Guest fsfinland

Wing views

1 420 viestiä aiheessa

Paluu Fijiltä tapahtui 737-400 laitteella, mutta mitenkäs erottaa sisätiloissa 737-700 ja 737-800 mallit toisistaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paluu Fijiltä tapahtui 737-400 laitteella, mutta mitenkäs erottaa sisätiloissa 737-700 ja 737-800 mallit toisistaan?

 

700:ssa hätä exittejä on siiven päälle 1kpl ja 800:ssa niitä on 2kpl siis per puoli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia, otin muutaman sisäräpsyn, ja taisi osua otokset juurikin siiven kohdalle. Laskeskelen uloskäyntien määrää kuvista.

Kaksi oli pakenemisreittejä siiven kohdalla, joten Kyseessä lienee 737-800 lentolaite. kiitoksia tiedoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

700:ssa hätä exittejä on siiven päälle 1kpl ja 800:ssa niitä on 2kpl siis per puoli

 

Eksittien lisäksi -400 -koneissa ei tietääkseni käytetä lettejä? Olenko yhtä väärässä kuin aina?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

-400 -koneissa ei tietääkseni käytetä lettejä? Olenko yhtä väärässä kuin aina?

 

Winglettejä ei ole -400:lle edes tarjolla, mutta -300:lle ja -500:lle on.

 

Retrofits are available for the Next-Generation 737-700 and 737-800, and on out-of-production models including the Next-Generation 737-900, 737-500, 737-300

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari siipikuvaa Nandista.

 

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Pahoittelen värejä(kin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole parasta A-ryhmää, on B737-400, tämä lähempi siipinen. Rullailevaa vihreän kirjavaa pyryharakkaa en tunne

 

Takana rullaava kone näyttäisi olevan C-130 Hercules.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole parasta A-ryhmää, on B737-400, tämä lähempi siipinen. Rullailevaa vihreän kirjavaa pyryharakkaa en tunne

 

Kenties kuitenkin 747-400?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo minustakin se voisi olla enemmän tuo 744 kuin 734.

 

Juu niin "voisi", ekassa kuvassa varmasti on 744 jos Air Pacificin laivastosta pitää valita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFKI-EFHK legiltä, koneistona Embraer 190 OH-LKM 3.11.2010

 

Nousu EFKI:n rwy 25:lta ja nousua, taustalla Oulujärvi sekä Ärjän saari illan alkaessa jo "hämärtää".

[ attachment removed ]

 

Nipponilaiset kaiketi tuolla takana :D

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LAX->LHR -lennolta 4.-5.11.2010 pari kuvaa. Kyyditsijänä Americanin triplaseiska, N794AN.

 

Pari tuntia matkaa jäljellä. Kirkas aurinko teki ikkunastatihrustelun lähes tuskaiseksi, vaikka valo tulikin koneen takaa. Kuvan vasemmassa alareunassa näkyvä "sateenkaaripallo" hieman hämmensi. Mielestäni kyseessä ei ollut ikkunan epäpuhtaus/naarmu, sillä tuo seuraili pilvien muotoja. Joku hämmentävä linssiefekti minkä koneen takaa paistava aurinko aiheutti? Mielestäni tuosta lähtevä harmaa viiva voisi olla tiivistymisjuovan varjo, mutta en oikein silti ymmärrä. Viisaammat saavat selittää :)

[ attachment removed ]

 

Ennen lähestymistä oltiin pieni hetki muutaman tuhannen metrin korkeudessa piirileikkiä leikkimässä.

[ attachment removed ]

 

--

Lauri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvan vasemmassa alareunassa näkyvä "sateenkaaripallo" hieman hämmensi. Mielestäni kyseessä ei ollut ikkunan epäpuhtaus/naarmu, sillä tuo seuraili pilvien muotoja. Joku hämmentävä linssiefekti minkä koneen takaa paistava aurinko aiheutti? Mielestäni tuosta lähtevä harmaa viiva voisi olla tiivistymisjuovan varjo, mutta en oikein silti ymmärrä. Viisaammat saavat selittää :)

 

Tuo on niisanottu gloria eli sumuvarjo, eli pilvessä olevista vesipisaroista takaisinsiroava (backscatter, eli periaatteessa diffraktiosta ja diffuusista reflektiosta johtuva säteiden kääntymä rajapinnasta) valo. http://fi.wikipedia.org/wiki/Sumuvarjo

 

/Samuli

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on niisanottu gloria eli sumuvarjo

 

Kiitokset pikaisesta vastauksesta. Tuosta varmasti onkin kyse. Hauska huomata että voi havaita ja oppia jotain itselle uutta ihan normaalilla lentomatkalla (tai no, se oppiminen nyt tapahtui vasta matkan jälkeen, mutta kuitenkin).

 

--

Lauri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AMS-MAN lennolta (piti mennä jo edellisenä päivänä AMS-LPL, mutta sää kohteessa oli "jäätävää sumua" joten jumituttiin Amsterdamiin yöksi).

 

Lumista Pohjois-Lincolnshireä 6.12. Keskellä kulkee Humber ja sen pohjoispuolella on Hullin kaupunki.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaanpas tännekin välillä jotain...

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla