Kimmo Hantula

Kaasutinkysymys (ei visa)

4 viestiä aiheessa

Kerhomme piipertimen kaasuttimenvaihdossa tuli vastaan uuden kaasuttimen liika innokkuus.

Uudesta osasta johtuen vanha moottori on nuoruutensa voimassa. Mutta nyt moottori ei halua käydä joutokäyntiä.

 

Nyt tarvitsisimme tietoa Marvel Schebler MA-4SPA kaasuttimen joutokäyntiseosruuvin perusasetuksesta.

Ilmeisesti kaikissa MS kaasuttimissa on lähes sama perussäätö, joten kaikki tieto on tervetullutta.

 

Kokeilemalla tämä tietenkin selviäisi, mutta johtuen piperin moottorisuojien rakenteesta saattaisi suojien elinikä tulla tämän poista-säädä-asenna rumban aikana päätökseen.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

---valvomatonta ja revisioimatonta vastausta--

 

Joku pari kierrosta auki... alle neljä kumminkin. Tämä siis vuosien takaisia muistoja.

 

Hyvillä seoksilla pitäisi laihennettaessa kierrosten nousta joku ~50rpm... siis ihan pikkukierroksilla maassa.Pitää laihentaa hitaasti, muuten tommonen pikku nousu jää huomaamatta.

 

Onhan se kaasuläpän stoppariruuvi oikein?

 

Mikäs piiperi, eikö voi käyttää ilman peltejä?Niinhän ne säädetään...

 

Äh, nää on nyt vaikeita enää muistella.Käsi muistais paremmin... :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

---valvomatonta ja revisioimatonta vastausta--

 

Joku pari kierrosta auki... alle neljä kumminkin. Tämä siis vuosien takaisia muistoja.

 

Hyvillä seoksilla pitäisi laihennettaessa kierrosten nousta joku ~50rpm... siis ihan pikkukierroksilla maassa.Pitää laihentaa hitaasti, muuten tommonen pikku nousu jää huomaamatta.

 

Onhan se kaasuläpän stoppariruuvi oikein?

 

Mikäs piiperi, eikö voi käyttää ilman peltejä?Niinhän ne säädetään...

 

Äh, nää on nyt vaikeita enää muistella.Käsi muistais paremmin... :-\

 

Kiitos,

Vanhassa oli noin 4 kierrosta auki, tehdasuudessa kaasarissa oletin ruuvin olevan auki keskimäärin sopivasti. Enkä koskenut tuohon säätöön.

Moottori tällähetkellä käy jotenkin tuon scheblerin tyhjäkäyntipiirin aukkojen 1-3 ollessa auki, eli sen alle 1400 rpm.

Kuitenkin sellainen järkevä raja tehovivulla säädettynä on noin 900rpm eli arvioisin, että silloin aletaan olemaan viimeisen aukon (säädettävä) kohdalla.

Eli joutokäyntiruuvi ei ole vielä säädetty. Eikä mielestäni vielä vaikuta tähän tilanteeseen.

Piiperrin on ihan normaali pystynoukka seropi 28-140 http://www.airliners.net/open.file/409033/L/

Ilman peltejä jos haluais käyttää... vaatisi tukirautoja tilalle, tai potkuri irroituksen.

 

Niin ja alkuperäinen vika kaasarissa oli liian suuri kulutus (O-320 kulutti tunnissa reippaasti yli 40L)

 

Josko joku ammattikoululainen saisi käsiinsä laiteohjeen...

::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep,välähti kans myöhemmin et se hiton keulapala Cherokeessa on yhtenäinen.

:-[

 

Käsi vois ylettyä sieltä nokkatelineen reiästä, hankalaa, mutta on se peltienkin riisuminen työlästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään