Guest teemuv

Firefoxista kysyttävää, liittyy käyttöön

141 viestiä aiheessa

moi

Olen käyttänyt Firefoxia siitä lähtien kun Windows XP:n koneelle ensi kertaa asensin.

Joka kerta kun olen Firefoxin asentanut ja käyttänyt sitä muutaman kuukauden niin tämä alkaa yhdellä käyttökerralla sekoilemaan ja sitten pitää Firefox käynnistää uudelleen.

Sitten tuleekin sellainen profiilin valinta ikkuna. Installoinin yhteydessä tämä ilmeisesti tekee sellaisen default profiiliin. Kun teen uuden profiilin niin kaikki vanhat asetukset ovat kadonneet, adblock, bookmarks yms.

Näitä ei pystynyt mitenkään muuten laittamaan takaisin uuteen profiiliin ellei sitten käsin niitä tietoja kopioi resurssienhallinnasta.

Onneksi ne pystyy käsin kopioimaan sillä muuten joutuu konffaamaan Firefoxin kokonaan uudestaan uudelle profiilille :P Mikäköhän bugi tuo on ? Minulla on kyllä uusin päivitys. Tämä uuden profiilin teko ikkuna on tullut aina kun olen Firefoxin installoinut koneelle, outoa siinä on se että se ikkuna tulee vasta kuukausien käytön jälkeen yht'äkkiä.

Pystyykö tuota uutta profiilia tekemään mitenkään silloin heti kun installoi Firefoxin uudelleen ? Tämä sama ongelma tuli kun installoin Firefoxin uuden päivityksen :P noh onneksi nyt on tehtynä itselle tuo käyttäjä profiili.

Ovatkos muut Firefoxin käyttäjät törmänneet samaan ongelmaan ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Janille: Minullakin on joskus käynyt niin, se johtuu siitä, että vaikka kaikki firefoxin ikkunat on suljettu niin se jää käyntiin taustalle, sulje se tehtävienhallinnasta niin toimii taas.

Ulkopuolisille huom: Tällainen on erittäin harvinaista eikä haittaa selailua. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä vinkkejä Tuomas, thänks vaan. Miten mahtaa olla seuraavan asian kanssa? Saako selaimen tilariviin mitenkään näkyviin sivuston osoitetta kun menee hiirellä linkin päälle vrt. IE? Olisi tietyssä tekemässäni jutussa näppärä...

"AllInOne Gestures"-laajennuksessa on [ x ] Link tooltips -optio mikä näyttää linkin osoitteen ja muuta tietoa kun painaa shiftiä ja vie hiiren linkin päälle.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on ollut. Nimittäin jos kuvia on paljon, ja ne on linkitetty toiselta servulta, niin osa kuvista saattaa jäädä lataamatta. Sitten kun painaa päivitystä, niin ehkä yksi kuva saattaa latautua lisää, mutta kaikkia ei saa mitenkään näkyviin. :P

Tuo "näytä kuva" toimii joskus harvoin, mutta yleensä se antaa errorin: "The image xxxxxxxxxx cannot be displayed, because it contains errors. IE:llä sitten kuitenkin lataa kaikki kuvat... En kyllä varmasti siirry takaisin siihen. :P

Jussi ja Juho!

Onko selvinnyt. Itselläni auttoi tuohon ongelmaan ruksi pois kohdasta Työkalut -> Asetukset -> Sivutoiminnot -> ainoastaan sivuston palvelimelta (olettaen että sulla on ruksi kohdassa "Lataa kuvat".

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jussi ja Juho!

Onko selvinnyt. Itselläni auttoi tuohon ongelmaan ruksi pois kohdasta Työkalut -> Asetukset -> Sivutoiminnot -> ainoastaan sivuston palvelimelta (olettaen että sulla on ruksi kohdassa "Lataa kuvat".

Toni

Eipä ole esiintynyt jostain syystä hetkeen, en tosin ole myöskään katsellut paljoa noita kuvankaappauksia ym.

Mutta tuo ruksi on kyllä tiedossa, ei vaikuta tähän ongelmaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän tämä virheilmoitus on ? Tulee kun painaa Airlinersnetissä search nappia :P

[ Attachment removed / expired ]

Enpäs ole tuota virhettä aikaisemmin nähnyt.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän tämä virheilmoitus on ? Tulee kun painaa Airlinersnetissä search nappia :P

"Airliners.net on rikki" - serveri palautti tyhjän sivun.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Airliners.net on rikki" - serveri palautti tyhjän sivun.

//Tuomas

katos kerpele niinpäs onkin. Nyt ei pääse edes etusivulle :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää tulikettu-onkelmia. Kuinka selaimelle saa kerrottua, että linkit avataan välilehdille, ei uuteen ikkunaan? Asetukset kohdasta ei ollut apua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asetuksissa on tuolle oma täppä, tai sitten voit painaa ctrl-näppäintä pohjassa klikatessasi linkkiä tai kolmas vaihtoehto on klikata linkkiä hiiren rullalla.

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Lisää tulikettu-onkelmia. Kuinka selaimelle saa kerrottua, että linkit avataan välilehdille, ei uuteen ikkunaan? Asetukset kohdasta ei ollut apua.
Jos linkki on suunniteltu avautumaan uudessa ikkunassa, saat sen silti uuteen tabiin klikkaamalla linkistä joko hiiresi keskipainikkeella tai klikkaamalla linkistä Ctrl-näppäin pohjassa, ellei kyse ole javascript-linkistä.

Edit: Olenpas hidas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asetuksissa on tuolle oma täppä, tai sitten voit painaa ctrl-näppäintä pohjassa klikatessasi linkkiä tai kolmas vaihtoehto on klikata linkkiä hiiren rullalla.

Antti

Ei ole löytynyt sitä vipua. Mistä sieltä se löytyy. Olen kokeillut välilehti-jotain nappeja, mutta ei ole löytynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataa tabbrowser extensions

Asiasta kukkaruukkuun: Onko jostain saatavilla pluginia millä saisi SMIL:n toimimaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistutetaan hieman porukkaa että päivitelkää myös tätä Firefoxia kun on alkanut löytymään aukkoja. Nyt mennään virallisesti versiossa 1.0.3 ja versio 1.0.4 on beta testauksessa.

http://digg.com/software/Mozilla_Firefox_1.0.4_Beta

Ärsyttävää tämä, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää ja varsin kivuton operaatio. Kuitenkin kannattaa muistaa selaimen sulkeminen ennen uuden version asentamista (tuo kun ei taida asentaa erillistä päivitystä vaan saman tien koko hoidon uusiksi), sillä muuten tulee ongelmia. Nimim. Kokemusta on.

Ja F-Secure kysyy nykyisin aina uudestaan kun kone on buutattu ja tulikettua availen, että päästetäänkö muuttunut sovellus nettiin. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja F-Secure kysyy nykyisin aina uudestaan kun kone on buutattu ja tulikettua availen, että päästetäänkö muuttunut sovellus nettiin. :P

Pistä ruksi ruutuun, että tästä sovelluksesta ei tarvitse enää kysyä, ennen kuin painat hyväksymisnappia. Sitten se kysyy uudestaan vasta kun ohjelmatiedosto seuraavan kerran muuttuu joko päivityksen tai viruksen muuttamana (jälkimmäinen on syy tähän kyselyyn).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistä ruksi ruutuun, että tästä sovelluksesta ei tarvitse enää kysyä, ennen kuin painat hyväksymisnappia. Sitten se kysyy uudestaan vasta kun ohjelmatiedosto seuraavan kerran muuttuu joko päivityksen tai viruksen muuttamana (jälkimmäinen on syy tähän kyselyyn).

:P Esa, en minä nyt sentään näin tyhmä ole.. ;) Ruksi ollut ruudussa ties kuinka monta kertaa, ja olen myös laittanut nuo asetukset suoraan F-Securen kautta, mutta ei auta. Kysyin aiemmin samaan ongelmaan apua heitin omalta tekniselta tuelta, ja käskivät asentamaan uudestaan. Sen aikaiset ohjelmat tuo alkoikin muistaa, mutta aina jonkin ohjelman päivityksen yhteydessä tuo kyseleminen alkaa taas uudestaan. FS muistaa siis nuo sallimiset sen aikaa, kun kone on päällä.

Ja Otto, näin on mutta minäpä en uskonut. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas vaan. Mulla ei ole koskaan kysynyt samasta ohjelmaversiosta enempää kuin kerran, vaikka on reilu 40 konetta ja etenkin toiminnanohjauksen ohjelmatiedostot päivittyvät tiuhaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas vaan. Mulla ei ole koskaan kysynyt samasta ohjelmaversiosta enempää kuin kerran, vaikka on reilu 40 konetta ja etenkin toiminnanohjauksen ohjelmatiedostot päivittyvät tiuhaan.

Homma alkoi SP2:n asennuksen jälkeen, ja tosiaan kaiken F-Secureen liittyvän poistin ennen uudelleen asennusta. Ainoa asia, jonka SP2 on mun koneessani sotkenut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lienee kyseessä satunnaisnyrjähdys rekisterissä. Kyllä mullakin SP2 on melkein kaikissa koneissa, eikä se vaikuta asiaan. Onhan FSAV tuorein versio? 5.50:llä oli vielä jotain ongelmia SP2:n kanssa, mutta 5.52:lla ja 5.54:llä ei enää. Saattaa olla kyllä eri versionumerointi Internet Securityssa, mulla on tää keskitetysti hallittava yritysversio (Client Security).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään