Veikko Mytty

Kissa Pariisin lennolla

20 viestiä aiheessa

Hain kissan (norjalainen metsäkissa) Pariisista päivävisiitillä la 14.12. Täytyy kiittää Finnairia lennosta ja kuinka hyvin ne ottivat huomioon kissan paluulennolla AY874.(A-321) Kävivät katsomassa kissaa ja nimittivät spesiaalimatkustajaksi lennolla!Samoin osa matkustajista kiinnostui kissasta:(kuvaa en nyt saanut laitettua)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole eläimen kuljettamisesta lentokoneessa kokemuksia, niin miten kissa tai muut eläimet mahtavat suhtautua paineistukseen. Onko kenelläkään kokemuksia miten eläimet tähän suhtautuvat? Ovatko rauhattomia tai ääntelevätkö normaalia enemmän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieleen jäänyt lehtijuttu opaskoiran kanssa usein lentävästä amerikkalaisesta näkövammaisesta, koira kuulemma tottui matkustamiseen nopeasti, asetteli itsensä mukavasti jalkatilaan ja veteli hirsiä jo ennen kuin oltiin ilmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kissanpentu oli rauhallinen lennolla. Ei naukunut yhtään. Välillä vähän nukkui. Silittäessä kyllä kehräsi kovin. Paineistukseen en osaa sanoa, miten vaikutti kissaan.Kiinalaisia matkustajia (joita oli aika paljon lennolla) ihmetytti vaan kovasti kissa matkustamossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun pienempi koira on lentänyt useita kertoja matkustamossa eikä ole reagoinut paineistukseen oikeastaan mitenkään. On vaan (kuten automatkoillakin, silloin tosin isommassa häkissa) nukkunut penkin alla olleessa kuljetuskassissaan koko matkan. Kumpikin koira on myös selvinnyt ruumassa matkustamisesta, isompi useitakin kertoja ilman traumoja. En ole kuullut, että paineistukseen olisi kenenkään eläin reagoinut. Muuten taas jos on sen tyyppinen luonne, että stressaa vieraista asioista, voi toki lentomatkustaminen olla hermostuttavaa, mutta tuntemani koirat ovat kyllä olleet ketään häiritsemättä ja luultavasti suurin osa matkustajista ei ole ollut edes tietoisia matkustamossa kulkevista eläimistä.

Enemmän kuin kerran on koneesta poistuessa joku lentoemo todennut, että ainiin meillä oli koirakin kyydissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinalaisia matkustajia (joita oli aika paljon lennolla) ihmetytti vaan kovasti kissa matkustamossa.

Niillä oli vain nälkä ja ihmettelivät että itsekö täällä pitää ruoka pyydystää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös jokin aika sitten löydetty jostain kiinalaisen lentoyhtön koneesta kokonainen rottaperhe. Tuossahan hyvä, ja luontoystävällinen torjuntakeino moisille salamatkustajille. Eipä ole varmasti tuon vihreämpää konstia rottajahtiin.  ;D

Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen lentänyt  parisataa lentoa Tanskandoggi kesnapiipperon takapenkillä, olen pyrkinyt välttämään nopeita isoja korkeudenmuutoksia, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja matkustaja on joko katsellut maisemia tai vetänyt hirsiä. Edes moottorihäiriö ei saanut tuota matkustajaa rauhattomaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen lentänyt  parisataa lentoa Tanskandoggi kesnapiipperon takapenkillä, olen pyrkinyt välttämään nopeita isoja korkeudenmuutoksia, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja matkustaja on joko katsellut maisemia tai vetänyt hirsiä. Edes moottorihäiriö ei saanut tuota matkustajaa rauhattomaksi.

Mites se engine failure checklistan "passenger briefing"-kohta sujui? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites se engine failure checklistan "passenger briefing"-kohta sujui? :)

Oikein hyvin, dogin lentokokemuksen myötä hän osasi chekkilistan ulkoa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän mahtaa tapahtua, mikäli joku matkustajista on oikeasti vakavasti allerginen eläimille?

Millä toimenpiteellä voidaan kummatkin, sekä elikko että allerginen matkustaja, ottaa kyytiin vai jääkö jompikumpi pois vai meneekö toinen ruumaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän mahtaa tapahtua, mikäli joku matkustajista on oikeasti vakavasti allerginen eläimille?

Millä toimenpiteellä voidaan kummatkin, sekä elikko että allerginen matkustaja, ottaa kyytiin vai jääkö jompikumpi pois vai meneekö toinen ruumaan?

http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/special-services-health/allergies-special-dietary-needs

Eläinallergiasta kannattaa aina mainita jo lentoa varatessa. Jos allerginen henkilö on varannut lipun tietylle lennolle, lento voidaan sulkea kissojen tai koirien kanssa matkustavien varauksilta. Jos taas kissa tai koira on jo ilmoitettu lennolle, allergiselle henkilölle voidaan suositella toista lentovuoroa. Hyvän ilmastoinnin ansiosta eläinallergeeneille altistuminen on kuitenkin vähäistä lentokoneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse eläinystävä ja kaksikin kissaa kotona, useimmiten minun sängyssä yrittävät viettää aikaansa.Kuitenkin olen sitä mieltä että ensin ihmiset ja sitten elikot, ja joo olen maalaispoika ja elikoita nähnny koko ikäni tietyin poikkeuksin, eli asustellut joskus suurkaupungissakin, silti.

Naurattaa kun sedät ja tädit hipsuttelevat HÄN sylissä ettei tassut kastu, heinäntekojärki hyvinkin kaukana ja sitä kuitenkin tarvittaisiin tässäkin maassa, ja paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahasti allergiset eivät tarvitse olla edes samassa tilassa eläimen kanssa, riittää kun lähellä olevalla kaverilla on "eläimelliset" vaatteet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse eläinystävä ja kaksikin kissaa kotona, useimmiten minun sängyssä yrittävät viettää aikaansa.Kuitenkin olen sitä mieltä että ensin ihmiset ja sitten elikot, ja joo olen maalaispoika ja elikoita nähnny koko ikäni tietyin poikkeuksin, eli asustellut joskus suurkaupungissakin, silti.

Naurattaa kun sedät ja tädit hipsuttelevat HÄN sylissä ettei tassut kastu, heinäntekojärki hyvinkin kaukana ja sitä kuitenkin tarvittaisiin tässäkin maassa, ja paljon.

Todellakin aamen tälle!!  :thmbup:  :thmbup:

Meilläkin asuu kaks kissaa ja emännän piski, mutta paikkansa niillä on. Ei missään tapauksessa ihmisten edelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokentällä tuli juuri mieleen kuinka onnellisia piskejä ovat nuo tullin koirat, tarjolla on fyysistä aktiviteetttia isännän kanssa ja koiran tärkein väline kuono  saa hommia. Niin monet koirat kököttävät passiivisena yksin kotona pitkän päivät ja saavat helposti aivan liian vähän liikuntaa. Ja sitten ihmetellään kun "ongelmakoira" pistää kotona sohvan silpuksi tms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lentokentällä tuli juuri mieleen kuinka onnellisia piskejä ovat nuo tullin koirat, tarjolla on fyysistä aktiviteetttia isännän kanssa ja koiran tärkein väline kuono  saa hommia. Niin monet koirat kököttävät passiivisena yksin kotona pitkän päivät ja saavat helposti aivan liian vähän liikuntaa. Ja sitten ihmetellään kun "ongelmakoira" pistää kotona sohvan silpuksi tms.

Ja sitten nama samat puudelinomistajat kauhistelevat, kun koiria kaytetaan kauheaan tyontekoon ja miten niiden on haisteltava kolaa saannollisin valiajoin kun ovat raukat niin koukussa jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tapauksessa kissa oli ilmoitettu lennolle. Finnair varasi myös paikan 33A paluulennolle . Tieto tuli sähköpostiin, että kaikki on ok.

Ja kissa matkustamossa.!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään