Guest teemuv

Firefoxista kysyttävää, liittyy käyttöön

141 viestiä aiheessa

Kun en mistään vastausta löytänyt niin kysytään täältä. Onko tuliketussa mitään näppäinoikotietä, minkä avulla voisi selata aukinaisia välilehtiä samassa selainikkunassa? Eli windowsin alt+tab tyylistä.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun en mistään vastausta löytänyt niin kysytään täältä. Onko tuliketussa mitään näppäinoikotietä, minkä avulla voisi selata aukinaisia välilehtiä samassa selainikkunassa? Eli windowsin alt+tab tyylistä.

Hannu

Ctrl + tab

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uuden FireFox 4:n betassa on jo ominaisuus nimeltä Panorama. Joko napista klikaten tai painamalla Ctrl+Spacebar aukeaa näkymä, jossa voi mielensä mukaan järjestellä välilehtiä ryhmiin ja siirtyä sujuvasti niiden välillä. Haluamansa voi tuon homman lisäksi myös lisätä kiinteiksi välilehdiksi, tämä ominaisuus taisi olla nimeltään AppTabs.

PR

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläisen tulikettu kettuilee taas. Eli jollain sivustoilla ääkköset muuttuvat tuollaiseen "osuuspankkilogo"-muotoon. Toisella koneella, jossa on myös firefox, ei ko. ongelmaa ole vaikka käyttöjärjestelmä ja selaimen versiot on samat. Olen koittanut vaihdella selaimen fontteja ym. merkistöjä mutta ei auta. Tämä ongelma ei ilmene kaikilla sivustoilla ja niillä joilla se ilmenee yleensä sivun päivitys korjaa tilanteen.

http://img577.imageshack.us/img577/7639/kkset.jpg

Ideoita?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muilla ongelmia uusimman 19.0.2 Win XP-version kanssa?

Itsellä parhaimmillaan pysyy pystyssä kaatumatta pari minuuttia mutta useimmiten

ei edes suostu lataamaan mitään sivuja vaan menee Ei vastaa-tilaan.

Kokeilin päivittää alaspäin edelliseen 19,0.1 versioon ja se pysyy viitisen minuuttia pystyssä jos edes sattuu pelaamaan lainkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisin Fx-ongelmien aiheuttaja on jollain tavalla korruptoitunut profiili. Kannattaa kokeilla uudella profiililla katoaako ongelma. Jos katoaa, niin sitten vaan kopioi salasanat ja muut tärkeät tiedot uuteen profiiliin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole mitään tuollaisia profiileita käytössä.  Mutta ratkaisu löytyi eli kun kaksi uusinta versiota ei kerran pelaa niin alaspäivitin takaisin 19.0 versioon joka pelaa hienosti.

EDIT: ilo oli ennenaikaista. Pelasi 19.0 pitkään hyvin mutta nyt illalla alkoi tämäkin kaatuilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi versio 19.02 toi taas esiin vanhan ongelman, ainakin mulla, plugin-container.exe vie jatkuvasti yli 50 % prosessoritehosta.

Bugi-listalla tämä on jo vanha juttu, mutta ei ole näköjään saatu korjatuksi.

Jää nyt Firefox tauolle minun osaltani.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaako kukaan täällä antaa vihjettä minkä takia en pääse Sanoma Osakeyhtiön (HS ja Iltasanomat) sivuille millään selaimella?

Selainten kautta tekemäni virheanalyysi kertoo, että asetuksissa ei ole mitään vikaa. Selaaminen muualle onnistuu myös normaalisti.

Olen kokeillut Firefoxin lisäksi IE:llä ja Chromella sama tulos - aikakatkaisu. Tätä on jatkunut jo viime syksystä. Koneenkin ehdin vaihtaa välillä. Ei auttanut (en tosin tämän takia vaihtanut  ;D) Joskus lataa jotain tekstiä pitkän odotuksen jälkeen, mutta koko sivua ei koskaan.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi versio 19.02 toi taas esiin vanhan ongelman, ainakin mulla, plugin-container.exe vie jatkuvasti yli 50 % prosessoritehosta.

Bugi-listalla tämä on jo vanha juttu, mutta ei ole näköjään saatu korjatuksi.

Jää nyt Firefox tauolle minun osaltani.....

Mulla kans bugitti Firefox aiemmissa versioissaan usein, erityisesti tuon %&§#€ Flashin vuoksi,

vaihdoin viime vuonna sitten 64-bittiseen Firefox-varianttiin, nimenltään Waterfox- ja olen ollut siitä lähtien tyytyväinen. Ja mikä parasta - kaikki vanhat Addonit toimii tässäkin. Alla pitää tietysti olla 64-bittinen W7 tai W8

http://www.waterfoxproject.org/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muilla ongelmia uusimman 19.0.2 Win XP-version kanssa?

Itsellä parhaimmillaan pysyy pystyssä kaatumatta pari minuuttia mutta useimmiten

ei edes suostu lataamaan mitään sivuja vaan menee Ei vastaa-tilaan.

Kokeilin päivittää alaspäin edelliseen 19,0.1 versioon ja se pysyy viitisen minuuttia pystyssä jos edes sattuu pelaamaan lainkaan.

Tämä olikin outo juttu. Mikään Firefoxin versio ei pelannut vaan kaatuili vaikka kokeilin montaa eri versiota.

Opera ja Explorer pelasi normaalisti. Ajattelinpa sitten kokeilla F-Securella manuaalisesti "Tietokoneen täysi tarkistus" joka alkoi aina normaalisti mutta minuutin-parin sisällä kun oli scannannut vain muutaman sata tiedostoa ilmoitti aina että "Scannaus lopetettu. Viruksia ei löytynyt" Ajastettu scannaus taas ei tehnyt yhtikäs mitään eli ei aloittanut scannausta lainkaan.

Poistin sitten F-securen kokonaan ja asensin uudelleen ja nyt pelaa Firefox hienosti ja samoin F-securekin. Mikähän ihmeen kytky noillakin oli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liittyy ehkä vähän etäisesti otsikon aiheeseen (tai sitten ei...), mutta milläs näkee helposti ladatun nettisivun koon?

Tuli vaan mieleen, kun tuossa toisessa ketjussa keskusteltiin onboard-nettiyhteydestä ja sen hinnoista ja tuossa wanhan E51:n selaimessa juoksee kB:t ja MB:t näytössä sivua ladattaessa; en ole PC:n selaimissa huomannut vastaavaa ominaisuutta (tai osannut hakea... :-[) eikä sille nyt nopealla kiinteähintaisella yhteydellä ehkä niin ole tarvettakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään