Mikko Suomela

Excel ja funktiot

7 viestiä aiheessa

Moro!

Olen tässä nyt eilen ja tänään pohtinut pääni puhki saako Excelin laskemaan jonkun funktion arvot tietylle välille? AMKn tietotekniikan tehtäviä väsäilen ja innostus laskea kasalle funktioita arvot välille [-3,3] ei ole kauhean suuri. Tarkoitushan on siis laskea funktioiden arvot ja pistää Excelin tekemään niistä kuvaaja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taulukkolaskennan henkeen ihan hyvin sopiva ratkaisu olisi tuupata laskettavat pisteet taulukkoon, laskea funkkarilla tulos jokaiselle pisteelle ja piirtää kuva tuloksista. VBA:lla voi hyvin todennäköisesti tehdä jotain hienompaakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännetuppitulehdusta odotellessa.  ;D

Kuuklella tosiaan yritin hakea mutta sieltä mitään löytynyt. Mennään siis manuaalisesti.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännetuppitulehdusta odotellessa.  ;D

Excelhän osaa itse täydentää numerosarjan ja kopioida funktion jokaiselle riville, joten ei tuon kovin montaa klikkausta pitäisi vaatia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en siinä onnistunut. Tarkoitus siis olisi laskea funktion arvot tuolle välillä 0,1 välein... Ite en sitte nsaanut edes funktiota kopioitu. Joku meni vikaan tai täysi kädettömyys iski jälleen. Ja opettajan antamista muistiinpanoista ei mitään hyötyä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään