Ilkka Mäkelä

Vihaiset matkustajat ryöstivät Ryanairin koneesta viinat, ruoat ja tupakat

12 viestiä aiheessa

Ryanairin lento Marokosta Pariisiin joutui tekemään välilaskun sairastapauksen takia, ja viivästys tarkoitti sitä, että kone ei enää ehtinyt Beauvaisiin tai Orlyyn ennen kenttien sulkeutumista melurajoitusten takia. Kone laskeutui lopulta Nantesiin n. 500 km päähän Pariisista. Tässä vaiheessa koneessa syntyi kapina, osa matkustajista kieltäytyi lähtemästä koneesta ja muutamat matkustajat putsasivat koneesta kaiken myytäväksi tarkoitetun tavaran, mikä irti lähti. Poliisi saapui paikalle liian myöhään estääkseen hässäkän. - Ryanair kuljetti matkustajat lopulta busseilla Pariisiin. Mahdollisista rangaistuksista juttu ei kerro.

 

the plane was forced to land at Nantes airport in the west of France nearly 500km (310 miles) away. The passengers, already fed-up from the delay, were then ready to blow a fuse when they were informed that they would have to spend the night there.

 

The atmosphere quickly became tense and things soon started to turn ugly. Some passengers refused to leave the aircraft, others allegedly stole food, drinks and items offered for sale on the plane, reports said.

 

A baggage handler at Nantes airport denounced the actions of the rebellious passengers saying they showed "almost animal and barbaric behavior towards the plane, the crew and the ground staff."

 

Airport staff were forced to call in the police to keep the peace, but it appears they arrived too late to prevent the sacking of the plane.

 

What followed was “a hostage taking of the aircraft and its crew by a group of unhappy, but especially disrespectful passengers,” Metronews reported. “Cigarettes, food, alcoholic beverages, perfume and anything of value,” were pilfered by a handful of the 170 passengers.

 

http://www.thelocal.fr/20140120/angry-passengers-loot-ryan-air-flight

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä saa mitä tilaa tai kaiku vastaa niinkuin sille huudetaan, ihan miten vain. Vanha kansa on keksinyt näille asioille omat ilmaisunsa jo kauan sitten.

 

Seppo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä saa mitä tilaa tai kaiku vastaa niinkuin sille huudetaan, ihan miten vain.

 

Nyt jää vähän epäselväksi mitä tällä tarkoitat? Tuon uutisen perusteella ei ainakaan voi päätellä, että tilanne olisi syntynyt jotenkin Ryanairin/halpayhtiön takia. Eikö mikä tahansa lentoyhtiö (esim. Finnair) olisi voinut joutua samaan tilanteeseen? Sairastapaus->välilasku->määrkenttä kiinni ->mennään muulle kentälle->matkustajat yöksi sinne tai busseilla määränpäähän. Kai se kapina voisi syntyä minkä tahansa yhtiön koneessa?

 

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän kaikille lentoyhtiöille voi käydä noin. Mutta halpalentoyhtiöt eivät sitoudu tuollaisissa tilanteissa antamaan matkustajille kun lämmintä kättä jos sitäkään. Reittilentoyhtiöt esim: Finnair joutuvat hoitamaan, hotellin, uuden kuljetuksen ja maksamaan vielä korvauksia. Tämä on myöskin yksi syy miksi hinnat ovat niin erilaisia. Siis jos matkustat halpalentoyhtiöllä otat tietoisen riskin eikä sitä kannata valittaa jos käy esimerkiksi noin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän kaikille lentoyhtiöille voi käydä noin. Mutta halpalentoyhtiöt eivät sitoudu tuollaisissa tilanteissa antamaan matkustajille kun lämmintä kättä jos sitäkään. Reittilentoyhtiöt esim: Finnair joutuvat hoitamaan, hotellin, uuden kuljetuksen ja maksamaan vielä korvauksia. Tämä on myöskin yksi syy miksi hinnat ovat niin erilaisia. Siis jos matkustat halpalentoyhtiöllä otat tietoisen riskin eikä sitä kannata valittaa jos käy esimerkiksi noin.

 

Roskaa. EU261 ja "right of care" sitoo myös halpalentoyhtiöitä, ja he noudattavat sitä ihan mukisematta tämmöisissä tilanteissa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki voi olla määräyksiä ja asetuksia vaikka minkälaisista vastuista, mutta kun ei toimi. Itse jäin Madridiin rikkoutuneen koneen vuoksi. Halpalentoyhtiön tiski oli kiinni ja pysyi kiinni. Iberian tiskillä ystävällinen virkailija näki suuresti vaivaa, enkä vielä tänäänkään tiedä, kuka maksoi hotellit ja taksit, mutta kaunis kiitos iberialle. Vastaavaa ei voi sanoa air berlinistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt jää vähän epäselväksi mitä tällä tarkoitat? Tuon uutisen perusteella ei ainakaan voi päätellä, että tilanne olisi syntynyt jotenkin Ryanairin/halpayhtiön takia. Eikö mikä tahansa lentoyhtiö (esim. Finnair) olisi voinut joutua samaan tilanteeseen? Sairastapaus->välilasku->määrkenttä kiinni ->mennään muulle kentälle->matkustajat yöksi sinne tai busseilla määränpäähän. Kai se kapina voisi syntyä minkä tahansa yhtiön koneessa?

 

Juha

 

 

Noh, mahtaisikohan merkitystä kuitenkin olla sillä, että vaihtoehtoina olivat vain Orly ja Beauvais, olisikohan CDG:llä ollut vastaavaa yöksi sulkemista lainkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän kaikille lentoyhtiöille voi käydä noin. Mutta halpalentoyhtiöt eivät sitoudu tuollaisissa tilanteissa antamaan matkustajille kun lämmintä kättä jos sitäkään.

Siis tähän eläimelliseen käytökseen provosoi ilmeisesti itse lentoyhtiö,jonka tuo häiriökäytösasiakas on kuitenkin itse valinnut! Halpisyhtiön asiakasjeppe on ensin ostanut muutaman kympin lennon ja sitten kun jotain odottamatonta sattuu,kaikki ongelmat sysätään toimijan niskaan tietämättä mistään mitään ja ottamatta edes selvää mistä tuo yllätys sitten johtui! Tällaista käytöstä ei niinkään kummeksuisi jossain afrikassa tai etelä-amerikan "pimeissä"valtioissa,mutta että euroopassa. Itse olen aina ollut tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen Ryanilla,mitä jonkun kerran olen sillä lentänyt,se että porukka on enemmän-vähemmän kirjavaa,ei ole isommin haitannut.

EDIT: No,juuri afrikastahan tuo lento oli lähtenytkin,lainaus tuosta Ilkan linkistä:  "The January 11th flight from Rabat, Morocco to Paris’s Beauvais airport"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juha (Klemettinen) pyysi tarkentamaan viestiäni. Tällä välin moni kirjoittaja on jo ottanut kantaa asiaan, mielestäni aivan oikein. Ryanair on itse antanut toiminnallaan tietynlaisen roolimallin, jota nyt Ryanairin roolimallin omaksuneet asiakkaat sitten vastavuoroisesti toteuttavat.

 

Seppo 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki voi olla määräyksiä ja asetuksia vaikka minkälaisista vastuista, mutta kun ei toimi. Itse jäin Madridiin rikkoutuneen koneen vuoksi. Halpalentoyhtiön tiski oli kiinni ja pysyi kiinni. Iberian tiskillä ystävällinen virkailija näki suuresti vaivaa, enkä vielä tänäänkään tiedä, kuka maksoi hotellit ja taksit, mutta kaunis kiitos iberialle. Vastaavaa ei voi sanoa air berlinistä.

 

Melko kyseenalaista, onko airberlin halpalentoyhtiö lainkaan; ainakin se on Oneworld'in jäsen, kuten Iberiakin, mikä ehkä selittää Iberian henkilökunnan halun auttaa. Halpisten mollaamiseen tarina ei oikein kelpaa argumentiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko kyseenalaista, onko airberlin halpalentoyhtiö lainkaan; ainakin se on Oneworld'in jäsen, kuten Iberiakin, mikä ehkä selittää Iberian henkilökunnan halun auttaa. Halpisten mollaamiseen tarina ei oikein kelpaa argumentiksi.

 

Olet oikeassa. Airberlin ei täytä halpalentoyhtiön kriteeriä. Minulle jäi kuitenkin aika "halpa" kokemus airberlinin toiminnasta. Eli yhtiöiden, olivatpa halpalentoyhtiöitä tai ei, toiminnan tasosta löytyy eroja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juha (Klemettinen) pyysi tarkentamaan viestiäni. Tällä välin moni kirjoittaja on jo ottanut kantaa asiaan, mielestäni aivan oikein. Ryanair on itse antanut toiminnallaan tietynlaisen roolimallin, jota nyt Ryanairin roolimallin omaksuneet asiakkaat sitten vastavuoroisesti toteuttavat.

 

Seppo 

 

Vai roolimallin ryöstämiseen. Jos nyt vaikka tulkitaan, että Ryanair ryöstää matkustajia, niin ainakin allekirjoittanut on täysin vapaaehtoisesti tähän joka lentomatka suostunut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään