Guest fsfinland

Wing views

1 420 viestiä aiheessa

Pahin lumisuma alkoi 5. päivä tammikuuta. Ja Lontoossa se taisi tulla vasta 6. päivä. Tosin on sitä lunta hieman sadellut ennen jouluakin ja Skotlannissa lunta on ollut reilusti maassa jo parisen viikkoa.

Tuommosia tuhannen vanhoja kuvia tänne vaan postaillaan, melkein viime vuosikymmeneltä! (Tai sitten en vaan älynnyt;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nostetaanpa tätäkin ketjua välillä ylemmäksi.

OY-KBO SAS retro värityksessä oleva A319 matkalla vantaalta köpikseen.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nostetaanpa tätäkin ketjua välillä ylemmäksi.

OY-KBO SAS retro värityksessä oleva A319 matkalla vantaalta köpikseen.

Mikolta täälläkin hieno kuva  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LHB

ja Pan Am   Airbus A310-324 N814PA   "Clipper Liberty Bell"   EFHK helmikuu 1991

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pan Am   Airbus A310-324 N814PA   "Clipper Liberty Bell"  EFHK helmikuu 1991

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

British Airways Boeing 737-200 G-BGDB helmikuu 1991 ESSA

 

(Last Registration : PK-JGY, Last Airline Jatayu Air   Country : Indonesia)

 

ja Pan Am   Airbus A310-324 N814PA   "Clipper Liberty Bell" 

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pan Am   Airbus A310-324 N814PA   "Clipper Liberty Bell"  helmikuussa 1991 Grönlannin yllä

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Miami, Pan Am   Airbus A310-324 N814PA   "Clipper Liberty Bell"  helmikuussa 1991

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

KMIA, Pan Am   Airbus A310-324 N814PA   "Clipper Liberty Bell"  helmikuussa 1991

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

ja lopuksi Pan Amin härpäkkeiden tunnistustehtävä

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä hieman "Wings view:ta", tosin ilman sitä mainittua siipeä..

 

Komeat oli Norjan maisemat OSL-AES, SK1320, LN-BRX

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, täytyy kyllä sanoa että oli aika mieleenpainuva tuo lähestyminenkin tuonne Ålesundin kentälle. Kenttä sijaitsee aikalailla tuossa kun nuo vuoret ja vuonot loppuvat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On niin pitkiä siipiä että hirvittää, laitetaan vähän lyhyeempää välillä  ;D

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

B727-100/200 ja A300 B2/B4. Kuvassa näkyvät autot varmaan Chevyjä... ;D

 

Dodiih, nyt on sitten loputkin härpäkkeet tunnistettu.  :) Joo, uskoisin että varsin janoisia Chevyjä nuo autot ovat... Mutta toisaalta, mitäpä muitakaan ne olisivat.  ::)

 

Tietääkös kukaan mihin nämä Pan Amin koneet sitten lopulta joutuivat, kun firma ajautui konkurssiin?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja rekisteritunnukset kiitos  :thmbup:

 

Kyllä ne kohta joku latelee. Tällä foorumilla ei tunneta sanaa mahdoton.  8)

 

PS. Mikä tekee em. bussista A300-koneen? Eikö toi oo ilimiselevä 310?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paitsi että Airbus keksi tipit jossain n. s/n 400 kohdilla ?

 

http://www.airliners.net/photo/Pan-Am/Airbus-A310-222/1065333/M

 

Edit: Teppo ehti ensin mutta täällä ollaan hopeatilalla.  :thmbup:

 

-300 sarjaan tuli ensimmäiseksi wingtipit A310 koneista, mutta sittemmin niitä on asennettu jälkikäteen joihinkin -200 sarjan koneisiin. Myöskin niitä on asennettu joihinkin myöhempiin A300 sarjan malleihin.  Wikipedia: First flown in July 1985, the -300 has an increased MTOW and an increase in range, provided by additional centre and horizontal stabilizer (trim-tank) fuel tanks. This model also introduced wingtip fences to improve aerodynamic efficiency, a feature that has since been retrofitted to some -200s.

 

 

A300:

Wikipedia: # Center-of-gravity control by shifting around fuel

# Wingtip fences for better aerodynamics (first introduced on the A310-300).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla