Guest AvS_MotorSports

Työskenteletkö lentokentällä?

40 viestiä aiheessa

Eli siis ihan vaan uteliaisuuteni vuoksi haluaisin tietää, ketkä työskentelevät lentokentällä. Ei mitään väliä missä päin maailmaa ja mitä siellä tekee. Tietenkin vapaasti saa kertoa missä lentokentällä työskentelee ja mitä työnkuvaan kuuluu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jep, itse olin SAS/Blue1:nilla (silloin vielä Air Botnia) TET:issä kaksi viikkoa ja sen aikana tuli oltua myös kentän puolella... Tarkoitus olisi sitten tulla lentäjäksi tai lennonjohtajaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennonvarmistusjärjestelmien ja laitteiden kanssa on tullut puuhasteltua. Kaikkea NDB-majakoista DVOR/DME:n kautta ILS:ään. Lisäksi vielä ilmavoimien vehkeiden kanssa. TILS, PAR, tutkat, Telma, ITTH, jne

Jonkin verran radioiden kanssa olen vielä ollut tekemisissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja täydennettäköön vielä, että itse työskentelen Helsinki-Vantaalla Airfix Aviation:ssa. Työnkuvaan kuuluu varaston hoito ja välillä varaosahankinnat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työharjottelussa Finnairin ja Jet Fliten tekniikoissa... Tarkoituksena valmistua keväällä lentokoneasentajaksi....

Silti se lentäjän ammatti vaan houkuttelee ;) Ehkäpä sinnekkin tulee haettua...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja täydennettäköön vielä, että itse työskentelen Helsinki-Vantaalla Airfix Aviation:ssa. Työnkuvaan kuuluu varaston hoito ja välillä varaosahankinnat.

Kuullostaakos Puhakan Matti tutulta nimeltä? Oli kait aika pitkään siellä ennenkuin meni FFW:lle.. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jep, itse olin SAS/Blue1:nilla (silloin vielä Air Botnia) TET:issä kaksi viikkoa ja sen aikana tuli oltua myös kentän puolella... Tarkoitus olisi sitten tulla lentäjäksi tai lennonjohtajaksi.

Olen myös ollut Botnialla TET:issä pari viikkoa ja kaikenlaista mukavaa tuli tehtyä (mm. muutamia päivätarkastuksia Avroille, tietenkin mekaanikon kanssa). Voitti kyllä kaksi kouluviikkoa 10-0. Tarkoitus olis niin kuin monella muullakin tulla liikennelentäjäksi :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastasin etten ole työskennellyt lentokentällä, mutta olen kyllä ollut Finnairin Cateringissa TET:ssä viime vuoden tammikuussa kaksi viikkoa, mutta en kyllä laskisi sitä työskentelyksi. Tietenkin unelmissa olisi joku ammatti missä lentokentät/-asemat ovat erittäin suuressa roolissa... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voitti kyllä kaksi kouluviikkoa 10-0.

Täysin samaa mieltä ;D

No, hyvähän sitä kouluukin on käydä, että oppii asioita ja pääsee lukion ja armeijan jälkeen yrittämään Ilmailuopistoon, Pilot Factoryyn tai johonkin muuhun sellaiseen... Oli kyllä aika mageeta olla siellä platan puolella ja eri koneissa... Lufthansan cabin crewiltä sai aina suklaata mukaan ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olin Hki-Vantaalla tetissä.Pääpaino oli lennonjohdossa, mutta tuli viikon mittaan tutustuttua kahdeksaan ammaattiin lentokentällä. Yhden päivän olin kaverin kyydissä, jonka duuni on pitää linnut pois koneitten läheisyydestä. Sil oli joku 30 eri asetta autossa ;D:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

10 vuotta tuli tusattua efhf:llä ja vuodesta -98 efhk:lla ???

T:Jukka

Jukkaan onkin tullut törmättyä useampaan otteeseen Avroilla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuta teit ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHK:lla catering hommia tulee tehtyä...ei finnairin catering...

Kerro tarkemmin..? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro tarkemmin..? :)

Me Jallun kanssa tehdään iso sarvi otsassa duunia kentällä ja ajellaan erittäin nykyaikaisilla ja toimivilla catering-autoilla ;D

Vai mitä Jallu? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuullostaakos Puhakan Matti tutulta nimeltä? Oli kait aika pitkään siellä ennenkuin meni FFW:lle.. :)

Juu kyllähän tuo herra on tullut tavattua muutaman kerran tuossa viime talvena :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs muuta teit ?

No, näin se pariviikkonen meni: Ekan viikon olin Airside Centerissä (kotimaanterminaaliin mentäessä oikealla puolella oleva rakennus, jossa on SAS:n, Botnian, Lufthansan, Austrian Airlinesin, Flying Finnin tiloja). Olin mukana jakamassa postia, kävin Turun kentällä kattomassa Botnian lentomiehistölle tulevia tiloja. Sitten kokosin uusia manuaaleja lentomiehistöille ja heitin pois vanhoja. Tokalla viikolla olin enemmän kentän puolella: liikennetoimistossa, check-inissä, gatella. Sitten olin myös mekaanikkojen kanssa. Platalla oli mageeta kierrellä ja oli kiva olla mukana tarkastamassa koneita. Itsehän ei siellä pahemmin juttuja saanut tehdä, mutta oli kiva katsella. Tuli myös Avron ja Saabin ohjaamot tutuiksi :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Me Jallun kanssa tehdään iso sarvi otsassa duunia kentällä ja ajellaan erittäin nykyaikaisilla ja toimivilla catering-autoilla ;D

Vai mitä Jallu? :P

Aivan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elikkä catering kuormaajia?

Jotain sinnepäin :P Lähinnä "esimiesten" juoksupoikia :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään