone tai pääsy tietokoneelle oikeuksiensa peräämistä varten?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaanko muuten jossain direktiivissä, että ihmisellä on pakko olla tietokone tai pääsy tietokoneelle oikeuksiensa peräämistä varten?

 

Ei tarvitse olla edes luku- ja kirjoitustaitoa, sillä asianajaja hoitaa homman. Jos ei ole rahaa asianajajaan, niin sitten saa sellaisen ilmaisen oikeudenkäyntiavustajan. Jos ei tajua oman etunsa tulleen loukatuksi, niin kyllä holhoaja, uskottu mies tai yleinen syyttäjä vie asiaa eteenpäin. Ollos huoleton. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaanko muuten jossain direktiivissä, että ihmisellä on pakko olla tietokone tai pääsy tietokoneelle oikeuksiensa peräämistä varten?

 

Jos on lentänyt näillä halpayhtiöillä, niin että on tarve reklamoida, niin silloinhan on ollut pakko olla tietokone käytössä, koska niille ei lippuja muuten saa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään