Ilkka Mäkelä

Singapore Airlines ja maailman pisimmät nonstop-reitit

47 viestiä aiheessa

Singapore Airlines lopettaa marraskuun 23. päivään mennessä maailman tällä hetkellä pisimmät reitit Singapore-Newark ja Singapore-Los Angeles luopuessaan A340-500-koneistaan, lennettyään näitä reittejä lähes 10 vuotta. Yli 17 tuntia kestävät lennot jäävät täten historiaan ja pisimpien jäljellejäävien nonstop-lentojen (Dubai-Los Angeles. Dubai-Houston sekä Johannesburg-Atlanta) kestoksi tulee 16 tuntia 20 minuuttia - missä siinäkin on tarpeeksi istumista. Pisin SIA:n vielä tällä hetkellä lentämä reittiväli Singapore-Newark-suuntaan kestää 18 h 55 min ja on 15345 km pitkä. Ultrapitkät reitit eivät lopulta osoittautuneet kannattaviksi eikä niitä pysytytä lentämään kuin kahdella konetyypillä, joita myytiin varsin vähän. Artikkelissa on taulukko, johon pisimmät reittivälit on listattu.

 

Lainaa
An important chapter in aviation history and Singapore Airlines’ strategy for the North America market comes to an end over the next two months as SIA operates its last non-stop flights to the US.

 

Without the A340-500 all-premium flights from Singapore to Los Angeles and Newark, there will not be any scheduled flights over 16 hours and 20 minutes. Ultra long-range routes have proven to be uneconomical, making it unlikely there will be a return of flights over 17 hours, which can only be flown by the niche A340-500 or 777-200LR.

 

There will only be 17 A340-500s remaining in service after SIA phases out the type and these aircraft are being predominantly used on short and medium missions. There are over 50 777-200LRs in service but this is also a very modest number and none of the aircraft are being flown to their maximum range.

 

http://centreforaviation.com/analysis/singapore-airlines-upcoming-termination-of-non-stops-to-us-spells-end-to-ultra-long-range-travel-130924

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta on nyt unohdettu Qantasin Sydney-Dallas reitti, joka muistaakseni on nyt pisin ollen yli 13 000 km, ellen väärin muista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta on nyt unohdettu Qantasin Sydney-Dallas reitti, joka muistaakseni on nyt pisin ollen yli 13 000 km, ellen väärin muista.

 

Heti pisimpien reittien taulukon alapuolella kerrotaan ko reitistä. Lentoajaltaan 15h 20min , kilometreinä vähän pitempi kuin SIN NEWAR.

Paluussa välilasku Brisbanessa. Lentoaikaan vaikuttaa mennessä tuulet avittaen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heti pisimpien reittien taulukon alapuolella kerrotaan ko reitistä. Lentoajaltaan 15h 20min , kilometreinä vähän pitempi kuin SIN NEWAR.

 

No niimpäs onkin, kun olisi malttanut taas lukea koko tekstin.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo EWR-SIN -reitti jaa kokeilematta, silla liput ovat liian kalliita. Nyt parhaillaan odottamassa NYC-SIN-lentoa BA:n loungessa ja CX:lla HKG:n kautta.

 

A345-koneiden jalleenmyyntiarvo on kuulemma samaa luokkaa kuin minun Suomessa olevan Peugeot 307:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A345-koneiden jalleenmyyntiarvo on kuulemma samaa luokkaa kuin minun Suomessa olevan Peugeot 307:n.

 

345 olisi kyllä paremman näköinen pihassa kun pösö.

 

343 -sarjastakin on tullut kolmannen maailman vehkeitä. Kuuba ja Iran ovat viimeksi sellaisia hamunneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

345 olisi kyllä paremman näköinen pihassa kun pösö.

 

343 -sarjastakin on tullut kolmannen maailman vehkeitä. Kuuba ja Iran ovat viimeksi sellaisia hamunneet.

 

Siksi mun Poso onkin tallissa.  ;D

 

Sen verran, etta Emirates on alkanut jo romuttamaan ekoja 345-koneitaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta on nyt unohdettu Qantasin Sydney-Dallas reitti, joka muistaakseni on nyt pisin ollen yli 13 000 km, ellen väärin muista.

 

Ensi kesänä tuolle reitille tulee kilpailija kun ETIHAD Airlineroute.netin mukaan aloittaa Abu Dhabi – Los Angeles reitin, matkaa on n. 13.500 km

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olivatko nuo EWR-SIN vehkeet niitä J-only busseja?

 

Olisipa mukavaa jumahtaa "middle middle"-penkille tuolle välille. Siinä voisi äitiä tulla ikävä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä mennään viimeisiä tunteja tätä superpitkää reittiä. Tällä kertaa reitti vei lähes pohjoisnavan päältä, lento on usein mennyt paljon etelämpänäkin, mm. Baltian kautta.

 

Wikipedia kertoo mm., että lennolla palaa n. 220 000 litraa kerosiinia, eli noin 10 kertaa matkustajien painon verran.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A345-koneiden jalleenmyyntiarvo on kuulemma samaa luokkaa kuin minun Suomessa olevan Peugeot 307:n.

 

Jos A345:t ovat tosiaan käytetyn Peugeotin hinnoissa ja Finnairilla on ilmeisesti jonkinlainen konepula, niin eikö Finnairin kannattaisi hankkia vähän käytetty A345 tuuraamaan remontoitavia koneita tai peräti pysyväksi varakoneeksi?

 

Tuollahan voisi lennättää formulafaneja Helsingistä Melbournen kisaan nonstopina...  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emirates on vaihtanut Dubai-Los Angeles-reitin konetyypin isompaan, siis 777-200LR:n tilalle tuli A380. Lennon kesto aikataulun mukaan 16 h 30 min, takaisinpäin vähemmän, 15 h 50 min.

 

Redan år 2008 började flygbolaget flyga till Los Angeles med sin moderna Boeing 777-200LR. Med världens största passagerarflygplan, Airbus A380 med plats för hela 489 passagerare, fick bolaget tillgång till en maskin som kunde tillgodose önskemålen på bekvämlighet, snabbhet och lyx från ett stort antal av de över en miljon passagerare som hittills flugit mellan Dubai och Los Angeles.

 

Emirates 23:e A380-linje, med koden EK215, flygs dagligen med avgång från Dubai klockan 08.20 på morgonen och ankomst till Los Angeles klockan 12.50 samma dag.

 

Returflighten, EK 216, avgår från LAX klockan 16.00 och landar i DXB klockan 19.50 dagen därpå.

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=55945

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Flightglobal on listannut nykyiset 10 pisintä nonstop-reittiä kilometreinä mitattuina. Ykköstilaa tässä listassa pitää nyt Qantasin tätänykyä A380:llä lentämä Sydney-Dallas Fort Worth-reitti, 13790 km (Great Circle Mapper tosin antaa vielä vähän enemmän, 13804 km). Myös Dallas-Sydney-suunta voidaan nyt lentää A380:llä nonstoppina ja aikaisempi 747:lle välttämätön välilasku Brisbanessa jää pois. Dallas-Sydney-välin ajalliseksi kestoksi flightmapper.net väittää 16 h 50 min, joten tuolla välillä kolkutellaan taas 17 tunnin rajoja.

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/extra-long-haul-the-10-furthest-airline-routes-404626/

 

http://info.flightmapper.net/flight/Qantas_QF_8?date=2014-10-11

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlines haluaisi nyt avata nämä pitkät nonstop-reitit (Singapore- Los Angeles ja Singapore-Newark) uudelleen, mutta vain sellaisella konetyypillä, jonka polttoaineenkulutus olisi järkevissä rajoissa. B777-200(LR) on tämänhetkisistä konetyypeistä ainoa, jolla yhtiö voisi kuvitella lentävänsä Los Angelesiin, mutta Newark olisi liian pitkällä sillekin. SIA toivookin Airbusin tuovan markkinoille A350-900:n Long Range-version, joka mahdollistaisi reittien uudelleenavaamisen. Boeingin tulossaolevaa 777-8X:ää joudutaan odottamaan markkinoille ainakin 7 vuotta.

 

“We, of course, want it as soon as possible,” Goh said in an interview with Bloomberg Television’s Haslinda Amin. “There isn’t really a commercially viable aircraft that could fly nonstop.”

 

However, doing so has proven difficult owing to limitations in existing available aircraft. Of the market's current offerings, only the B777-200(LR) has the ability to serve Los Angles nonstop but would not be able to do so with Newark without weight penalties in the form of added fuel tanks.

 

According to Leeham News, the Singaporeans have now turned their attention to a Long Range variant of the A350-900 which, if developed, would likely feature a Maximum Take-Off Weight (MTOW) that is 12 tonnes heavier than the standard version (280tonnes vs 268tonnes). A heavier MTOW would allow for more fuel to be accommodated (12 tonnes) thus extending the A350's range.

 

While the standard A350 model is capable of ferrying 301 passengers up to 7,900nm, the LR version would match the -200LR's range of 8,665nm albeit with improved fuel burn which Leeham believes may be as high as 22%.

 

http://www.ch-aviation.com/portal/news/38843-singapore-airlines-eyes-new-ulr-jets-for-direct-us-flights

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emirates aikoo avata ensi vuonna uuden superpitkän reitin Dubaista Panama Cityyn, jonka ajallinen kesto länteenpäin lennettäessä olisi peräti 17 h 35 min. Konetyyppi, jolla reittiä lennettäisiin, on 777-200LR.

 

Emirates announced plans Thursday to begin daily roundtrip flights between its Dubai hub and Panama City, its first destination in Central America. It says the 17 hour, 35 minute flight when heading west will be the longest anywhere.

 

Australia's Qantas currently operates the world's longest flight, from Dallas to Sydney, which takes just under 17 hours. Singapore Airlines previously operated an even longer flight connecting the city-state to Newark, New Jersey, but scrapped it in 2013.

 

http://finance.yahoo.com/news/emirates-dubai-panama-city-route-090347857.html

 

Service to Panama City, Panama’s capital and largest city by population, will commence with a daily flight operated by a Boeing 777-200LR aircraft in a 3-class layout – 8 in First, 42 in Business, and 216 in Economy. The aircraft can carry up to 15 tonnes of cargo.

 

http://pilotnewsmag.com/emirates-announces-service-to-panama-city/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Indian uusi hallituksen pj. havittelee yhtiönsä ottavan vähälle käytölle jääneet 777-200LR-koneet uusiin tehtäviin lentämään "maailman pisintä nonstop-reittiä", joka yhdistäisi kaksi IT-alan keskusta, Bangaloren ja San Franciscon. Great Circle Mapper antaa välimatkaksi 14003 km. Matkan kestoksi arvioidaan tässä vaiheessa 17-18 tuntia.

 

Air India could soon be operating the world's longest nonstop commercial flight. The airline is planning to link the IT hotspots of India and US — Bengaluru and San Francisco (SFO) — which are almost 14,000 km apart.

 

http://economictimes.indiatimes.com/industry/transportation/airlines-/-aviation/air-india-plans-worlds-longest-non-stop-commercial-flight/articleshow/49041389.cms

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singaporelaiset palaavat pitkälle reitille uuden lentolaitteen avuin:

 

http://www.airbus.com/presscentre/pressreleases/press-release-detail/detail/airbus-launches-new-ultra-long-range-version-of-the-a350-900/

 

Optimised for non-stop flights to the US, the aircraft, designated A350-900ULR (Ultra-Long Range), will ‎include a modified fuel system to increase the fuel carrying capacity, an increase in Maximum Take-Off Weight, plus aerodynamic improvements, enabling service to the US West Coast, as well as to New York.

Representing a distance of some 8,700 nautical miles, the New York service will be the world’s longest commercial passenger route, with an expected flight time of up to 19 hours.  Moreover, the unique flexibility offered by the A350 XWB allows operators to reconfigure their A350-900ULR to the standard long-haul A350-900 specification should they require it.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qatar Airways pyrkii myös avaamaan yhden maailman pisimmistä nonstopreiteistä, ellei peräti pisimmän, Dohasta Aucklandiin (14535 km isoympyräreittiä pitkin). Matkan kesto voisi venähtää jopa 18,5 tuntiin. Suunnitteilla on myös reitti Dohasta Santiagoon, Chileen, joka olisi lähes yhtä pitkä.

 

- Telegraph UK:n artikkelin lopussa on listaus tämänhetkisistä 10:stä pisimmästä nonstopreittivälistä, mutta jotta vertailu olisi mahdollisimman hankalaa, ei kilometreissä eikä nautical maileissa, vaan tavallisissa statute maileissa.

 

Qatar Airways has announced plans to launch the world’s longest direct flight: a 9,034-mile schlep from Doha to Auckland.

 

Should the route get the green light, it would beat the current record holder – Qantas’s Dallas-Sydney service – by almost 500 miles.

 

The journey time would be an estimated 18 hours and 34 minutes,

 

http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/12124427/Qatar-Airways-announces-plans-for-worlds-longest-flight.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qatar Airways ilmoittaa siirtävänsä Doha-Auckland-reitin avaamista parilla kuukaudella A350-toimitusten viivästymisen takia. Tämä uusi maailman pisin reitti oli tarkoitus avata joulukuussa.

 

Qatar Airways has delayed the launch of the world's longest direct flight - from Doha to Auckland, New Zealand - by two months because of the late delivery of Airbus A350 aircraft.

 

"I can confirm we are looking at February. It is due to aircraft availability, specifically the delay of delivery of A350s," a spokeswoman said.

 

http://news.airwise.com/story/qatar-airways-delays-launch-of-longest-route

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlines on noin 3 vuoden tauon jälkeen aloittanut uudelleen välilaskuttomat lennot Singaporesta USA:han, tarkemmin sanoen San Franciscoon, koneena A350-900. Reittivälin lentäminen kestää länteenpäin lennettäessä aikataulujen mukaan 17 h 15 min, itäänpäin 14 h 35 min, vaihdellen kulloistenkin tuulien ja sään mukaisesti. - Singapore-LAX-reitti ymmärtääkseni edellyttäisi A350 ULR-version käyttämistä.

 

Singapore Airlines is once again connecting Singapore to the USA with nonstop service. The airline celebrated the launch of its new Singapore-San Francisco route Sunday, officially restarting nonstop service from its home country to the USA after a break of about three years.

 

The first arrival touched down mid-morning in San Francisco on Singapore's newest Airbus A350-900, which was just delivered to the carrier about a week ago (Oct. 14) at a splashy ceremony at Airbus' headquarters in Toulouse, France. The aircraft was the 10,000th Airbus to come off the European jetmaker's assembly lines.

 

Passengers on board the flight can expect to spend a lot of time in the air. Singapore Airlines' published schedule lists the Singapore-bound flight at 17 hours, 15 minutes while the return is scheduled for 14 hours, 35 minutes. Actual flight time varies depending on winds and weather.

 

http://www.usatoday.com/story/travel/flights/todayinthesky/2016/10/23/singapore-air-again-flying-nonstop-usa-singapore/92661020/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Indian uusi hallituksen pj. havittelee yhtiönsä ottavan vähälle käytölle jääneet 777-200LR-koneet uusiin tehtäviin lentämään "maailman pisintä nonstop-reittiä", joka yhdistäisi kaksi IT-alan keskusta, Bangaloren ja San Franciscon. Great Circle Mapper antaa välimatkaksi 14003 km. Matkan kestoksi arvioidaan tässä vaiheessa 17-18 tuntia.

 

http://economictimes.indiatimes.com/industry/transportation/airlines-/-aviation/air-india-plans-worlds-longest-non-stop-commercial-flight/articleshow/49041389.cms

 

Air India on äskettäin lentänyt Delhi-San Francisco-välin itäänpäin Tyynen meren yli, jolloin reitin pituudeksi tuli ennätykselliset 15300 km, mutta vallitsevien myötätuulien ansiosta lento kesti "vain" 14,5 tuntia. Polttoainetta säästyi 13 tonnia. Paluu Delhiin tapahtui toiseen suuntaan eli Atlantin yli.

 

Air India’s flight AI173 earlier this month flew 15,300 km from New Delhi to San Francisco through the trans-Pacific route instead of the usual Atlantic route, which is shorter in length. Despite that, the non-stop flight was able to complete the journey in a record 14 hours and 30 minutes.

 

The trans-Pacific route meant that Air India had to fly an additional 1,400 km. But flying eastwards also meant that the wind was travelling in the same direction as the flight AI173, helping it reach the destination early.

 

http://mashable.com/2016/10/24/air-india-record-fastest-longest-delhi-san-francisco-flight/#g9.rzdGtFOqS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qatar Airways ilmoittaa siirtävänsä Doha-Auckland-reitin avaamista parilla kuukaudella A350-toimitusten viivästymisen takia. Tämä uusi maailman pisin reitti oli tarkoitus avata joulukuussa.

 

http://news.airwise.com/story/qatar-airways-delays-launch-of-longest-route

 

Qatar Airways aloittaa Doha-Auckland-lennot huomenna, 5. helmikuuta. Koneena on kuitenkin 777-200LR eikä A350. Lennosta tulee, kuten mainittua, maailman pisin nonstop-lento, 14535 km. Menomatka kestää 16 h 20 min, paluu 17 h 45 min.

 

Qatar Airways Flight QR 920 is scheduled to leave Doha on Sunday at 5:10 am and cross 10 time zones before arriving in Auckland, New Zealand, on Monday at 7:30 am. 

 

This journey of 16 hours and 20 minutes will become the longest passenger flight in the world covering 9,032 miles. 

 

The Boeing 777-200LR will pass over Dubai, then through northern Oman, southern tip of India, Sri Lanka and then crosses over Indian Ocean, Western Australia and will start the descent after 16 hours and 20 minutes on Monday morning.

 

Currently the longest route is also to Auckland from Dubai.

 

http://thepeninsulaqatar.com/article/04/02/2017/World-s-longest-flight-to-take-off-from-Doha-tomorrow

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään