Martti Jakobsson

Airbus A310 reittiliikenteessä?

24 viestiä aiheessa

Nyt kun DC-10 ja Il-96 lopettajaiset ovat olleet täällä puheena, palaan aiheeseen, josta muistaakseni olen täällä keskustellut aiemminkin. Mutta otetaanpa ihan uusi threadi tälle.

 

Eli allekirjoittaneelta puuttuu A310 omakohtaisista kokemuksista. Osaisikos joku nimetä jonkin helpon ja/tai "varman" tavan päästä kyseisellä putkella taivaalle? Pakettimatka ex-Kanada Transatin kyydissä olisi varmaan se kaikkein "varmin", mutta olisko mitään helpompaa? Iraniin matkustamista en juurikaan helpommaksi laske... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SATA Air Acores Lissabon-Ponta Delgada varmin  ;)

 

Heh, ei tuokaan ihan "helppo" ole. Ja itseasiassa kolmesta vuoroparista (syyskuulle) vain yksi on A310...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, ei tuokaan ihan "helppo" ole. Ja itseasiassa kolmesta vuoroparista (syyskuulle) vain yksi on A310...

Yleensä tietyt vuorot lennetty A310.lla. Vähäiset mahdollisuudet, mutta kaikkein lähinnä kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuwait Airways Maanantaisin FCO-CDG ja tiistaisin toiseen suuntaan lienee helpoin. Vaikka A310 onkin istuttu, niin tuo on suunnitelmissa ensi keväälle tai kesälle jos vaan omat aikataulut saisi sopimaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuwait Airways Maanantaisin FCO-CDG ja tiistaisin toiseen suuntaan lienee helpoin. Vaikka A310 onkin istuttu, niin tuo on suunnitelmissa ensi keväälle tai kesälle jos vaan omat aikataulut saisi sopimaan.

 

 

Kiitos! Tällaista vinkkiä juuri kaipasinkin! Täytyypä alkaa heti rakentaa jotain suunnitelmaa tämän ympärille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoin Thai Airwaysin sivuilta "Our Aircraft"  Heillä on vielä viisi A300-600 konetta käytössä. Kotimaan lennoilla onnistuin lentämään sillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoin Thai Airwaysin sivuilta "Our Aircraft"  Heillä on vielä viisi A300-600 konetta käytössä. Kotimaan lennoilla onnistuin lentämään sillä.

 

A300 ja A310 ovat eri juttuja.

 

Toki Thain 80-luvun kolmesataset ovat mukava huumoripläjäys. Sisutatkin ihan alkuperäiset..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A300 ja A310 ovat eri juttuja.

 

Toki Thain 80-luvun kolmesataset ovat mukava huumoripläjäys. Sisutatkin ihan alkuperäiset..

 

Hyvin ne veivät perille. :)

Katsoin  varmuuden vuoksi Wikipediasta jossa todettiin näin:

Airbus A310 on laajarunkoinen, kaksimoottorinen, keskipitkän kantaman suihkukone, jonka on valmistanut Airbus. A310 on Airbus A300:sta kehitetty, rungoltaan hieman lyhyempi konetyyppi.

Sivuaa aihetta aika läheltä. Lienee vielä mahdollista lentää Thain koneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentolokin kerääjälle A300 ja A310 on tosiaan ihan eri jutut. :)

 

A300 tuli istuttua AA:n kyydissä JFK-SJU vuonna 2009. En muista minkään muun koneen natisseen niin paljoa lähtökiihdytyksessä kuin kyseinen yksilö...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakettimatka ex-Kanada Transatin kyydissä olisi varmaan se kaikkein "varmin", mutta olisko mitään helpompaa? Iraniin matkustamista en juurikaan helpommaksi laske... :P

 

Air Transatilla saattaisi päästä spottailupaikoille, jos semmonen kiinnostaa. Tässä C-GTSY parin viikon takaa..

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Air Transatin nettisivuilta varatessa näkee helposti, mitkä vuorot ovat A310:n ja mitkä A330:n operoimia. Itse lensin viime elokuussa Brysselistä Montrealiin ja takaisin A310:llä. Sisällä näytti kutakuinkin tältä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo-o. Pakko se on taas palata tähän pohdintaan. Ihan "vähän" vaan harmittaa tuo FCO-CDG välin missaaminen.  :'( Ei auta kuin muistuttaa itseään, että ei pidä aikailla, kun jotain mielenkiintoista olisi tarjolla... No, enemmän olisi harmittanut, jos olisi myöhemmälle keväälle piletin ostanut ja tyyppi olisi sitten vaihtunut.

 

Pitääpä asettaa tutkain sitten Kanadan tai Azorien matkoihin...  :P

 

Lokimerkintään johtavasta vihjeestä lupaan tarjota vapaavalintaisen oluen tai muun virvokkeen!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edelleen tuota Satan vaihtoehtoa kannatan. Kone tietyillä lennoilla, tosin tää idea jo torpattiin kertaalleen...

 

Juu, noteraattu on. :) Eikä sitä torpattu ole, vaan enpä mä Azoreita kovin helpoksi lentoharrastuskohteeksi kuitenkaan luokittelisi.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentolokin kerääjälle A300 ja A310 on tosiaan ihan eri jutut. :)

 

A300 tuli istuttua AA:n kyydissä JFK-SJU vuonna 2009. En muista minkään muun koneen natisseen niin paljoa lähtökiihdytyksessä kuin kyseinen yksilö...

 

Menee A310 aiheen ulkopuolelle taas, mutta tuosta Martin tekstistä tuli mieleen kun tammikuussa olin Thain A300 kyydissä. Aika harvinainen ilman laippoja nousu oli, täysin tyyni keli. Ei aivan tavatonta, mutta ei liene kovin yleistäkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin. Saapa nähdä mitä käy - tuli juuri klikattua kuukauden päähän Taromin 310:lla Madrid-Bukarest.  :thmbup: Ovat ottaneet kesäsesonkiin talven varastossa olleen YR-LCB:n lentelemään YR-LCA:n rinnalle Bukarestista lähinnä juurikin Madridiin ja myös Tel Aviviin ja Timisoaraan (Romania domestic).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään