Guest teemuv

Firefoxista kysyttävää, liittyy käyttöön

141 viestiä aiheessa

Päivää!

Nyt olen ottanut käyttööni Firefox 1.0:n ja olisi seuraavanlaista kysyttävää:

Foorumissa jos käytän viestiä kirjoittaessani näitä pikakuvakkeita missä on esim quotet, hymiöt ja url-tagit niin miksi ne sijoittuvat aina viestin alareunaan eikä sinne missä on kursori? Voiko tälle asialle tehdä mitään?

Toinen kysymys: Voinko tiedostojen tallennusvaiheessa enää muuttaa kohdetta minne tiedoston haluan imuroida? Nythän ne menee yhteen ennaltä määrättyyn paikkaan...

Näillä alkuun, muutakin varmaan tulee eteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viestipuoleta en osaa sanoa. Sama vika rahikaisella. Tosin, käyttelen pääasiassa url ja img tageja, joten niiden kanssa ei ole hätää.

Jälkimmäinen tallennusjuttu. Kokeileppas valokoista Tools -> Options -> Downloads sivua. Siellä on asetukset moiselle.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jälkimmäinen tallennusjuttu. Kokeileppas valokoista Tools -> Options -> Downloads sivua. Siellä on asetukset moiselle.

thänks...olin ohimolla taas vitsiin katsellut kun en ollut nähnyt,. Tageja minäkin käytän, mutta onpa toi vaan tullut eteen pari kertaa kun olen jotain tehnyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksiva minunkin puolesta!

Täällä on otsasuoni jo pari kertaa pullottanut kun kaikki tiedosotot päätyvät työpöydälle. Mutta enhän minä noin loogisesta paikasta osannut ratkaisua etsiä ;D

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Foorumiaddiktit muuten, tsekatkaas tämä.

Tuohon firefox-ongelmaan on muuten yabbse:hen mun mielestä patchi, siinä oli joku javascriptin pätkä mikä ei toimi kunnolla kuin ie:ssä mistä toi johtuu.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin latasin tuon palikan, täytyy nyt kokeilla..

Mutta asiaan, mulla käy nykyään niin, että kun yritän ladata firefoxilla jotain, koko homma jumiutuu hetkeksi ja vasta pienen ajan kuluttua ohjelma alkaa taas vastata. Lataus kuitenkin pyörii koko ajan taustalla. Mistähän moinen, ideoita?

edit: Nämä bbcoden hymiöt ei liene toimi tällä foorumilla. Ainakaan oikein, osassa tuntuu olevan sama "koodi" ja osaa ei taida tällä foorumilla ollakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ei kaikki hyviöt toimi, ainoastaan nuo mitkä foorumilla täällä fsn:ssä ovat käytössä.

Muuten, latasin sellaisen lisäpalikan tähän Firefoxiin joka kertoo internetyhteyden nopeuden...

Firefoxiin on näemmä kaikkea herkkua tarjolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, siellä se on missä Matti sen sanoikin olevan. Nimeltään Bandwidth Tester 0.4.1.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta asiaan, mulla käy nykyään niin, että kun yritän ladata firefoxilla jotain, koko homma jumiutuu hetkeksi ja vasta pienen ajan kuluttua ohjelma alkaa taas vastata. Lataus kuitenkin pyörii koko ajan taustalla. Mistähän moinen, ideoita?

Itse itselleni vastaten ja vinkiksi muillekin:

Kannattaa tyhjentää se latauslaatikko aina välillä.. :-[;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä muut edellä sitä minä perässä. Vaihdoin kanssa. :D

Pikaselti katottuna ei muuta ongelmaa kun että aina threadin luettua se "uusi" pampula jää siihen vaikka sen pitäs lähteä poes ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen huomannut saman, jos päivität sivun niin sitten se häviää tai samoin kun menet katsomaan muita thredejä niin se pampula lähtee pois...

En tiedä mistä johtuu. Joku guru varmaan tietää miten tuon saisi korjattua.

-t-

Mitä muut edellä sitä minä perässä. Vaihdoin kanssa. :D

Pikaselti katottuna ei muuta ongelmaa kun että aina threadin luettua se "uusi" pampula jää siihen vaikka sen pitäs lähteä poes ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen huomannut saman, jos päivität sivun niin sitten se häviää tai samoin kun menet katsomaan muita thredejä niin se pampula lähtee pois...

En tiedä mistä johtuu. Joku guru varmaan tietää miten tuon saisi korjattua.

-t-

Siis mulla se uusi-nappula jää siihen vain, jos painaa "edellinen", mutta silloinhan firefox ei lataa ollenkaan uutta sivua, vaan näyttää sen vanhan. Muuten mulla ainakin toimii nuo "uudet" ihan oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten mulla ainakin toimii nuo "uudet" ihan oikein.

Itseasiassa sama täällä. Tämä on vaan uusi feature vanhaan selaimeen verrattuna..eli tämä selain ei päivitä sivua kun sinne sivulle tullaan takaisin back-napilla....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa sama täällä. Tämä on vaan uusi feature vanhaan selaimeen verrattuna..eli tämä selain ei päivitä sivua kun sinne sivulle tullaan takaisin back-napilla....

Hyvä vaan. Joskus näet kun säheltää jotain kirjotettuaan älyttömän pitkän viestin, niin kaikkea ei olekaan menetetty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä vaan. Joskus näet kun säheltää jotain kirjotettuaan älyttömän pitkän viestin, niin kaikkea ei olekaan menetetty.

Totta muuten, näin on joskus tainnut käydä täälläkin. Itseasiassa kerran kävikin jo tällä Firefoxilla, menin sivun taaksepäin tai päivitin sivun tjms., mutta en osannut yhdistää asioita toisiinsa. On tää sitten hyvä :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Itse olen tottunut käyttämään aina threadin luettuani tuota pientä nappia sivun oikeassa alalaidassa, jolla pääseen kätevästi ko. boardin muihin viesteihin. Ja ei ole sitä ongelmaa, ettei sivu latautuisikaan uudestaan.

Laitetaan kuva selvennykseksi:

demonstarion.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä itse luen foorumia niin, että keskinapilla / ctrl-klickillä avaan ne foorumit missä on uusia viestejä, ja joita seuraan, omiin tabeihinsa. Kun kaikki on avattu, suljen foorumin etusivu-tabin (ctrl-w). Sitten teen saman siinä ekassa foorumissa, yleensä "Ilmailu" :) mistä avaan jokaisen kiinostavan viestiketjun omaan tabiinsa. Kun kaikki on avattu, suljen "ilmailu"-foorumin tabin ja luen viestit - Ctrl-PageUp siirtyy viimeiseen tabiin, luettuani aina ctrl-w sulkee luetun ketjun ja luen seuraavan..

Tuolla tavalla homma hoituu kätevästi eikä tarvitse odotella latautumisia kun ne menevät taustalla. Ja onneksi fsn:lle tuli uusi serverikin niin ei tarvitse kokea huonoa omaatuntoa siitä että kuormittaa "tehosurffauksella" foorumia :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi

Firefoxissani on ollut sellainen ongelma että FSN hymiöt eivät klikatessa suostu menemään oikeaan paikkaan.

Kun painan jotain hymiön kuvaa niin se menee aina tekstin loppuun eikä siihen väliin mihin olen kursorilla klikannut.

Sama ongelma oli Mozilla 1.7:a ja Operassa. Ainoa selain millä hymiöt menivät oikeaan paikkaan on Internet Explorer :P Onkos muilla sama ongelma ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muilla sama ongelma ?

Jani

Ei vika vaan ominaisuus eli samanlaista minullakin kaikilla noilla ohjelmilla. Lisätään vielä että Netscapella myös

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama homma täällä, mutta yksi asia on silti varmaa; IE:n käyttäjäksi en enää palaa!

Never say never ;)...

Mut olisi ihan kiva jos tuon saisi toimimaan ::).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään