Sakari Kuosmanen

Upset Recovery Koulutuskone SUIO:lle

219 viestiä aiheessa

Olisi tosiaan noloa hukata ainoa ilmailun urheiluopisto ja jo Jämiltä lähtenyt historia nyt. Hommat selviksi ja eteenpäin!

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko siis tämä putiikki toiminut yhden henkilön varassa? Aamutelkkarissa alan asiantuntijat kertoivat että muutaman miljuunan kioskin ylläpitoon riittää suomessa useitakin johtajia?

Voimmeko olettaa että koko suomen urheiluilmailu loppuu yhden henkilön hetkelliseen poistumiseen, entäs nämä kultaiset **puristukset, eiköhän tunteet ja kaverisuhteet nyt kuitenkin jyllää eli joku sanoi joskus, kissa, tuo mainio...... jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko siis tämä putiikki toiminut yhden henkilön varassa? Aamutelkkarissa alan asiantuntijat kertoivat että muutaman miljuunan kioskin ylläpitoon riittää suomessa useitakin johtajia?

Voimmeko olettaa että koko suomen urheiluilmailu loppuu yhden henkilön hetkelliseen poistumiseen, entäs nämä kultaiset **puristukset, eiköhän tunteet ja kaverisuhteet nyt kuitenkin jyllää eli joku sanoi joskus, kissa, tuo mainio...... jne.

Ootko tutustunut SUIO:n käytännön toimintaan??... Sielä toimari ei ollut kyllä mikään johtaja, vaan jokapaikan höylä, joka teki ympäripyöreitä päiviä.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko siis tämä putiikki toiminut yhden henkilön varassa?

Aika moni koulutuslupa perustuu siihen, että siinä on joku tietty henkilö vastuullisessa asemassa.

Toisekseen tässä olis isot kisat järjestettävänä. Jospa napataan sitä johtamaan liitosta vaikkapa sama jengi joka veti läpi Oripään kisat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkä käy sille kaikelle muulle arvokkaale toiminalle kun SUIO:n rakentava voima on nyt poissa pelistä.

Resurssit sielä ei ole ollut tähänkään asti hyvät, nyt huonommat...

Onko se joidenkin manaama konkurssi nyt sitten ajankohtainen - toivotavasti ei.

Voimia heille jotka nyt pitävät putiikkia pystyssä!!!

-Juha

Sil:n hallitusta ei ole kiinnostanut miten sen 80% omistama SUIO on toiminut. Nyt on varmaan herätty ja kovimmat saneeraajat aloittavat huseerata SUIO:ssa. Eiköhän tämä aika rankalla kädellä hoidella: tyyliin SIL SHOP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SUIO:n vakituisten työntekijöiden määrä on nyt tipahtanut vuoden aikana neljästä kahteen - pakko sen jossain on näkyä.

Harrasteilmailussahan Sakun porukka oli ylipäätänsä ainut jotka kehittivät harrasteilmailua päätoimisesti *), nyt se vähäkin vähenee.

SUIO-G on ollut resurssi pulasssa jo pitkään, eikä ole toiminut kunnolla, kurssit toimivat osittain vapaehtois voimin.

Yks mies merkitsee paljon....

Toisaalta - mulla ei ole tietoa siitä mitä kulisin takana on tapahtunut - enkä välitäkkään. Niihin on asiaan kuuluvat ihmiset ottanut nyt kantaa ja heidän päätöstään arvostellaan sitten taas asiaankuluvien ihmisten toimesta SIL:n yleiskokouksessa...

Toivon että tää ilmailuväen keskinäinen eripura loppus nyt tähän!!!

-Juha

EDIT *) ehkä hiukan purjelentäjän hattu päässä sanottu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika moni koulutuslupa perustuu siihen, että siinä on joku tietty henkilö vastuullisessa asemassa.

Toisekseen tässä olis isot kisat järjestettävänä. Jospa napataan sitä johtamaan liitosta vaikkapa sama jengi joka veti läpi Oripään kisat.

Näinhän tuo vissiin menee, itselläni joskus ollut koulutuslupia joihinkin hommiin, vastuu yhdellä mutta käytännössä useampikin hoitaa homman ja vastuuhenkilö sitten löysässä hirressä vai miten tuo järjestö ja politiikkapuolella sanotaankin.

Otatte Hannan koska oli ainoa kelvollinen eurooppapuolella jos kirjoitettuun on uskominen.

Jos oikeasti on ollut yhden henkilön kannossa suomen urheiluilmailun opetus niin oikeasti ihmettelen, Jorman ulostuloa ihmettelen myös kuten sinunkin Jouni.

Aikansa kutakin sanoi joku mutta tänä päinä ei enään toimi tuollaiset sovitaanko jutut, joku siellä vetää kurpitsat sieraimiin ja aloittaa tuon hirren rakentelun.

Näillä miehistöillä vaikkeivät ilmailijoita olekkaan tapahtui tämä, varmaankin jos ilmailijat olisivat kyseessä ei ole mitään vai onko oikeilla ilmailun harrastajilla selkärankaa tehdä jotain.

Hauskaa kevättä kuitenkin, meni miten vain.

Ehkä näistä pikkuhiljaa alkaa tämä puhdistus sano....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos oikeasti on ollut yhden henkilön kannossa suomen urheiluilmailun opetus niin oikeasti ihmettelen, Jorman ulostuloa ihmettelen myös kuten sinunkin Jouni.

Aikansa kutakin sanoi joku mutta tänä päinä ei enään toimi tuollaiset sovitaanko jutut, joku siellä vetää kurpitsat sieraimiin ja aloittaa tuon hirren rakentelun.

Näillä miehistöillä vaikkeivät ilmailijoita olekkaan tapahtui tämä, varmaankin jos ilmailijat olisivat kyseessä ei ole mitään vai onko oikeilla ilmailun harrastajilla selkärankaa tehdä jotain.

Tehdäänkö kuitenkin tässä selväksi se, että en väitettyä suhmurointia kannata missään muodossa. Tässä on aiemminkin yritetty laittaa näitä sanoja suuhuni, mutta ei kyllä ole missään mielessä minun vikani, jos sinä muiden ohessa teette melko hätäisiä ja yksioikoisia johtopäätöksiä. Olen ottanut tässä kantaa yksinomaan siihen, mitä Saku on saanut aikaan harrasteilmailun saralla.

Toisekseen, kyllä kansalainen on syytön, kunnes toisin todistetaan. Joskus on jopa syytä epäillä, ovatko tuomiotkaan oikeita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus on jopa syytä epäillä, ovatko tuomiotkaan oikeita...

Sanattomaksi melkein vetää tälläinen sinisilmäisyys! Kaikki oireet ovat jatkuvasti näkyvillä, niistä on puhuttu vuosia. Sitten kun asiat tulevat julkisiksi, uskovien on vaikea uskoa totuutta. Tästä symptoomasta on tehty useita loistavia elokuvia. Katsokaa joskus kokonaan esimerkiksi Der Untergang (suom. Perikato), muutakin kuin se Youtubeen monistettu karttapätkä. Mitä me nyt tehdään? Mitä Führer olisi halunnut? Oikeuden tuomiokin on ilmeisesti väärä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanattomaksi melkein vetää tälläinen sinisilmäisyys! Kaikki oireet ovat jatkuvasti näkyvillä, niistä on puhuttu vuosia. Sitten kun asiat tulevat julkisiksi, uskovien on vaikea uskoa totuutta. Tästä symptoomasta on tehty useita loistavia elokuvia. Katsokaa joskus kokonaan esimerkiksi Der Untergang (suom. Perikato), muutakin kuin se Youtubeen monistettu karttapätkä. Mitä me nyt tehdään? Mitä Führer olisi halunnut? Oikeuden tuomiokin on ilmeisesti väärä....

Sanattomaksi melkein vetää tällainen lukutaidottomuus! Mahdoitko tietää mihin jo tehtyyn rikosoikeudelliseen päätökseen tässä viittasin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanattomaksi melkein vetää tällainen lukutaidottomuus! Mahdoitko tietää mihin jo tehtyyn rikosoikeudelliseen päätökseen tässä viittasin?

R91/228?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en todellakaan! Mitä ihmettä oikein ajattelet? Eri henkilöstäkin on kyse.

Ja meidän muiden palstan lukijoiden pitäisi ymmärtää tästä mitä? Laita diaarinumero niin yritetään ymmärtää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja meidän muiden palstan lukijoiden pitäisi ymmärtää tästä mitä? Laita diaarinumero niin yritetään ymmärtää.

Voi, en minä tiedä diaarinumeroa, enkä kaipaa tässä kohtaa sinun, enkä kenenkään muun ymmärrystä. Se oli sivuseikka, kommentti eräälle palstan toiselle lukijalle ja sen takia pienellä. Takerrut nyt lillukanvarsikirjaimiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

..sivuseikka, kommentti eräälle palstan toiselle lukijalle ja sen takia pienellä.

Aikuisena miehenä ymmärrän toki julkisen syytöksesi lukutaidottomuudesta kommentista, jonka olet heittänyt "eräälle palstan toiselle lukijalle".

Minulla on 1. luokan medikaali ja **** voimassa. Jos sitä FCL3:sta lukee oikein lukutikun kanssa, luuletko että minulle olisi saattanut tulla joku raportointivelvollisuus tämän viestinvaihdon perusteella?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikuisena miehenä ymmärrän toki julkisen syytöksesi lukutaidottomuudesta kommentista, jonka olet heittänyt "eräälle palstan toiselle lukijalle".

Minulla on 1. luokan medikaali ja **** voimassa. Jos sitä FCL3:sta lukee oikein lukutikun kanssa, luuletko että minulle olisi saattanut tulla joku raportointivelvollisuus tämän viestinvaihdon perusteella?

Pistä ihmeessä, jos sitä epäilet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tehdäänkö kuitenkin tässä selväksi se, että en väitettyä suhmurointia kannata missään muodossa.

Joskus on jopa syytä epäillä, ovatko tuomiotkaan oikeita...

Palataan vähän taaksepäin. Melkein on varmaa, että:

1. Suhmuroitu on.

2. Toimitusjohtaja SK on ollut suhmuroimassa

3. Toimitusjohtaja SK on saanut potkut

4. Kaikki tilihommat ei ehkä ole ihan tip-top

Edelleenkö olet sitä mieltä, että Saku on vaan ajojahdin uhri?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Pekka Ahola", väitit myös SK:n korjauttavan omaa Falkeaan opiston kursseilla. Vedit väitteen takaisin ja kerroit saaneesi väärää tietoa "yksityisviesteissä". Onko tietolähde kaikille väitteillesi sama hevosmiesten tietotoimisto? Olisiko aika kertoa kuka sinulle näitä "yksityisviestejä" lähettelee, ja miksi julkaiset niitä tällä nimimerkillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleenkö olet sitä mieltä, että Saku on vaan ajojahdin uhri?

Ei kun en pidä tästä asettelusta, jossa

- melkein varmasti Saku on syyllinen ja asiaa puidaan julkisella nettipalstalla varmana tietona. Edes murha.infossa ole tällaista ehdottoman varmaa asiantuntemusta saatavilla ja siellä on mielestäni ihmisiä, joita tulis hoitaa muualla kuin avohoidossa.

- asiallisetkin ilmailun edistämistä ajaneet toimet halutaan saada näyttämään suhmuroinnilta (hei, oikeasti nämä jutut alkaa olla foliohattuasteella).

- Räyskälässä saattaa olla mafia, mutta itse siihen kuulumattomana olen silti päässyt nauttimaan näistä yhteishyvistä - DuoDiscuksella on lennetty, konevuokra ja hinauslippu on maksettu. Samaa ihmettelevät muutkin rivi-ilmailijat, jotka ovat maksaneet koneiden käytöstä. Ilman SUIOn toimia niitä ei edes olisi maassa. Tai Jacassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Sakun syyllisyyteen oli melko vahvat aihetodisteet olemassa. Joskus niistä voi muodostaa ihan riittävän tilannekuvan. "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck..."

-Minä olen kommentoinut lähinnä tätä URT-projektia, joka on juurikin sitä suhmurointia. Lisäksi olen ottanut kantaa siihen, että julkista avustusta nauttivan toimijan tulee olla rahankäytössään avoin. SUIO itse on saanut toimintansa näyttämään suhmuroinnilta.

-Kuten Peter aiemmin sanoi, velka/avustusrahalla kun hommaillaan halleja ja koneita sun muuta, sillä päästään kyllä ilmailijoiden suosioon. Minä yritän ajatella asiaa laajemmasta näkökulmasta. Onko yleisilmailun maineelle hyväksi tämänlainen selvittely ja julkisen rahan väärinkäyttö?

Selvittely selvästi on ollut aiheellista, sen verta vikkelästi SK sai monoa, ja sen verta katkerasti hän täällä avautui heti tämän jälkeen. Mainitsipa hän minutkin nimeltä. Jos kommentointini on vaikuttanut asian yleiseen tietoisuuteen saattamiseen, olen tästä ihan aidosti ylpeä.

- melkein varmasti Saku on syyllinen ja asiaa puidaan julkisella nettipalstalla varmana tietona. Edes murha.infossa ole tällaista ehdottoman varmaa asiantuntemusta saatavilla ja siellä on mielestäni ihmisiä, joita tulis hoitaa muualla kuin avohoidossa.

- asiallisetkin ilmailun edistämistä ajaneet toimet halutaan saada näyttämään suhmuroinnilta (hei, oikeasti nämä jutut alkaa olla foliohattuasteella).

- Räyskälässä saattaa olla mafia, mutta itse siihen kuulumattomana olen silti päässyt nauttimaan näistä yhteishyvistä - DuoDiscuksella on lennetty, konevuokra ja hinauslippu on maksettu. Samaa ihmettelevät muutkin rivi-ilmailijat, jotka ovat maksaneet koneiden käytöstä. Ilman SUIOn toimia niitä ei edes olisi maassa. Tai Jacassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Sakun syyllisyyteen oli melko vahvat aihetodisteet olemassa. Joskus niistä voi muodostaa ihan riittävän tilannekuvan. "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck..."

Minusta meillä on oikeuslaitos tätä varten. Ihmettelen, jos Saku ei nosta herjauskannetta aiheesta.

-Minä olen kommentoinut lähinnä tätä URT-projektia, joka on juurikin sitä suhmurointia. Lisäksi olen ottanut kantaa siihen, että julkista avustusta nauttivan toimijan tulee olla rahankäytössään avoin. SUIO itse on saanut toimintansa näyttämään suhmuroinnilta.

Ehkä. Siitä huolimatta moni ilmailukerho Suomessa lentää yhtä kalliilla koneella samoilla parametreilla paljon pienemmillä lentomaksuilla. Voipi olla suhmurointia tai tyhmyyttä, mutta näin kuitenkin tapahtuu.

-Kuten Peter aiemmin sanoi, velka/avustusrahalla kun hommaillaan halleja ja koneita sun muuta, sillä päästään kyllä ilmailijoiden suosioon. Minä yritän ajatella asiaa laajemmasta näkökulmasta. Onko yleisilmailun maineelle hyväksi tämänlainen selvittely ja julkisen rahan väärinkäyttö?

Ihmettelen vaan, että miksi ilmailun kohdalla julkisen avustuksen käyttö ei yhtäkkiä olekaan sallittua? Pitäiskö tehdä jotain pienimuotoista, kuten ostella Hyttysen rakennussarjoja, uusia opetusmateriaalia tai painattaa veikeitä tarroja? Jos Räyskälän hallia puit, niin pitihän SUIOn hommata itselleen asialliset huoltotilat, jos se aikoisi hoitaa F-organisaation tehtäviä. Ja Pohjoismaiden suurimman purjelentokeskuksen tähänastiset huoltotilat ovat olleet todelal hikiset. Suurimman osan hallistahan omistaa muut tahot. Omasta näkökulmasta tässä on tehty juuri oikeantyyppisiä ratkaisuja oikeaan tarpeeseen.

Mitä niillä avustusrahoilla sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä?

Selvittely selvästi on ollut aiheellista, sen verta vikkelästi SK sai monoa, ja sen verta katkerasti hän täällä avautui heti tämän jälkeen. Mainitsipa hän minutkin nimeltä. Jos kommentointini on vaikuttanut asian yleiseen tietoisuuteen saattamiseen, olen tästä ihan aidosti ylpeä.

Kiva, että sinulla on vakaa usko Ilmailuliiton päätösten erehtymättömyyteen. Pidä toi juttu, mä oon nimittäin sen uskon kadottanut tyystin viime vuosien kokemuksen perusteella. Saku ei todellakaan ole ainoa, joka sinut on keskusteluissa maininnut nimeltä. Puolenkymmentä ihmistä uskoo jopa ettet ole luonnollinen henkilö lainkaan.  Jokatapauksessa olet melkoinen julkkis rapakon tällä puolen ilmailupiireissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

- Räyskälässä saattaa olla mafia, mutta itse siihen kuulumattomana olen silti päässyt nauttimaan näistä yhteishyvistä...

Määrittelit juuri Mafian...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Määrittelit juuri Mafian...

No sitten siihen mafiaan kuuluu melkoinen osa suomalaisesta aktiivipurjelentäjäkaartista. Niillä pääsee lentämään, kun maksaa koneen vuokran ja on saanut asianmukaisen perehdytyksen konetyyppiin. Mikä tässä on sitä mafiajuttua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saku ei todellakaan ole ainoa, joka sinut on keskusteluissa maininnut nimeltä. Puolenkymmentä ihmistä uskoo jopa ettet ole luonnollinen henkilö lainkaan.  Jokatapauksessa olet melkoinen julkkis rapakon tällä puolen ilmailupiireissä.

Niin tuota öh...

Enemmän kuin puolenkymmentä ihmistä uskoo vaikka mihin: http://www.dhmo.org

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, nyt kannattaa taas painaa vähän jarrupoljinta näiden herjauskannejuttujen osalta.

"1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka"

Vielä kukaan ei ole voinut esittämiäni "tietoja" tai "vihjauksia" osoittaa valheellisiksi.

Ilmailukerhon lentotouhuista olen antanut kertoa itselleni, että koneiden käyttöaste on reilusti yli 100 tuntia vuodessa. Lisäksi ne ovat paljon vapaammin saatavilla kuin kaupallisen toimijan jossain Räyskälässä tms ylläpitämä taitolentokelpoinen (ehkä kannuspyörä?)kone.

Lisäksi etkai sinäkään nyt ihan tosissasi voi ottaa ko. projektin budjettia, se oli täysin hatusta tempaistu joka osoittaa jos ei muuta niin ainakin harkitsemattomuutta sen julkisen rahan käytössä. Lisäksi Peter ihan aiheellisesti esitti huolenaiheensa siitä, mistä se loppuraha siihen hankintaan saadaan.

Ei avustusten käyttämisessä ole mitään väärää, en minä niin ole missään sanonut. Niiden käytön vain pitää olla avointa ja kestää kriittistäkin tarkastelua. Tähän asti joka ikisen kiven, jota täällä on käännetty, alta on paljastunut juurikin sitä suhmurointia.

En minä missään ole sanonut, että pidän Ilmailuliiton toimintaa erehtymättömänä. Mutta selvästi asialle ainakin yritetään tehdä jotakin. Näkee noista talouden tunnusluvuista sokea otsallaankin, että asialle pitää tehdä jotain ja mielummin heti.

Kerro ihmeessä, kenen alter egoksi minua ne puolenkymmentä ihmistä luulevat. Foliohattuilijat ovat hauskaa väkeä!

Minusta meillä on oikeuslaitos tätä varten. Ihmettelen, jos Saku ei nosta herjauskannetta aiheesta.

Ehkä. Siitä huolimatta moni ilmailukerho Suomessa lentää yhtä kalliilla koneella samoilla parametreilla paljon pienemmillä lentomaksuilla. Voipi olla suhmurointia tai tyhmyyttä, mutta näin kuitenkin tapahtuu.

Ihmettelen vaan, että miksi ilmailun kohdalla julkisen avustuksen käyttö ei yhtäkkiä olekaan sallittua? Pitäiskö tehdä jotain pienimuotoista, kuten ostella Hyttysen rakennussarjoja, uusia opetusmateriaalia tai painattaa veikeitä tarroja? Jos Räyskälän hallia puit, niin pitihän SUIOn hommata itselleen asialliset huoltotilat, jos se aikoisi hoitaa F-organisaation tehtäviä. Ja Pohjoismaiden suurimman purjelentokeskuksen tähänastiset huoltotilat ovat olleet todelal hikiset. Suurimman osan hallistahan omistaa muut tahot. Omasta näkökulmasta tässä on tehty juuri oikeantyyppisiä ratkaisuja oikeaan tarpeeseen.

Mitä niillä avustusrahoilla sinun mielestäsi olisi pitänyt tehdä?

Kiva, että sinulla on vakaa usko Ilmailuliiton päätösten erehtymättömyyteen. Pidä toi juttu, mä oon nimittäin sen uskon kadottanut tyystin viime vuosien kokemuksen perusteella. Saku ei todellakaan ole ainoa, joka sinut on keskusteluissa maininnut nimeltä. Puolenkymmentä ihmistä uskoo jopa ettet ole luonnollinen henkilö lainkaan.  Jokatapauksessa olet melkoinen julkkis rapakon tällä puolen ilmailupiireissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään