Esa Sairio

Sähköpostijutut talteen?

7 viestiä aiheessa

Minulla on Windows Live Mail 2011- sähköposti käytössä.

Saako sähköpostiviestejä, jotka olen tallentanut itse sähköpostin tallennuskansioihin, jotenkin jemmaan muualle tietokoneelle ikään kuin varmuuskopioiksi? Nythän ne ovat ainoastaan tuossa yhdessä paikassa.

En nyt tarkoita copy-paste- toimintoa, jolla viestin sisällön saa esim. Word-asiakirjaan.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tokihan varmuuskopiot koko koneen sisällön säännöllisesti, eikös ne sähköpostitkin silloin varmuuskopioidu siinä mukana (ulkoiselle levylle, pilveen tms...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan varmuuskopiot muistitikuille ja toiselle kiintolevylle.

En niinkään tätä kysynyt, vaan sitä miten yksittäisistä sähköpostiviesteistä, jotka ovat tallennuskansioissaan, saa kopiot tietokoneen kiintolevylle esim. Word-muotoon tai mihin tahansa luettavaan muotoon.

Eli miten?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Windows Live Mail 2011- sähköposti käytössä.

Saako sähköpostiviestejä, jotka olen tallentanut itse sähköpostin tallennuskansioihin, jotenkin jemmaan muualle tietokoneelle ikään kuin varmuuskopioiksi? Nythän ne ovat ainoastaan tuossa yhdessä paikassa.

En nyt tarkoita copy-paste- toimintoa, jolla viestin sisällön saa esim. Word-asiakirjaan.

yES

Otan varmuuskopiot muistitikuille ja toiselle kiintolevylle.

En niinkään tätä kysynyt, vaan sitä miten yksittäisistä sähköpostiviesteistä, jotka ovat tallennuskansioissaan, saa kopiot tietokoneen kiintolevylle esim. Word-muotoon tai mihin tahansa luettavaan muotoon.

Eli miten?

yES

wtf, eli mitä??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä en kans ihan ymmärtänyt kysymystä, mutta tulostelen jotain maileja PDF-muotoon. Tähän toimii mainiosti esim CutePDF-niminen softa. Valitse viesti, tulosta ja valitse tulostimeksi CutePDF (tai vastaava)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostan tämän vanhan aiheen esiin, kun minullakin on kysyttävää Windows Live Mail 2011 sähköpostiohjelmasta. Minulla on käytössä muutama sähköpostitili tässä ohjelmassa ja vanhimmat arkistoidut viestit ovat kesäkuulta 2010. Tämä sähköpostiohjelma on aivan hyvä ja toimiva, eli käytän sitä. En ole ottanut koneillani käyttöön Officen Outlookia, vaikka se koneilla onkin.

Missä Live Mailin postit ovat ©: levyllä? Minulla on siis Windows kympin (1607) pohjalla alkuperäinen Windows 7 64-bit. Käsittääkseni postien pitäisi olla: \Users\<käyttäjänimesi Windows 7:ssä>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail kansiossa. Tuollaista kansiota ei kumminkaan ole. Olen käynyt läpi ©: levyltä: Käyttäjät, Program Files, Program Files (x86), sekä Windows kansiot. Sitä Windows Live Mailia ei kumminkaan löydy mistään.

Käytän varmuuskopiointiin Windows kympin omaa varmuuskopiointia, (Varmuuskopioi tiedostohistorian avulla). Se ottaa varmuuskopion tunnin välein ulkoiselle levylle. Pitäisikös tämän varmuuskopioida myös Live Mailin postit oletusasetuksella? Kun katson varmuuskopion FileHistorykansion Datakansiosta, niin siellä ei näy mitään Live Mailiin viittaavaa. Tämän Datakansion koko on läppärissäni nyt 2,91 Gt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään