Jussi Rantala

JK-260

4 viestiä aiheessa

Flight Journalin erikoisnumerossa "German Fighters" oli lista säilyneistä saksalaisista WW2 koneista.

 

Listalla oli tietenkin suomalaiset mersut (kts alla), mutta Junkers osastossa oli outo maininta:

 

Ju 88A-4; JK-260; Paimion Paroni Automuseo, Hevon Paa, Finland; R

 

(R = restoration; M = museum)

 

 

Mersulistalta poimitut suomalaiset yksilöt:

 

Bf 109E-7; Wk. Nr. 3285; Finnish Air Force Museum; Tikkakoski, Finland M

Bf 109F-4; Wk. Nr. 7108; Aviation Museum of Central Finland, Luonetjavvi AB, Finland; R

Bf 109G-2; Wk. Nr. 14743; Finnish Aviation Museum, Finland; R

Bf 109G-6; Wk. Nr. 165227; MT452; Suomen Ilmailumuseo, Finland; M

Bf 109G-6; Wk. Nr. 167271; MT507; Aviation Museum of Central Finland, Tikkakoski, Finland; M

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikainen googlaus kertoi, että Paimion (1995 tai 1997) lopetettu automuseo neuvotteli venäläisten tahojen kanssa tästä Venäjän puolella ilmeisesti pudonneesta koneesta, mutta huhun mukaan se olisi nostettu ylös ja viety Uuteen Seelantiin...sen varmempaa tietoa ei ole. Paimion automuseon tiloista taisi tulla sählyhalli vuonna 1997.

Onnea etsintään...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hämärästi muistan kuulleeni aikanaan huhun, jonka mukaan Paimioon olisi ollut tulossa sekä Mitsubishi Zero että Ju-88, molemmat Venäjältä. Samoin olen netistä lukenut varmentamattoman tiedon Suomen Ilmavoimien Ju-88:sta, joka olisi nostettu järvestä ja viety Uuteen Seelantiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään