Joona Lehto

Mosambikilainen E190 kateissa Namibiassa

28 viestiä aiheessa

Näitä lentäjien mahdollisia itsemurhiahan on sattunut ennenkin, mm Egypt Air 990 ja oli joku philippiiiniläinen yhtiö myös. Niitähän ei voi 100 prosenttisesti todistaa mutta ohjaamonauhoitusten perusteellahan voi päätellä pitkälle kuitenkin.

Valitettavasti yleensä lentäjän itsemurha on samalla matkustajien murha.

 

Jukka

 

 

Onhan näitä tahallisia ollut. seuraavissa toki myös 911 ja matkustajien aiheuttamia kaputteja.

 

http://aviation-safety.net/database/dblist.php?Event=SES

 

http://aviation-safety.net/database/dblist.php?Event=FCE

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.lentoposti.fi/uutiset/lamn_embraer_190_ilmeisesti_lennettiin_tarkoituksellisesti_tuhoonsa

 

Samaten ehjänä säilyneet ohjaamon ääntentallentimen tiedot kertovat, että kapteeni oli lukinnut itsensä ohjaamoon perämiehen lähdettyä wc-käynnille. Vuoden 2001 terroristihyökkäysten jälkeen matkustajakoneisiin määrättiin asennettavaksi lukittavat vahvistetut ovet ohjaamoon pääsyn vaikeuttamiseksi.

 

Lennontallentimen mukaan kapteeni ilmeisesti syötti lennonhallintajärjestelmään koko ajan alempia lentokorkeuksia. Viimeisin korkeusvalinta vei koneen alle turvallisen korkeuden maastoon nähden. Myös kaasuvivut vedettiin tyhjäkäynnille. Kone vajosi 6000 jalkaa minuutissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varsinaista uutta tietoa aiheesta..

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/lam-190-inquiry-yet-to-finalise-human-factors-probe-394660/

 

Namibian investigators have yet to conclude human factors assessments in their inquiry into the fatal loss of a Mozambican Embraer 190, but face the task of explaining apparent sabotage by the captain.

 

En route from Maputo to Luanda the aircraft had reached a waypoint designated EXEDU, within the Gaborone flight information region over Botswana, when it departed its flight level of 38,000ft and began to descend.

 

There is no evidence that the aircraft was behaving abnormally and no mechanical problems have emerged from the probe into the 29 November crash.

 

Initial findings from the inquiry, says a source familiar with the situation, show that the first officer left the cockpit for the lavatory a few minutes before the sudden descent.

 

Autopilot remained engaged for the entire accident sequence. Crucially there were several manual airspeed selections, and three altitude selection changes, the final one 592ft. Typical ground elevation in the region is over 3,000ft above sea level.

 

The probe has determined that the autothrottle of the aircraft was manually re-engaged and that the thrust level changed to idle.

 

Flight-data recordings – which were read by the US National Transportation Safety Board – indicate that the speed-brake was manually operated, deploying the spoilers, and that this remained the case throughout the remainder of the flight. The aircraft descended at an airspeed close to its maximum operating limit.

 

As the aircraft descended there were “low and high chimes”, says the source, as well as “repeated banging”, suggesting calls to enter the cockpit.

 

Investigators have yet to explain the actions, simply saying that they illustrate “clear intent” and that the reasons are “unknown”. A team is to explore regulatory and airline management matters as part of the effort to understand the event.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään