Guest kiza

Lentolupakirja

8 viestiä aiheessa

Varmaan tätä on jo useamminkin kysytty, mutta heitetään nyt muutama hatusta:

laskuvarjotouhussa kaiketi 15 v, samoin purjelennossa, PPL kai 17 v. Ansiolentäjän ja liikennelentäjän lupakirjan ikärajat ovat varmaan meikäläisen ajoista muuttuneet, enkä hekopuolen ikärajoista tiedä mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GPL saa aloittaa koulutuksen 15-vuotiaana, mutta lupakirjan voi saada vasta 16-vuotiaana. UPL, PPL, MGPL, CPL saa aloittaa koulutuksen 16-vuotiaana, mutta lupakirjat vasta 17

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Korjataanpas taas tätä väärää huhua PPL--kurssin alaikärajasta.

PPL-koulutuksen saat aloittaa sinä vuonna jona TÄYTÄT 16. Siis kun olet vielä 15 vuotta. Silloin pääset siis opettajan kanssa lentämään moottorikoneella koululentoja.

Heti kun olet TÄYTTÄNYT 16 vuotta, saat aloittaa kurssiin sisältyvät yksinlennot, edellyttäen että olet kurssilla jo edennyt siihen vaiheeseen.

Voit käydä koko kurssin loppuun asti 16-vuotiaana ollessasi, sekä voit lentää tarkastuslennon myös 16-vuotiaana.

Täyttäessäsi 17 vuotta saat PPL-lupakirjan.

Mitä taas tulee CPL-lupakirjan saamiseen alaikärajaan LUULEN että 17 vuotta ei siihen riitä. Joku joka ei ole yhtä laiska kuin minä voisi tarkistaa sen PEL:ista.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Korjataanpas taas tätä väärää huhua PPL--kurssin alaikärajasta.

PPL-koulutuksen saat aloittaa sinä vuonna jona TÄYTÄT 16. Siis kun olet vielä 15 vuotta. Silloin pääset siis opettajan kanssa lentämään moottorikoneella koululentoja.

Heti kun olet TÄYTTÄNYT 16 vuotta, saat aloittaa kurssiin sisältyvät yksinlennot, edellyttäen että olet kurssilla jo edennyt siihen vaiheeseen.

Voit käydä koko kurssin loppuun asti 16-vuotiaana ollessasi, sekä voit lentää tarkastuslennon myös 16-vuotiaana.

Täyttäessäsi 17 vuotta saat PPL-lupakirjan.

Mitä taas tulee CPL-lupakirjan saamiseen alaikärajaan LUULEN että 17 vuotta ei siihen riitä. Joku joka ei ole yhtä laiska kuin minä voisi tarkistaa sen PEL:ista.

Peter

Aivan. Olet oikeassa. Pahoittelen. Unohdin että sinä vuonna kun täyttää. Pursikurssilla ainakin oli niin että tarkastuslennon sai lentää 15-vuotiaana, mutta on täytettävä 16 vuotta 3 kuukauden sisällä, tai tarkastus ei ole enää voimassa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peter

Myönnetään heti alkuun, että tämä menee jo ihan turhanpäiväiseksi nipottamiseksi ja pilkunn****miseksi mutta pakko silti lohkaista, että nykyään relevantimpaa tietoa aiheeseen liittyen saa lukemalla JAR-FCL 1:stä eikä PELliä.... ;D 8)

Hyvää uutta vuotta!

/Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta minä olenkin edellisen vuosituhannen miehiä.

lennän jopa yhä KANSALLISELLA lupakirjalla. Tosin työpaikalla on hyllyssä noin 1,5 hyllymetriä kansallisia ja JAR-määräyksiä. Mutta työpaikalla, siis ja nyt olen kotisohvan nurkassa ja katselen tukka pystyssä myrskyuutisia. tuulta jopa 75 KT Tanskassa. Huh.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään